Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Richard Hammond zkusil s vzácným desetiválcovým kombíkem pokořit profesionálního golfistu a jeho míček
9.9.2022 | Petr Prokopec
Na netradiční klání jsme od protagonistů Top Gearu a The Grand Tour zvyklí, tohle ale přesto dokáže zaujmout. Odpaly golfového míčku jsou velký kalup, dá se jim konkurovat s autem, které je jedním z mála na celém světě?
Richard Hammond bude nejspíše již do smrti spojen s britským motoristickým pořadem Top Gear. Jeho moderování se po boku Jeremyho Clarksona a Jamese Maye věnoval od roku 2002, po kauze „Steak-gate“ však před sedmi lety přešel se svými kolegy k Amazonu. Nová show The Grand Tour pak sice nadále fanouškům zvedá srdeční tep, ovšem ne už s takovou vervou, jako tomu bylo hlavně v období 2010 až 2015, kdy byl Top Gear na absolutním vrcholu.
Za oněch dvacet let máme trojici spojenou s mnoha kuriozitami, načež vlastně není překvapivé, že Hammond se jim věnuje i nadále. Pod hlavičkou projektu Drive Tribe se totiž zúčastnil závodu mezi BMW M5 Touring a golfovým míčkem. Richard měl v rámci tohoto zábavného srovnání objet s mnichovským kombíkem dvě kola a překonat profesionálního golfistu Ricka Shieldse, jehož úkolem bylo dostat míček do jamky na hřišti uvnitř okruhu.
Celé klání bylo velmi vyrovnané, jak za chvíli uvidíte sami. Než ale předáme slovo britským kolegům, krátce se ještě zastavíme u vozu, za jehož volant Hammond usedl. Jde totiž o nadmíru vzácné provedení, neboť zatímco sedanu vzniklo 20 589 kusů, kombík byl postaven pouze v 1 025 exemplářích. Určen byl pak jen Evropě, kde se nicméně M5 prodávalo pouze se sedmistupňovým automatem. Richardem řízený kousek ovšem disponuje šestistupňovým manuálem.
Auto jsme vám nedávno ukazovali, a tak možná už víte, že výměna převodovky nebyla jedinou úpravou. Hammond totiž zmínil rovněž výkon 518 hp, tedy 525 koní. Standardní M5 osazená atmosférickým pětilitrovým desetiválcem nicméně produkovala o 18 koní méně. Do boje s míčkem tedy Richard vyrazil s opravdu vzácným strojem, který existuje jen v pár fandy postavených exemplářích na celém světě. Obkroužit s ním pak měl pozůstatky historického okruhu Aintree, kde se dříve jely závody F1. Více ale již slovem nebudeme zdržovat.
M5 Touring bylo k dispozici pouze v případě druhé (E34) a čtvrté (E61) generace. Ta druhá zmíněná přitom disponovala atmosférickým pětilitrovým desetiválcem, který byl standardně nastaven na 400 koní. Motor ale bylo možné přepnout do sportovního režimu, který výkon zvyšoval na 507 koní. Hammondem řízená specialita ovšem disponuje ještě početnějším stádem. Ilustrační foto: BMW
Zdroj: Drive Tribe@YouTube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 10 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch