Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Technici Audi ve volném čase rozřezali dvě nové R8. Tohle je výsledek
23.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za kreací techniků značky nehledejte snahu alespoň nějak zmírnit následky dvou havárií. Smyslem jejich iniciativy bylo něco docela jiného.
Do Audi Fóra v Neckarsulmu míříme v poslední době stále častěji. Důvodem jsou zajímavě stylizované novinky značky se čtyřmi kruhy ve znaku, jež jsou ve firemním showroomu pravidelně vystavovány. Naposledy to byla druhá generace SUV Q5, jež se však vůči předchozím exponátům držela poměrně při zemi. Namísto křiklavého laku byl vůz zahalen v decentní modré, mimo mantinely pak nezamířil ani interiérem.
O to větší povyražení si můžeme užít dnes, kdy se budeme věnovat supersportovnímu Audi R8. Také v jeho případě máme tu čest s druhou generací a vlastně i tentokráte se budeme držet při zemi, byť jen v rámci světlé výšky. A to navíc pouze z jedné strany. Kupé, které si představíme, vzniklo slepením silniční verze a závodního speciálu R8 LMS.
Danou kreaci, nazvanou nepříliš nápaditě Transformer, mají na svědomí čtyři technici Audi, kteří tak chtěli demonstrovat na jednu stranu propojení mezi produkčními modely značky a světem motorsportu. A na druhou stranu i to, jak moc se oba stroje ve výsledku liší. Byla to skutečně jejich iniciativa, a tak na svém Transformeru pracovali ve volných chvílích ve dne i v noci po čtyři týdny. Nakolik se jim povedlo výše zmíněné, posuďte sami, pozornost ale výsledek jejich snah budí.
Silniční i okruhovou verzi pohání 5,2litrový atmosférický desetiválec. Ten byl u kupé s registračními značkami naladěn na 610 koní a 560 Nm točivého momentu, což v kombinaci s automatem a hmotností 1 630 kilogramů vede ke zrychlení z klidu na stovku za pouhých 3,2 sekundy a nejvyšší rychlosti 330 km/h.
Varianta R8 LMS oproti tomu disponuje kvůli pravidlům FIA „pouze“ 585 koňmi, které má na starosti šestistupňová sekvence. Nicméně vůz se dále chlubí o 39 procent vyšší tuhostí, odlehčeným šasí a kompozitními materiály, jež celkovou hmotnost srazily na 1 225 kg. Sami si tak jistě uděláte obrázek o tom, o kolik bude závodní speciál rychlejší.







Audi v Neckarsulmu aktuálně vystavuje Transformera. Tedy kupé R8, které vzniklo slepením dvou vozů - silničního a závodního
Zdroj: Audi Forum Neckarsulm@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
dnes
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
včera
Policie zastavila řidiče vývojového prototypu supersportu za desítky milionů kvůli tomu, že podle ní „zapaloval silnici”
29.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro
31.10.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc
31.10.2025
Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
31.10.2025
Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
31.10.2025
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.01. 23:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 12.01. 20:36 - Brus
- IT poradna 12.01. 19:57 - M.Z.
- Onboard videa 12.01. 16:11 - řidičBOB
- BMW Divize 12.01. 14:04 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.30. 13:08 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.29. 19:56 - jerry
- Pneu koutek 11.29. 13:16 - pavproch
