Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tohle auto vypadá jako staré MPV bez špetky jiskry, na sprintech ale ukazuje záda všem
30.9.2020 | Petr Prokopec
MPV jsou neatraktivní auta pro otroky rodin bez životní perspektivy, řekl kdysi jeden slavný britský novinář. Tohle tak nepochybně vypadá, ale není jím, s motorem VR6 turbo a 700 koňmi umí překvapit.
MPV už pěkných pár let nepatří mezi zrovna vyhledávané zboží, třebaže jim kdysi byla věštěna zářná budoucnost. Problémem není jejich praktičnost, ta plní všechny myslitelné potřeby, ale vzhled, který lze stěží popsat jako přitažlivý. A tak zatímco za volantem prakticky jakéhokoliv SUV působíte jako člověk žijící aktivním stylem, v případě MPV budete spíše za rezignovaného tatíka, který veškeré řidičské potěšení vyměnil za nemalý užitný prostor. Na druhou stranu ale díky tomu máte neskutečnou příležitost každého překvapit, zvláště pokud zevnějšek necháte ve standardu a poladíte pouze techniku pod kapotou.
Takovou cestou se vydal majitel Volkswagenu Sharan první generace, který již z továrny dostal známý motor VR6. Tedy 2,8litrový šestiválec, jenž do roku 2000 produkovat 174 a poté do roku 2004 dokonce 204 koní. To na MPV nejsou špatná čísla, nicméně s ohledem na vyšší hmotnost a horší aerodynamiku nevedou zrovna k působivé dynamice. První zmíněné provedení totiž stovku zvládlo až za 11,8 sekundy, druhé pak za 9,9 sekundy. Nejvyšší rychlost se pak v obou případech pohybovala okolo 200 km/h.
Jeden z majitelů vozu ovšem tovární parametry vzal pouze jako odrazový můstek a pohonnou jednotku s pomocí přeplňování vyladil na neskutečných 700 koní. Z Volkswagenu Sharan se tak rázem stal trhač asfaltu který přitom pořád nevypadá, že by něco takového svedl. Interiér si zachoval veškerou praktičnost a z vnějšku auto prozradí snad jen kol s pneumatikami. A střílející výfuk šlehající plameny, to když si majitel začne s pedálem plynu hrát více, než by bylo zdrávo.
V této konfiguraci Sharan nastoupil do souboje s podobně upraveným Volkswagenem Golf, který sice disponuje lepší aerodynamikou i nižší hmotností, ovšem zároveň také „pouze“ 510 koňmi. A jakkoliv měl hatchback lepší start, v cíli nakonec tahal za kratší konec provazu. Po půl míli se totiž rozjel na 238,41 km/h, zatímco MPV bylo naměřeno 240,32 km/h. Právem se tak od diváků dočkalo aplausu, už sám pohled na Sharan jedoucí takovou rychlostí je fascinující.




Jakkoliv na to tento VW Sharan nevypadá, pod kapotou má 700 koní. A jede podle toho. Foto: Auto Addiction@YouTube
Zdroj: Auto Addiction@YouTube
Bleskovky
- Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021 - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021 - Golfista vyhrál tři auta stejné značky za čtyři měsíce, už neví, co s nimi dělat
20.2.2021 - Americké čištění mnohaproudé dálnice od sněhu je symfonie pro sedm pluhů
19.2.2021
Nejčtenější články
- Tesla v Evropě rychle ztrácí půdu pod nohama. Přesně tak, jak se dalo očekávat
26.1.2021 - Jen jedenkrát v historii vyrobilo Porsche neprůstřelnou 911, zklamala jedinou věcí
26.1.2021 - Německé značky chystají nebývalou čistku v nabídce, skončí řada modelů i motorů
26.1.2021 - Ikonický sporťák měl už v 80. letech ukazatel stavu paliva, který dodnes nemá obdoby
26.1.2021 - Máme spoustu nových informací o první skutečně nové Ladě Niva po 47 letech
26.1.2021 - Nová Škoda Fabia ukázala možný vzhled, nové tvary ji snad vrátí ztracený výraz
27.1.2021 - K mání je vzácný propadák, který si koupil sám Muammar Kaddáfí, vzniklo jich jen 8
27.1.2021 - Bývalý šéf vývoje Fordu řekl, jak jedině se elektrická auta cenově vyrovnají těm spalovacím
27.1.2021 - Zájem o ruskou Škodu Octavia RS přes nízkou cenu povážlivě klesá, cena tak letí ještě níž
27.1.2021 - Korejci ještě víc připepřili své SUV s „neviditelnými” světly, i těmi říká, co je zač
27.1.2021
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 21:16 - abgx1
- IT poradna 21:11 - abgx1
- Onboard videa 20:13 - M.Z.
- Škoda Auto obecně 19:48 - řidičBOB
- Octavia IV 17:32 - řidičBOB
- Genevo ONE - Zkušenosti 17:08 - Kavis
- Koronavirus 14:17 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 14:04 - Lachende Bestien
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 13:29 - pavproch
- iso konektor 08:02 - OndraK123