Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Spása pro staromilce, Ferrari prodloužilo život nejlepšímu motoru bez turba, natočili s ním další model
11.10.2022 | Petr Prokopec
Ještě nedávno se mluvilo o tom, že nadobro končí, nakonec ale ani Ferrari nemůže ignorovat masivní zájem o jeho tradiční motor. S ničím jiným tak nepočítá ani nástupce skončivšího modelu 812 Superfast.
Již za pár týdnů představí Ferrari svou velmi žhavou novinku. Nepůjde nicméně o silniční vůz, nýbrž o speciál určený pro hybridní třídu v šampionátu Le Mans. V případě jeho hnacího ústrojí pak máme očekávat hybridizaci, zatím však nebylo potvrzeno, zda půjde o šestiválec či osmiválec. Na použití dvanáctiválce nicméně můžeme zapomenout. Ostatně ještě před pár měsíci se zdálo, že jeho éra u Ferrari se chýlí ke konci. Poté nicméně překvapivě dorazilo SUV Purosangue, které s ničím jiným prozatím ani nepočítá.
Život tradiční pohonné jednotky Ferrari tak byl prodloužen o dalších nejméně 6 let, což potvrzuje další novinka přistižená na firemním okruhu ve Fioranu. Ta zřetelně disponuje právě atmosféricky plněným dvanáctiválcovým motorem. A i když v případě jeho objemu zatím můžeme jen spekulovat, sázíme znovu na 6,5 litru. Jasno budeme mít nejdříve příští rok, neboť s největší pravděpodobností jde o nástupce Ferrari 812 Superfast, které bylo představeno v roce 2017. Model 812 ale vznikl jako větší facelift typu F12berlientta z roku 2012, přičemž automobilka u dvanáctiválcových modelů obvykle počítá s pěti- až šestiletým životním cyklem. Není tedy překvapivé, že vývoj je již delší dobu v plném proudu.
Značka navíc již potvrdila, že v jejím produktovém plánu, který do roku 2026 počítá s premiérou 15 nových modelů, figuruje právě i vůz s dvanáctiválcem vpředu. Jeho emise by měl vykompenzovat ryzí elektromobil, s nímž se počítá pro rok 2025. Tento vůz pak dost možná čeká dvojí služba, neboť v plánu je také nástupce Ferrari LaFerrari. I tento model pak nejspíše vyfasuje dvanáctiválec, tak jako u předchozího kupé a roadsteru ale zřejmě bude hybridizovaný, tedy „ekologický“.
Nástupce Ferrari 812 tak dost možná bude vůbec posledním vozem značky, u kterého bude možné pořídit ryzí V12 bez jakékoliv pomoci. Značka pak má navýšit jeho výkon nad 830 koní, jimiž disponovala verze Competizione. Více informací ale zatím k dispozici opravdu není, namísto dalších slov vás tak odkážeme k novému videu přiloženému níže. Na něm můžete spatřit onen prototyp, který disponuje upravenou karoserií jinak osmiválcového modelu Roma. Je to tedy tzv. mula chystané novinky (vůz disponující technikou, nikoli karoserií nového modelu), ne novinka sama.



Ferrari 812 Competizione je zatím posledním sporťákem italské automobilky, jenž disponuje dvanáctiválcovým motorem. Tuto atmosférickou jednotku, nejspíše znovu o 6,5litrovém objemu, by přitom měl vyfasovat i její nástupce. Foto: Ferrari
Zdroj: Varryx@YouTube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Chladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před hodinouNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 3 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva