Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
To bude rachot: Opel Ampera, Chevrolet Volt a Cadillac ELR dostanou tříválce s turbem
19.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Dowsizing neopomíjí ani elektromobily s prodlouženým dojezdem. Chevrolet Volt a spol. proto vymění čtrnáctistovku za tříválec s turbodmychadlem.
Světová automobilová jednička - koncern General Motors - v rámci strategie dalšího omezování spotřeby vezme „pod nůž“ také svou vlajkovou loď mezi nejúspornějšími modely. Původní atmosférický čtyřválec o objemu 1,4 litru a výkonu 86 koní, který v Chevroletu Volt slouží především k dobíjení akumulátorů, bude nahrazen novou, přeplňovanou tříválcovou jednotkou o objemu 1,0 nebo 1,2 litru. Tvrdí to alespoň respektovaná americká stránka Edmunds s odvoláním se na svůj zdroj uvnitř GM.
Informátor říká, že o návrhu, který má kromě vylepšení papírové spotřeby auta snížit rovněž jeho hmotnost (vedoucí k témuž), zatím nebylo rozhodnuto. Pokud ale tento plán skutečně dostane zelenou, menší motor by měl v rámci mezinárodní kooperace vyvinout nejmenovaný čínský partner.
Jak rychle je možné agregát podobného typu vyvinout, přesně nevíme, dost možná ale nepůjde o projekt na zelené louce, ale součást plánu vývoje malých motorů, oznámený v roce 2011. Jednotka má být totiž hotova již do dvou let, tedy v době, kdy se u Voltu očekává facelift.
Protože na stejných technických základech byl postaven rovněž Cadillac ELR, který se v prodeji objeví letos na přelomu podzimu a zimy, uvedené změny se očekávají i u něj. Konfident nicméně upřesnil, že se jej downsizing dotkne až v roce 2016. O třetím do party, evropském Opelu Ampera, nepadla ani zmínka. S ohledem na fakt, že se jedná pouze o mírně přepracovaný Volt je ale nasnadě, že přijde o jeden válec už v první vlně. Co to udělá s jeho kultivovaností, můžeme jen hádat. Už současný čtyřválec, pokud je pod plnou zátěží, se dokáže cestující pořádně připomenout a tříválec se lepším projevem blýskne jen stěží.
Hádankou je rovněž spotřeba, která rozhodně není slibovaných 1,2 litru, ale jak se potvrdilo v našem testu, spíše kolem šesti litrů na 100 kilometrů. Navíc downsizing není spása, ale hlavně snaha automobilek napasovat své modely na metodiku normovaných zkoušek spotřeby. Kam tohle vede, už moc dobře víme.









Zmenšení motoru v rámci faceliftu údajně ještě nebylo schváleno, v honbě za papírovou spotřebou a emisemi v USA a Evropě by však podobná změna nepřekvapila
Zdroj: Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 3 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 2 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 3 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 4 hodinami„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
před 5 hodinamiAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.02. 13:53 - denis
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93