Rodinný hatchback předvedl na Autobahnu rychlost hodnou Ferrari za zlomek ceny

Ani ve standardu nebylo tohle auto žádné ořezávátko, další úpravy ale umožňují jeho posun do ještě docela jiných sfér. Na dvoustovku tak zrychluje v řádu jednotek sekund.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Rodinný hatchback předvedl na Autobahnu rychlost hodnou Ferrari za zlomek ceny

9.4.2021 | Petr Prokopec

Rodinný hatchback předvedl na Autobahnu rychlost hodnou Ferrari za zlomek ceny

/

Foto: Mazda

Ani ve standardu nebylo tohle auto žádné ořezávátko, další úpravy ale umožňují jeho posun do ještě docela jiných sfér. Na dvoustovku tak zrychluje v řádu jednotek sekund.

Nejspíše znáte pořekadlo o malém kašpárkovi, se kterým lze zahrát velké divadlo. Povětšinou se vztahuje k věcem, o kterých se na našem webu nezmiňujeme, vztáhnout se ale dá i k autům. Dokládá to i přiložené video zachycující akceleraci Mazdy 3 MPS. Nejde však o sériové provedení japonského hot hatche, který s příchodem roku 2013 zmizel v propadlišti dějin a v nové generaci již nedorazil. Místo toho tu máme upravenou variantu, která dostala do vínku o tři sta koní více než tovární produkt.

Někdejší potenciál 2,3litrového přeplňovaného čtyřválce přitom rozhodně nebyl zanedbatelný, jednotka produkovala 271 koní a 380 Nm točivého momentu. Vlivem tuningu však narostl výkon na 562 koní a točivý moment na 693 Nm. Rázem tu tedy máme lepší parametry, rázem tu tedy máme lepší parametry, než jakými disponovalo Ferrari California s atmosférickým motorem. To navíc bylo spojeno s mnohem vyšší hmotností, Mazda by jej tedy velmi pravděpodobně dokázala přespurtovat.

Veškerá data o dynamice upraveného vozu k dispozici nemáme, nicméně zrychlení ze stovky na dvoustovku probíhá za necelých 10 sekund. Něco takového opravdu nelze čekat ani od hezké řádky supersportů, zde je nicméně bleskurychlé zrychlení spojené s nemalou praktičností. Stále zde totiž máme dvě řady sedadel a zavazadelník, který dokáže pobrat daleko více než helmu, kreditku a vaše oblíbené tričko. Srovnatelná se supersporty nicméně bude spotřeba, opotřebením je pak hot hatch zřejmě překoná. A třebaže vůz vyjde i s úpravou nesrovnatelně levněji, rozhodně bude vyžadovat hodně pozornosti při řízení - zachovaný přední pohon se při takovém výkonu připomíná i v rychlostech přes 200 km/h.

Bohužel, již delší dobu je jisté, že Mazda 3 MPS se do výrobního programu automobilky nevrátí. Japonci se posunují kompletně směrem k prémiovému segmentu, přičemž navýšit chtějí nejen kvalitu. Nová Mazda 6 a CX-5 totiž dostanou do vínku novou rodinu šestiválcových jednotek, kdy benzinový agregát počítá s třílitrovým objemem a turbodiesel s 3,3litrovým. Zajímavé zrychlení se tedy možná vrátí, spojené však bude spíše s luxusem než se sportováním.


Rodinný hatchback předvedl na Autobahnu rychlost hodnou Ferrari za zlomek ceny - 1 - Mazda 3 MPS 2013 ilustracni foto 01Rodinný hatchback předvedl na Autobahnu rychlost hodnou Ferrari za zlomek ceny - 2 - Mazda 3 MPS 2013 ilustracni foto 02Rodinný hatchback předvedl na Autobahnu rychlost hodnou Ferrari za zlomek ceny - 3 - Mazda 3 MPS 2013 ilustracni foto 03
Již standardní Mazda 3 MPS je spojena s působivou dynamikou. Exemplář níže na videu ovšem dostal do vínku více než dvojnásobný výkon a dokázal by držet krok i s Ferrari. Ilustrační foto: Mazda

Zdroj: AutoTopNL@YouTube

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše