Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj superaut koncernu VW na 1 km ukázal, kdo je dnes skutečným králem sprintů
13.2.2021 | Petr Miler
Klasických 400 metrů je při výkonech a dynamice současných aut příliš málo na to, aby se poznalo, kdo je skutečně rychlý. Francouzi tak uspořádali klání na 1 km a ukázaly se velké rozdíly.
Jak jsme nedávno podrobněji probírali, v klání o nejrychlejší auto světa hraje stále větší roli akcelerace namísto maximální rychlosti. Je to logické, takové zrychlení z 0 na 100 km/h si lze legálně užít klidně i u nás, zatímco schopnost auta pokořit 400 nebo 500 km/h je spíše něco, čím se můžete po večerech těšit při pohledu do katalogu výrobce. I z tohoto důvod se většina pozornosti nadále soustředí na hodnotu akcelerace na stovku nebo 400 metrů, faktem ale je, že při schopnostech současných aut už to nedává komplexní obrázek o tom, jaké z nich je skutečně schopné.
Jestli stovku zvládnete za 2,9 nebo 3,1 sekundy může být snadno otázkou povedeného či nepovedeného startu, nad nímž u naprosté většiny aut jako řidič beztak nemáte větší kontrolu. Spustíte launch control, zmáčknete plný plyn a čekáte, jak se elektronika popasuje s tím, že po levým předním kolem máte více trakce než pod pravým zadním. Když to zrovna zvládne hůře - a nebo té trakce bude méně - ani 400 metrů nestačí k tomu, aby i reálně rychlejší vůz porazil ten o fous pomalejší.
Právě proto kolegové z francouzského Motorsport Magazine uspořádali klání mezi třemi z nejlépe zrychlujících aut dneška na 1 km, kde se ukáže i schopnost poradit si s vyššími a přesto ne absurdně vysokými rychlostmi. Teslu vynechali, protože ta už byla opakovaně poražena Porsche Taycan Turbo S, a tak vzali právě toto Porsche, k němu novou 911 Turbo S a Audi RS6 Avant do party. Máme tedy proti sobě auta se 761, 650 a 600 koňmi, které si ale musí poradit s docela jinými hmotnostmi. Taycan je s 2 349 kg až absurdně těžký, i RS6 je lehčí (2 209 kg) a 911 Turbo S jednoznačně nejlehčí (1 655 kg).
Podívejte se sami, jak vše probíhalo, Francouzi jdou bez řečí hned na věc. Můžeme ale říci, že 911 Turbo S klání naprosto jasně ovládlo a jen v prvních metrech mu dokázal Taycan sekundovat či být dokonce chvíli před ním. Jakmile se rychlost zvýšila, projevily se limity elektrického pohonu a 911 začala naprosto dominovat. Výsledkem je výhra rozdílem třídy, ale před Taycanem - RS6 zůstala třetí s dalším poměrně velkým odstupem.



Porsche Taycan Turbo S sice dokáže porážet ve sprintech Teslu... Foto: Porsche
...na novou 911 Turbo S ale zdaleka nestačí, na 1 km vůbec ne. Foto: Porsche
Audi RS6 je pak přes svou jinak úctyhodnou kombinaci vlastností bez šance na oba koncernové bratry. Foto: Audi
Zdroj: Motorsport Magazine@Youtube
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Člověk, který vlastnil pět ikonických McLarenů F1, radí, jak si jeden takový koupit. A co s ním pak dělat
před 4 hodinamiAudi chystá brutální rozlučku s pětiválcovým motorem, testuje nejsilnější a nejrychlejší hot hatch všech dob
před 6 hodinamiNěmecké automobilové firmy propustily jen za poslední rok přes 51 tisíc lidí, účet za všechny obory je ještě násobně horší
před 7 hodinamiMěsto se pokusilo omezit hluk z aut instalací „hlukového radaru”, který by pokutoval řidiče, dosáhlo pravého paku
před 9 hodinamiMazda pracuje na revolučním spalovacím motoru s nulovými emisemi CO2 i při spalování klasického benzinu
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva