Richard Hammond zkusil s vzácným desetiválcovým kombíkem pokořit profesionálního golfistu a jeho míček

Na netradiční klání jsme od protagonistů Top Gearu a The Grand Tour zvyklí, tohle ale přesto dokáže zaujmout. Odpaly golfového míčku jsou velký kalup, dá se jim konkurovat s autem, které je jedním z mála na celém světě?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Richard Hammond zkusil s vzácným desetiválcovým kombíkem pokořit profesionálního golfistu a jeho míček

9.9.2022 | Petr Prokopec

Richard Hammond zkusil s vzácným desetiválcovým kombíkem pokořit profesionálního golfistu a jeho míček

/

Foto: BMW

Na netradiční klání jsme od protagonistů Top Gearu a The Grand Tour zvyklí, tohle ale přesto dokáže zaujmout. Odpaly golfového míčku jsou velký kalup, dá se jim konkurovat s autem, které je jedním z mála na celém světě?

Richard Hammond bude nejspíše již do smrti spojen s britským motoristickým pořadem Top Gear. Jeho moderování se po boku Jeremyho Clarksona a Jamese Maye věnoval od roku 2002, po kauze „Steak-gate“ však před sedmi lety přešel se svými kolegy k Amazonu. Nová show The Grand Tour pak sice nadále fanouškům zvedá srdeční tep, ovšem ne už s takovou vervou, jako tomu bylo hlavně v období 2010 až 2015, kdy byl Top Gear na absolutním vrcholu.

Za oněch dvacet let máme trojici spojenou s mnoha kuriozitami, načež vlastně není překvapivé, že Hammond se jim věnuje i nadále. Pod hlavičkou projektu Drive Tribe se totiž zúčastnil závodu mezi BMW M5 Touring a golfovým míčkem. Richard měl v rámci tohoto zábavného srovnání objet s mnichovským kombíkem dvě kola a překonat profesionálního golfistu Ricka Shieldse, jehož úkolem bylo dostat míček do jamky na hřišti uvnitř okruhu.

Celé klání bylo velmi vyrovnané, jak za chvíli uvidíte sami. Než ale předáme slovo britským kolegům, krátce se ještě zastavíme u vozu, za jehož volant Hammond usedl. Jde totiž o nadmíru vzácné provedení, neboť zatímco sedanu vzniklo 20 589 kusů, kombík byl postaven pouze v 1 025 exemplářích. Určen byl pak jen Evropě, kde se nicméně M5 prodávalo pouze se sedmistupňovým automatem. Richardem řízený kousek ovšem disponuje šestistupňovým manuálem.

Auto jsme vám nedávno ukazovali, a tak možná už víte, že výměna převodovky nebyla jedinou úpravou. Hammond totiž zmínil rovněž výkon 518 hp, tedy 525 koní. Standardní M5 osazená atmosférickým pětilitrovým desetiválcem nicméně produkovala o 18 koní méně. Do boje s míčkem tedy Richard vyrazil s opravdu vzácným strojem, který existuje jen v pár fandy postavených exemplářích na celém světě. Obkroužit s ním pak měl pozůstatky historického okruhu Aintree, kde se dříve jely závody F1. Více ale již slovem nebudeme zdržovat.


Richard Hammond zkusil s vzácným desetiválcovým kombíkem pokořit profesionálního golfistu a jeho míček - 1 - BMW M5 E61 Touring manual prestavba ilu 01Richard Hammond zkusil s vzácným desetiválcovým kombíkem pokořit profesionálního golfistu a jeho míček - 2 - BMW M5 E61 Touring manual prestavba ilu 02Richard Hammond zkusil s vzácným desetiválcovým kombíkem pokořit profesionálního golfistu a jeho míček - 3 - BMW M5 E61 Touring manual prestavba ilu 03Richard Hammond zkusil s vzácným desetiválcovým kombíkem pokořit profesionálního golfistu a jeho míček - 4 - BMW M5 E61 Touring manual prestavba ilu 04Richard Hammond zkusil s vzácným desetiválcovým kombíkem pokořit profesionálního golfistu a jeho míček - 5 - BMW M5 E61 Touring manual prestavba ilu 05Richard Hammond zkusil s vzácným desetiválcovým kombíkem pokořit profesionálního golfistu a jeho míček - 6 - BMW M5 E61 Touring manual prestavba ilu 06
M5 Touring bylo k dispozici pouze v případě druhé (E34) a čtvrté (E61) generace. Ta druhá zmíněná přitom disponovala atmosférickým pětilitrovým desetiválcem, který byl standardně nastaven na 400 koní. Motor ale bylo možné přepnout do sportovního režimu, který výkon zvyšoval na 507 koní. Hammondem řízená specialita ovšem disponuje ještě početnějším stádem. Ilustrační foto: BMW

Zdroj: Drive Tribe@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše