Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tohle je důvod, proč Mercedes musí nabídnout allroad třídy E (foto)
12.3.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Říkáte si, proč se Mercedes žene do segmentu, který není zase tak populární? Důvod je prostý, někteří zákazníci takové auto zkrátka potřebují.
Mercedes nám to prozradil při odhalení interiéru nové třídy E a ještě několikrát to zopakoval i po jeho detroitské premiéře. Novinka dorazí nejen jako sedan a od něj odvozený kombík či v ostřejších provedení AMG, prvně přijde na trh také jako allroad. Patrně se nebude jmenovat právě takto, protože tohle jméno používá Audi, právě ono jím ale dalo obecný název i vozům jako Škoda Octavia Scout a mnohým podobným. Jde zkrátka o silniční vůz (obvykle kombík, jen Volvo a Volha dělají sedany) se zlepšenou terénní prostupností a hlavně adekvátním vzhledem.
Když Audi přišlo s prvním Allroadem na bázi A6, byl to celkem propadák. Obliba v několika zemích, jako je Rakousko, jej ale udržela v nabídce a dnes už je pevnou součástí nabídky nejen jako A6. Přesto tyto vozy nejsou automaticky prodejní trháky a někteří konkurenti s podobnými modely na trhu neuspěli ani v posledních letech. Proč se tedy Mercedes chce vydat do neprobádaných vod a prát se s Audi o ne až tak početnou, pravděpodobně však loajální skupinu zákazníků?
Patrně vás napadne, že takové auto je dnes zkrátka „trendy” a Mercedes věří, že zalíbení zákazníků „ve všem, co připomíná teréňák”, se otiskne i sem. Ano, asi to bude správná odpověď, možné ale také je, že někteří zákazníci Mercedesu takový vůz prostě potřebují.
Takovou odpověď naznačují přiložené fotky, které zveřejnilo opatství kláštera v německém Münsterschwarzachu. Vidíme na nich standardní Mercedes třídy E kombi dosavadní generace, kterak uvízl na schodech cestou z parkoviště u kostela zmíněného kláštera. Opatství v snad humorně laděném článku na toto téma naznačuje, že řidič byl líný sejít schody tak jako všichni ostatní, uvážíme-li ale pravděpodobný věk řidiče podobného Mercedesu navštěvujícího kostel, zřejmě si pouze spletl cestu. Jak vám ukáží další fotky, běžně se parkuje jak v prostoru nad schody, tak pod nimi a šofér si nejspíše myslel, že ta brána prostě vede z parkoviště ven. Ale nevede, vede na schody, s nimiž si Éčko neporadilo.
Opatství konstatuje, že stačila pomoc odtahovky, která vůz dostala zpět na kola a ten bez většího poškození mohl pokračovat v cestě „po svých”. A staré dobré kamenné schody to přežily zcela bez úhony. Být toto Éčko allroad, mohl řidič shody sjet i zcela sám... Takže až si budete klást při představení nového kombíku třídy E „v allroadu” klást otázku: „Proč?” tady je odpověď. Někteří zákazníci takové auto prostě potřebují. Aby mohli lépe opouštět parkoviště před kostelem, po schodech, například...
Díky za tip, Jiříku!




Standardní kombík třídy E schody nezvládá, allroadová verze by mohla



Vzdálenější pohled na místo nehody naznačuje, že řidič se spíše spletl, než že by věřil schopnosti vozu schody zvládnout
Zdroj: Abtei Münsterschwarzach
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 16 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
