Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj superaut koncernu VW na 1 km ukázal, kdo je dnes skutečným králem sprintů
13.2.2021 | Petr Miler
Klasických 400 metrů je při výkonech a dynamice současných aut příliš málo na to, aby se poznalo, kdo je skutečně rychlý. Francouzi tak uspořádali klání na 1 km a ukázaly se velké rozdíly.
Jak jsme nedávno podrobněji probírali, v klání o nejrychlejší auto světa hraje stále větší roli akcelerace namísto maximální rychlosti. Je to logické, takové zrychlení z 0 na 100 km/h si lze legálně užít klidně i u nás, zatímco schopnost auta pokořit 400 nebo 500 km/h je spíše něco, čím se můžete po večerech těšit při pohledu do katalogu výrobce. I z tohoto důvod se většina pozornosti nadále soustředí na hodnotu akcelerace na stovku nebo 400 metrů, faktem ale je, že při schopnostech současných aut už to nedává komplexní obrázek o tom, jaké z nich je skutečně schopné.
Jestli stovku zvládnete za 2,9 nebo 3,1 sekundy může být snadno otázkou povedeného či nepovedeného startu, nad nímž u naprosté většiny aut jako řidič beztak nemáte větší kontrolu. Spustíte launch control, zmáčknete plný plyn a čekáte, jak se elektronika popasuje s tím, že po levým předním kolem máte více trakce než pod pravým zadním. Když to zrovna zvládne hůře - a nebo té trakce bude méně - ani 400 metrů nestačí k tomu, aby i reálně rychlejší vůz porazil ten o fous pomalejší.
Právě proto kolegové z francouzského Motorsport Magazine uspořádali klání mezi třemi z nejlépe zrychlujících aut dneška na 1 km, kde se ukáže i schopnost poradit si s vyššími a přesto ne absurdně vysokými rychlostmi. Teslu vynechali, protože ta už byla opakovaně poražena Porsche Taycan Turbo S, a tak vzali právě toto Porsche, k němu novou 911 Turbo S a Audi RS6 Avant do party. Máme tedy proti sobě auta se 761, 650 a 600 koňmi, které si ale musí poradit s docela jinými hmotnostmi. Taycan je s 2 349 kg až absurdně těžký, i RS6 je lehčí (2 209 kg) a 911 Turbo S jednoznačně nejlehčí (1 655 kg).
Podívejte se sami, jak vše probíhalo, Francouzi jdou bez řečí hned na věc. Můžeme ale říci, že 911 Turbo S klání naprosto jasně ovládlo a jen v prvních metrech mu dokázal Taycan sekundovat či být dokonce chvíli před ním. Jakmile se rychlost zvýšila, projevily se limity elektrického pohonu a 911 začala naprosto dominovat. Výsledkem je výhra rozdílem třídy, ale před Taycanem - RS6 zůstala třetí s dalším poměrně velkým odstupem.



Porsche Taycan Turbo S sice dokáže porážet ve sprintech Teslu... Foto: Porsche



...na novou 911 Turbo S ale zdaleka nestačí, na 1 km vůbec ne. Foto: Porsche



Audi RS6 je pak přes svou jinak úctyhodnou kombinaci vlastností bez šance na oba koncernové bratry. Foto: Audi
Zdroj: Motorsport Magazine@Youtube
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejnovější články
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
před 9 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 10 hodinami
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
dnes
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
dnes
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
