Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Stará Dacia se ve sprintu postavila 500koňovému BMW. Výsledek vlastně překvapí
7.7.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Když se na start sprintu postaví dva podobné stroje, jde obvykle buď o recesi, nebo je ten nenápadný stařík ve skutečnosti k neporažení. Tady se ale nestalo ani jedno z toho.
Dacia 1300 je památkou na doby Studené války. Na přetlačovanou Západu s Východem pamatuje také rumunská automobilka, která v té době produkovala model 1300 příbuzný technikou i vzhledem francouzskému Renaultu 12. Cenově dostupný automobil vyráběný za Železnou oponou nebyl žádným zázrakem přinejmenším po většinu svého života už jako nový model, takže co by dnes mohl předvést ve srovnání s moderním BMW?
Přesto se na rumunském šampionátu ve sprintu se objevila právě červená Dacia 1300. Trochu to připomíná, když se na podobném místě objevují Trabanty - buď jde o legraci, nebo takové auto nelze porazit ničím ani hodně rychlým. Tady to chvíli vypadá na druhou možnost - majitel Dacie vůz obdařil pohonem všech čtyř kol, motorem o objemu 1,8 litru, turbodmychadlem a velkým mezichladičem stlačeného vzduchu. Výsledkem je 500 koní a trakce na rozdávání. Ve srovnání se socialistickým produktem své doby je rudá Dacia asi desetkrát silnější.
Proti Dacii se na start závodu ve sprintu postavilo BMW 335xd F31, které by za normálních okolností nemohlo stačit. Jenže i to bylo upravené na 500 koní. Síly by měly být papírově vyrovnané, co se týče hnaných náprav a výkonu. U Dacie je možné předpokládat nižší hmotnost, která by mohla být rozhodující. Takže obvyklý výsledek?
Nikoli, BMW osvědčilo svou propracovanější konstrukci a Dacci nakonec porazilo. Přesto tým WPP se svým upraveným BMW málem propadl depresi, když se Dacia držela až do konce těsně za kouřícím bavorákem. Podívejte se na to sami...








Závod nakonec pro Dacii neskončil ideálně, ale má na to podobné stroje porazit. Chyba by mohla být v řidiči, který dobře odstartoval, ale dál to bylo horší
Zdroj: M5Phenomenon@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
Nejnovější články
Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
před 6 hodinamiMuž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
před 8 hodinamiFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
před 9 hodinamiStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
před 11 hodinamiZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva