Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb poprvé nafocena v Evropě a ve vlastní kůži
9.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) První fotky Superbu III z Evropy potvrzují blížící se premiéru. Vůz se promenáduje v kamufláži.
Tip: Podívejte se také na první oficiální fotky a informace o novém Superbu, které plně odhalují vzhled přídě a přidávají i dílčí potvrzené technické, výbavové a cenové specifikace.
Doplněno 10.12.: Po včerejších prvních snímcích z Portugalska můžeme přidat další fotky zveřejněné kolegy z Worldcarfans, které maskovaný nový Superb zachycují o něco lépe a hlavně ze všech stran. Lépe patrná je tak silueta či řešení zádě. Naleznete je v doplněné galerii na konci článku.
Pro mladoboleslavskou automobilku byla nejdůležitějším modelem letošního roku nová generace Škody Fabia. V roce příštím se pro změnu modernizace dočká vlajková loď Superb, jejíž debut je naplánován na březnovou Ženevu. Zatím ovšem není jisté, zda značka mluví pouze o méně praktické variantě, či zda je řeč také o kombíku. V případě Fabie byly obě karosářské verze odhaleny najednou v Paříži, nekonečná marketingová kampaň ovšem stavěla hlavně na hatchbacku.
Se Škodou Superb může být strategie zopakována, stejně tak ovšem připadá v úvahu možnost, že kombi se ukáže až na podzim ve Frankfurtu. Nadále tedy pracujme pouze s modelem, jenž bude mít méně objemný zavazadlový prostor. Tedy vůči kombíku, ve srovnání s dosavadním modelem dojde k nárůstu. Novinka se totiž stejně jako nový Volkswagen Passat postaví na delší verzi modulární platformy MQB. Počítat tak máme s rozvorem 2 836 milimetrů, který stávající provedení přesahuje o 75 mm.
S německým příbuzným pak bude sdílet i většinu pohonných jednotek, přičemž ty počítají se čtyřmi válci, maximálně dvoulitrovým objemem a výkonem 240 koní u dieselového bi-turba či 280 koní v případě benzinového motoru 2,0 TFSI. Zapomenout přitom můžeme na benzinový 3,6litrový šestiválec, o pohon všech kol se ale již nebojíme. Stejně tak nabídka počítá s manuálními a automatickými převodovkami.
Kde ovšem mezi českým a německým vozem dojde k odklonu, je prostor na zadních sedadlech, který byl odjakživa doménou Škody Superb a zůstane jí i nadále. Ten bude nyní ještě zvětšen, souběžně s tím ovšem bude novinka také nižší a širší. Po stránce vzhledové tak půjde o vyváženější model, než u nynějšího provedení, což i přes notné maskování potvrzují první špionážní fotky pořízené v Evropě. Dosud jsme auto mohli zahlédnout pouze v Číně, navíc ještě s výraznější kamufláží, která skutečné tvary vozu zcela měnila. Nyní máme tu čest už pouze s „oblepeným” autem nepochybně ve své skutečné karoserii.
Zřejmé je tak leccos včetně třeba vnitřní grafiky hlavních světel, z fotek ale zatím není jednoznačně patrné, zda půjde o liftback či sedan. Víme ovšem, že stávající dvojité otevírání zavazadlového prostoru Twindoor již s novinkou nedorazí. Jednak bylo zbytečně drahé, jednak po daném řešení nebyla taková poptávka, jak si Škoda původně myslela. Liftback tedy zatím můžeme pouze pravděpodobně předpokládat jak díky dřívějším fotkám z Číny, tak kvůli orientaci Škody na praktičnost. S čím naopak můžeme jistě počítat, je adaptivní pérování.
Kromě tohoto prvenství v rámci mladoboleslavské automobilky se počítá také s příchodem hybridního provedení. To by spárovalo 1,4litrový benzinový čtyřválec s elektromotorem, přičemž kombinovaný výkon 218 koní by zamířil na přední kola. Superb PHEV by přitom s touto alternativou zvládl 50 km čistě na elektřinu.
Tím nám dostupné informace končí, s ohledem na blížící se Ženevu se ovšem s novou Škodou Superb dozajista neloučíme nadlouho. Jsme přitom zvědavi, zda budeme opět svědky reklamní kampaně připomínající venezuelskou telenovelu.







Další špionážní fotky z Portugalska ukazují nový Superb i z profilu a zezadu


Nová generace Škody Superb byla nafocena v Portugalsku již s vlastní karoserií. Ta je ale prozatím ukryta za nemalým maskováním






Dřívější špionážní fotky z Číny




Zachycený vůz můžete samo porovnat s dosavadními spekulativními ilustracemi
Foto: zveřejněné kolegy z Worldcarfans, AutoEvolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před hodinou
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 3 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 4 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 6 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
