Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle akceleruje jediný sériový diesel se čtyřmi turby, do omezovače doslova bourá
9.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové BMW M550d si dělá zálusk na to být jedním z nejrychlejších naftových aut světa a zjevně ne marně. Jeho dynamika je skutečně pozoruhodná.
Má šest válců a čtyři turba a z pohledu řidiče umí slušně zabrat. Mluvíme o novém BMW M550d, na které se zaměříme i dnes. Tentokrát to ale nebude ani tak o pocitech jako o suchých datech dokladujících jeho dynamiku. Nejvýkonnější šestiválcový turbodiesel všech dob instalovaný v produkčním voze byl změřen při sprintu na stovku, dvoustovku i v rámci maximálky. Je tedy skutečně tak dobrý, jak naznačují oficiální technická data?
Než budeme moci danou otázku zodpovědět, musíme nejprve zapátrat v tovární dokumentaci. Ta odhaluje akceleraci z klidu na stovku za 4,4 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. Obojí má přitom na starosti třílitrový šestiválec, který byl doplněn čtyřmi turbodmychadly. Výkon tak vyskočil na 400 koní, v rámci točivého momentu je možné počítat s 760 Nm v rozmezí 2 000 a 3 000 otáček.
Taková jsou tedy papírová data, jaká je ovšem realita? Při akceleraci na stovku BMW M550d za technickými parametry poněkud zaostává, i při aktivované funkci Launch Control potřebuje něco okolo 4,8 sekundy. Dvoustovku pokoří pod 17 sekund a tachometrovou dvěstěpadesátku pod třicet. Ve skutečnosti však v danou chvíli jede „jen“ 242 km/h, proto bylo třeba další měření.
Tachometrovým maximem pro vůz je tedy nakonec 260 km/h, kdy zasáhne omezovač rychlosti a GPS v tu chvíli eviduje skutečnou rychlost o devět kilometrů v hodině nižší. Této rychlosti M550d dosáhne za méně než 36 sekund, což je na diesel více než působivé, zvláště když vidíme, jak by dále akcelerovalo a do omezovače spíše nabourá, než že by se něj sofistikovaně zastavilo. Co za to? Základní cena v případě sedanu startuje na částce 2 310 100 Kč, o něco dráže ale můžete mít i kombík...
BMW M550d xDrive dosahuje maximální možné rychlosti za necelých 36 sekund. Tachometr v té době ukazuje 260 km/h, realita je o trochu nižší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 8 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 10 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 11 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis