Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny

Po oficiální premiéře vychází najevo, že Cadillac ELR se svým pohonem od Voltu neodpoutal, ačkoli se nás General Motors snaží přesvědčit o opaku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny

15.1.2013 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po oficiální premiéře vychází najevo, že Cadillac ELR se svým pohonem od Voltu neodpoutal, ačkoli se nás General Motors snaží přesvědčit o opaku.

Včerejší odhalení nového modelu Cadillac ELR bylo poněkud předčasné, a tak jsme vám kromě fotografií sériové podoby vozu nemohli představit jeho technický základ. Vycházeli jsme pouze z původních informací popisujících ostře střižené kupé jako překarosovaný Chevrolet Volt, což v zásadě nerozporujeme ani dnes, po detroitské premiéře, nyní ale víme, že původní základy General Motors mírně přepracoval.

Rádi bychom vám toho sdělili více, koncern však pohříchu jaksi zapomněl popsat některé důležité detaily a začít bychom mohli pohonem. V případě Chevroletu Volt a Opelu Ampera se automobilka držela teze, že jde o elektromobil s prodlouženým dojezdem o výkonu 150 koní, využívající benzínovou čtrnáctistovku s 86 koňmi pouze k dobíjení akumulátorů přes generátor o výkonu 55 kW. ELR vypadá v číslech poněkud jinak.

General Motors uvádí „celkový výkon soustavy 209 koní“ a nejvyšší točivý moment 400 newtonmetrů. Chce tím snad Cadillac naznačit, že se část síly i zde přítomného čtyřválce 1,4 Ecotec přenáší přímo na kola nejen samostatně, ale i současně s tou pramenící z elektromotoru? To opravdu netušíme, protože tisková zpráva natolik podrobná zase není. Spíše bychom to ale viděli na snahu GM ukázat tento vůz v lepším světle, neboť „kombinovaných“ 209 koní vypadá na papíře lépe než reálných 150 koní elektromotoru v provozu.

Tedy možná nám v konstrukci něco uniká, ale máme za to, že ELR rovněž využívá klasický postup, kdy zážehová jednotka slouží pouze k dobíjení a tudíž prodloužení dojezdu. Více by nám určitě napověděl čas akcelerace na 100 km/h, ten ale Cadillac rovněž nezveřejnil. Což možná není náhoda. Americkému Autoblogu se podařilo vypátrat hmotnost ELR - činí 4 070 liber, což je 1 846 kg a mimochodem také o 114 kg více, než měl testovaný Opel Ampera. Co řekne GM, musíme počkat, ale ELR je docela nabité rozsáhlou standardní výbavou, a proto se nemusí jednat o smyšlenou hodnotu - v sérii je kupříkladu audio Bose se systémem aktivního potlačování hluku.

Zásadní změny v pohonu nepředpokládáme ještě z jednoho prostého důvodu. Ve voze se neměnil ani paket lithium-iontových akumulátorů o hmotnosti 198 kg. Mají kapacitu 16,5 kWh (stejně jako Volt či Ampera), která podle GM vydrží na „35 mil v závislosti na okolní teplotě“, tedy asi 56 km. Z testu Ampery víme, že v tomto Cadillac opravdu nemlží - realita může být lepší, ale i horší.

Kde jsou tedy rozdíly v konstrukci mezi ELR a Chevroletem Volt? V podvozku. Přední zavěšení Cadillacu využívá modifikovaný MacPherson nazývaný HiPer Strut, který byste našli třeba u Opelu Astra OPC. Ani zadní náprava není identická. Volt má jednoduchou torzní příčku, ELR ji má doplněnou o Wattův přímovod, tedy opět jako Astra. Zavěšení doplňují stavitelné tlumiče a dvacetipalcová kola s pneumatikami Bridgestone Potenza o rozměru 245/40 R20.

Podle britského Autocaru by měl Cadillac ELR dorazit do Evropy až někdy v roce 2014, přesný termín však neznáme. Výroba vozu bude probíhat v továrně Hamtramck GM v Detroitu, odkud bude kromě Evropy exportován také do Číny.


Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 1 - Cadillac ELR Detroit nove 01Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 2 - Cadillac ELR Detroit nove 02Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 3 - Cadillac ELR Detroit nove 03Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 4 - Cadillac ELR Detroit nove 04Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 5 - Cadillac ELR Detroit nove 05Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 6 - Cadillac ELR Detroit nove 06Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 7 - Cadillac ELR Detroit nove 07Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 8 - Cadillac ELR Detroit nove 08Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 9 - Cadillac ELR Detroit nove 09Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 10 - Cadillac ELR Detroit nove 10Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 11 - Cadillac ELR Detroit nove 11Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 12 - Cadillac ELR Detroit nove 12Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 13 - Cadillac ELR Detroit nove 13Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 14 - Cadillac ELR Detroit nove 14Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 15 - Cadillac ELR Detroit nove 15Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 16 - Cadillac ELR Detroit nove 16Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 17 - Cadillac ELR Detroit nove 17Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 18 - Cadillac ELR Detroit nove 18Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 19 - Cadillac ELR Detroit nove 19Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny - 20 - Cadillac ELR Detroit nove 20
GM se snažilo významně vylepšit podvozek, pohon však přebral z Voltu při současném zvýšení hotnosti

Miro Mihálik

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.