Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault-Samsung strádá v domácí Koreji, facelifty mají vše napravit
25.11.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Samsung Motors může v portfoliu firem koncernu Renault-Nissan vypadat jako pohodové místečko kdesi na prosperujícím východě. Realita je ale komplikovanější.
U nás známe produkty Renault-Samsung vcelku matně. Do nabídky místního zastoupení Renaultu se propracoval jen Latitude (v Koreji Samsung SM5). Renaulty Koleos a Fluence sice také mají své korejské bratry (QM5 a SM3), v tomto případě už ale věc nestojí ryze tak, že by se jednalo o klony původně asijských aut, to spíše naopak.
Přesto jsme už díky faceliftu SM5 a modernizaci SM3 slyšeli o francouzsko-korejských exotech v poslední době dosti často. A jak se nyní ukazuje, nebylo to náhodou. Renault-Samsung totiž v současné době značně selhává ve schopnosti oslovit korejskou klientelu zejména pod tíhou své domácí konkurence - jestliže u nás jsou pozice firem Hyundai a Kia velmi dobré, v Koreji jsou ještě násobně lepší.
Ačkoli je zájem o jednotlivé modely Hyundai-Kia roztříštěn mezi stejné vozy několika různých jmen, je naprosto zřejmé, že Samsung není s to konkurovat vozům jako Hyundai Avante (i30), Hyundai Sonta, Kia K3/Forte (Cee'd), Kia K5 (Optima) a dalším. Letos v říjnu Samsung prodal jen 11 353 aut, o 45 procent méně než loni. A za celý letošní rok s odbytem 110 tisíc aut poklesl meziročně o 40 procent a dalece není schopen vytížit kapacit své továrny v Busanu, která může vyrábět až 300 tisíc aut ročně. Co s tím? Renault-Samsung sází na produkty.
Proto jsme také o jeho autech mohli v poslední době slyšet tak často. Facelifty SM3 a SM5 byly jen předzvěstí toho, co všechno se bude dít. Mají přijít i úplně nové vozy jako QM5 postavený na bázi Renaultu Captur, dočkat se máme i úprav v nabídce SM7, která zatím zvládá oslovovat jen okolo 250 zákazníků měsíčně. A pochopitelně ani facelifty SM3 a SM5 nevydrží jako trumf v rukou automobilky věčně.
Že tento přístup funguje ukazuje už reakce publika na vylepšení nabídky SM5 - během jediného týdne po uvedení na trh si faceliftované provedení získalo 2 200 nových zákazníků, tedy skoro totéž co starší verzi v říjnu trvalo celý měsíc. Cílem firmy je zdvojnásobit výrobu a využít tak možností továrny, jestli je to ale potenciální realita, nebo pouhé snění, to ukáže až čas. V tuto chvíli je Renault-Samsung dole, jakkoli se opatrné náznaky blýskání na lepší časy objevují.






Samsung SM3 letos schytal facelift, stejně jako evropský Renault Fluence. Na rozdíl od něj je ale SM3 v Koreji spíše neúspěšným modelem, jakkoli jeho absolutní prodeje nejsou zanedbatelné
Facelift SM5 se dočkal v Koreji vřelého přijetí, jestli to bude na stačit dlouhodobě, to se teprve uvidí
Prodeje Samsungu v Koreji v říjnu 2012
Celkem - 11 353
SM3 - 1 372
SM5 - 2 710
SM7 - 233
QM5 - 362
Prodeje modelů domácích automobilek v Koreji v říjnu 2012
Nižší střední třída
Chevrolet Cruze - 1 839
Hyundai Avante - 9 812
Hyundai i30 - 1 097
Kia K3 - 7 632
Kia Forte - 271
Střední třída
Chevrolet Malibu - 1 630
Hyundai Sonata - 9 834
Hyundai i40 - 1 241
Kia K5 - 6 465
Vyšší střední třída
Hyundai Grandeur - 6 845
Kia K7 - 1 116
SsangYong Chairman H - 147
SUV
Hyundai Tucson ix - 3 669
Kia SportageR - 1 507
SsangYong Korando C - 1 681
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejčtenější články
Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva