Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Seat zvažuje i velké SUV, zatím by ale pro jeho zákazníky bylo příliš drahé
3.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělský Kodiaq není nereálnou záležitostí, aktuálně však zákazníci značky nejsou připraveni na tak vysoké ceny. Nejprve tedy musí zabodovat Ateca.
Pro Seat je letošní rok počátkem nové éry, neboť španělská automobilka konečně pustila do prodeje své vůbec první SUV. To by mělo zaručit, že návrat do černých čísel nebude občasným úspěchem, nýbrž přetrvávající jistotou. V tomto ohledu by značce zároveň měla být nápomocna i nová generace modelu Ibiza a facelift Leonu, které můžeme očekávat už v řádu měsíců. Seat ovšem nyní pochopitelně zvažuje i to, jakým směrem se vydat později.
Jednou z diskutovaných možností je příchod druhého, tentokrát většího SUV. To by vycházelo přímo z konceptu 20V20, jenž byl zároveň inspirací pro aktuální novinku zvanou Ateca. Šéf britského zastoupení značky Richard Harrison ovšem dodává, že větší SUV by Seat posunulo do sfér, které jsou po finanční stránce zákazníkům automobilky cizí. Proto je potřeba nejprve vybudovat základy, na kterých bude možno stavět.
„Dnes s našimi modely zasahujeme zhruba 52 procent tržních segmentů, ale do konce roku 2017 to bude 80 % - to je již skvělá pozice, od které se můžeme odrazit,“ říká Harrison. A dodává, že „máme k dispozici platformu vhodnou pro řadu nových produktů. Do určitého bodu je možné vše. Můžeme dosáhnout zajímavější a jistější budoucnosti mnohými cestami. Můžeme zamířit do zavedených segmentů či stvořit zcela nové.“
Velké SUV by se tedy nejspíše mohlo stát skutečností, zvláště pokud se Seatu i nadále dobře povede a koncern VW Group uzná, že španělská automobilka stojí za další investice. Do jednoho segmentu ale značka v příštích letech zcela jistě nezamíří, a to je trh s kabriolety. Ačkoliv by totiž Harrison byl za jeho příchod rád, dodává, že poptávka po otevřených vozech je stále menší a Seat musí především vydělávat.









Koncept 20V20 by se nakonec mohl stát realitou. Vše záleží na úspěchu prvního španělského SUV Ateca i nových generací modelů Ibiza a Leon
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
dnesČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 7 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 8 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 10 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 11 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva