Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ronaldovo Bugatti za 204 milionů se v ostré akci na okruhu z kabiny hned tak nevidí
24.5.2021 | Petr Miler
Jen pár extrémně bohatých lidí, kterým je francouzská automobilka nakloněna jako žádným jiným, si mohla koupit jeden z deseti strojů vzpomínající na pokus Bugatti o návrat v 90. letech. Vidět jej takto v akci můžeme poprvé a možná i naposledy.
Bugatti se v posledních letech daří, a to i díky tradičnímu receptu Stephana Winkelmanna na úspěch v těchto sférách. Už v dobách, kdy šéfoval jen Bugatti, poznal nejlepší způsob, jak vytáhnout bohatým lidem z kapes skoro jakékoli peníze. Stačí nabídnout jim auto tvářící se jako něco zcela mimořádného, co ale technicky není zase tak mimořádné, a tedy ani vývojově drahé. Automobilka tak nyní rýžuje neskutečné peníze na několika málo speciálech a jedním z nich je i ten zvaný Centodieci.
Není to novinka, venku bude brzy už skoro dva roky, jeho vývoj ale finišuje teprve teď. Jde o jeden z nejvýjimečnějších vozů, které značka kdy postaví, neboť vznikne jen v 10 exemplářích pro vskutku vážené zákazníky. Jedním z nich je i Cristiano Ronaldo, kterého toto Bugatti mělo podle italského tisku přijít na 8 milionů euro, dnes asi 204 milionů korun.
Šance, že bychom takové auto někdy viděli jinde než na výstavách či fotkách paparazzi pronásledujících lidi jako Ronaldo na každém kroku, se zdála být nulová, ale nakonec se i na nás, obyčejné lidi, usmálo štěstí. Stalo se tak díky Mishovi Charoudinovi, nám už známému ruskému emigrantovi, kterého nyní živí provozování autopůjčovny okruhových aut poblíž Severní smyčky Nürburgringu. Právě tam Bugatti dokončovalo vývoj Centodieci a dalších typů a Mishovi nabídlo možnost kterýkoli z dovezených vozů okusit v jednom ostrém kole.
Dal přednost právě Centodieci a dobře chápeme, proč - vidět takové auto v akci bude opravdu mimořádné. Misha jej nemohl řídit, seděl na sedadle spolujezdce vedle pilota, který z vozu očividně zdaleka nemačkal maximum, přesto je to zevnitř vozu pozoruhodná podívaná - ohromná síla 1600koňového motoru, která za horší adheze protáčí kola i v rychlostech přes 200 km/h, katapultuje posádku na každé rovině mohutně vpřed a na cílové rovince se přes 300 km/h dostane jako nic. Existují i jiná auta, která podobné věci umí, jistě existují i stroje schopné dosáhnou lepšího času na kolo. Ale zvládnout to v komfortu Bugatti Chiron a jeho derivátů? To už bude jiná, však se na to podívejte sami.
Dodejme, že Centodieci je o 20 kg lehčí než Chiron a se zmíněným silnějším, 1600koňovým motorem 8,0 W16 by mělo být jedním z nejrychlejších Bugatti vůbec. Z 0 na 300 zrychlí za 13 sekund a jen omezovač mu zabrání jet rychleji než 380 km/h. Auto vypadá hotové, ale stále není, toto je jen jeden z prototypů. Podle informací samotného Bugatti by ke slavnému fotbalistovi a dalším kupcům měly objednané vozy dorazit až v příštím roce.






Na místě už jsme Centodieci viděli několikrát, teď jej můžeme spatřit i v ostré akci hned na nejnáročnějším okruhu světa. Pravda, mohla by být i ostřejší, ale stěžovat si nebudeme. Foto: Bugatii
Zdroj: Misha Charoudin@Youtube
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejčtenější články
Nejúchvatnější Octavia, kterou dnes uvidíte, vás donutí zapomenout na veškerou zášť vůči české automobilce
17.8.2025Elektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
17.8.2025Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva