Renault-Samsung strádá v domácí Koreji, facelifty mají vše napravit

Samsung Motors může v portfoliu firem koncernu Renault-Nissan vypadat jako pohodové místečko kdesi na prosperujícím východě. Realita je ale komplikovanější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Renault-Samsung strádá v domácí Koreji, facelifty mají vše napravit

25.11.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Renault-Samsung strádá v domácí Koreji, facelifty mají vše napravit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Samsung Motors může v portfoliu firem koncernu Renault-Nissan vypadat jako pohodové místečko kdesi na prosperujícím východě. Realita je ale komplikovanější.

U nás známe produkty Renault-Samsung vcelku matně. Do nabídky místního zastoupení Renaultu se propracoval jen Latitude (v Koreji Samsung SM5). Renaulty Koleos a Fluence sice také mají své korejské bratry (QM5 a SM3), v tomto případě už ale věc nestojí ryze tak, že by se jednalo o klony původně asijských aut, to spíše naopak.

Přesto jsme už díky faceliftu SM5 a modernizaci SM3 slyšeli o francouzsko-korejských exotech v poslední době dosti často. A jak se nyní ukazuje, nebylo to náhodou. Renault-Samsung totiž v současné době značně selhává ve schopnosti oslovit korejskou klientelu zejména pod tíhou své domácí konkurence - jestliže u nás jsou pozice firem Hyundai a Kia velmi dobré, v Koreji jsou ještě násobně lepší.

Ačkoli je zájem o jednotlivé modely Hyundai-Kia roztříštěn mezi stejné vozy několika různých jmen, je naprosto zřejmé, že Samsung není s to konkurovat vozům jako Hyundai Avante (i30), Hyundai Sonta, Kia K3/Forte (Cee'd), Kia K5 (Optima) a dalším. Letos v říjnu Samsung prodal jen 11 353 aut, o 45 procent méně než loni. A za celý letošní rok s odbytem 110 tisíc aut poklesl meziročně o 40 procent a dalece není schopen vytížit kapacit své továrny v Busanu, která může vyrábět až 300 tisíc aut ročně. Co s tím? Renault-Samsung sází na produkty.

Proto jsme také o jeho autech mohli v poslední době slyšet tak často. Facelifty SM3 a SM5 byly jen předzvěstí toho, co všechno se bude dít. Mají přijít i úplně nové vozy jako QM5 postavený na bázi Renaultu Captur, dočkat se máme i úprav v nabídce SM7, která zatím zvládá oslovovat jen okolo 250 zákazníků měsíčně. A pochopitelně ani facelifty SM3 a SM5 nevydrží jako trumf v rukou automobilky věčně.

Že tento přístup funguje ukazuje už reakce publika na vylepšení nabídky SM5 - během jediného týdne po uvedení na trh si faceliftované provedení získalo 2 200 nových zákazníků, tedy skoro totéž co starší verzi v říjnu trvalo celý měsíc. Cílem firmy je zdvojnásobit výrobu a využít tak možností továrny, jestli je to ale potenciální realita, nebo pouhé snění, to ukáže až čas. V tuto chvíli je Renault-Samsung dole, jakkoli se opatrné náznaky blýskání na lepší časy objevují.


Renault-Samsung strádá v domácí Koreji, facelifty mají vše napravit - 1 - Renault Fluence 2013 Samsung SM3 07Renault-Samsung strádá v domácí Koreji, facelifty mají vše napravit - 2 - Renault Fluence 2013 Samsung SM3 08Renault-Samsung strádá v domácí Koreji, facelifty mají vše napravit - 3 - Renault Fluence 2013 Samsung SM3 11Renault-Samsung strádá v domácí Koreji, facelifty mají vše napravit - 4 - Renault Fluence 2013 Samsung SM3 13Renault-Samsung strádá v domácí Koreji, facelifty mají vše napravit - 5 - Renault Fluence 2013 Samsung SM3 19Renault-Samsung strádá v domácí Koreji, facelifty mají vše napravit - 6 - Renault Fluence 2013 Samsung SM3 21
Samsung SM3 letos schytal facelift, stejně jako evropský Renault Fluence. Na rozdíl od něj je ale SM3 v Koreji spíše neúspěšným modelem, jakkoli jeho absolutní prodeje nejsou zanedbatelné

Renault-Samsung strádá v domácí Koreji, facelifty mají vše napravit - 7 - Samsung SM5 2013 02Renault-Samsung strádá v domácí Koreji, facelifty mají vše napravit - 8 - Samsung SM5 2013 03Renault-Samsung strádá v domácí Koreji, facelifty mají vše napravit - 9 - Samsung SM5 2013 04
Facelift SM5 se dočkal v Koreji vřelého přijetí, jestli to bude na stačit dlouhodobě, to se teprve uvidí

Prodeje Samsungu v Koreji v říjnu 2012

Celkem - 11 353
SM3 - 1 372
SM5 - 2 710
SM7 - 233
QM5 - 362

Prodeje modelů domácích automobilek v Koreji v říjnu 2012

Nižší střední třída

Chevrolet Cruze - 1 839
Hyundai Avante - 9 812
Hyundai i30 - 1 097
Kia K3 - 7 632
Kia Forte - 271

Střední třída

Chevrolet Malibu - 1 630
Hyundai Sonata - 9 834
Hyundai i40 - 1 241
Kia K5 - 6 465

Vyšší střední třída

Hyundai Grandeur - 6 845
Kia K7 - 1 116
SsangYong Chairman H - 147

SUV

Hyundai Tucson ix - 3 669
Kia SportageR - 1 507
SsangYong Korando C - 1 681

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.