Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota předstihla Volkswagen, je znovu největší automobilkou světa
26.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Globální prodeje japonské i německé značky vůči loňsku klesly o 1,5 %. Ještě o trochu hůře je na tom třetí GM, které eviduje 1,9procentní propad.
Ještě před pár měsíci se zdálo, že koncern VW Group a jeho plány již nic na světě neohrozí. Zvláště když po prvním pololetí letošního roku Volkswagen ohlásil, že se mu povedlo prodat 5,04 milionu nových aut, tedy zhruba o nějakých 200 tisíc exemplářů více než Toyotě. Rázem jsme tu měli nového světového lídra, který spěchal za celoroční korunovací. Jenže pak se objevil problém jménem Dieselgate.
Jak jsme ale řekli už v rámci reportu o prodejích nových aut i ve článku o nejžádanějších modelech Evropy, do registrací za první tři kvartály letošního roku se dieselový skandál prozatím těžko mohl jakkoli otisknout. Naplno totiž propukl až 18. září, tedy necelé dva týdny před koncem září a jeho dopady na samotnou poptávku zákazníků těžko budou zásadní. Přesto Volkswagenu z mnoha důvodů výhledově nepomohou (už třeba jen proto, že velké peníze bude muset investovat i do jiných věcí než vývoje a propagace) a ani jeho startovní pozice není bůhvíjaká - už nyní musí přepustit korunu krále zpátky Toyotě.
VW ale vážně zatím neškodí jeho aféry, potýká se už déle s poklesem poptávky na pro něj klíčovým odbytišti v Číně. Tam totiž značka po devíti měsících přepočítává 7,4procentní pokles.Ve výsledku tedy Němci oznámili, že za první tři čtvrtletí letošního roku prodali 7,43 milionu nových aut, což Toyota přebila 7,49 miliony registracemi. Pro obě značky jde o meziroční 1,5procentní pokles, nicméně Volkswagen nejspíše hezké časy nečekají, zatímco japonská značka hodlá na maximum těžit z příchodu čtvrté generace hybridního hatchbacku Prius, který se na domácím trhu ukáže ještě letos.
To jen dokládá Koji Endo, analytik společnosti Advanced Research Japan, podle kterého bude „VW možná v závěru roku čelit v Evropě a Spojených státech těžkostem spojeným se skandálem. A také nevidím, že by se čínský trh v brzké době zlepšil.“ Je tak dost možné, že Němci by se měli obávat i o stříbro, ačkoliv aktuálně třetí GM je o kus dále. Prozatím totiž Američané pro letošek prodali 7,2 milionu nových aut, tedy o 1,9 procenta méně než loni.
Toyota se vrací na vrchol, kde chce zůstat i díky nové generaci hybridního hatchbacku Prius
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:00 - Milanito
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23