Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota zničila dosavadní rekord elektromobilů Nordschleife, čas je konečně adekvátní
30.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po podivném výkonu Peugeotu EX1 se do boje se stopkami pustil na Severní smyčce Nürburgringu také elektrický sporťák Toyoty. Byl o mnoho úspěšnější.
Když Peugeot v EX1 v dubnu vytvořil na Nordschleife nový časový rekord mezi elektromobily, tak nějak jsme nechápali, jak se Francouzům s drobným vozem o maximálním výkonu 340 koní podařilo zajet čas přes 9 minut. Byl to sice rekord, ale vůz těchto parametrů by měl dosahovat časů alespoň o minutu lepších. A minuta, to je i na předlouhé Severní smyčce něco jako věčnost. Ani oficiální video Peugeotu neodhalilo, co se tehdy v okolí Nürburgu stalo, že vůz zajel tak nepřesvědčivý čas, ale automobilce to stačilo, však rekord je rekord.
Toyota si ale brousila zuby na víc, a tak před nedávnem oznámila, že stvořila vlastní elektrický sporťák, který více než co jiného připomíná malou kapotovanou formuli. Také jeho technické parametry jsou více než přesvědčivé - dva elektromotory v zadních kolech o celkovém výkonu 280 kW (381 koní) a lithium-keramické akumulátory o kapacitě 41,5 kWh znamenají dostatek výkonu i energie, navíc hmotnost vozu byla zachována na více než dobrých 970 kg. Zrychlení na stovku za 3,9 sekundy a maximální rychlost až 260 km/h pak už jen potvrzovaly to, na co by tato Toyota měla mít - čas výrazně pod osm minut na jedno kolo.
O takový se lidé od Toyoty pokusili dle svého předchozího avíza včera a konečně uspěli. Nepojmenovaný elektrický spoivarťák automobilky (říkejme mu třeba Smyčkobijec) obkroužil Nordschleife za velmi zajímavých 7:47,79 sekundy. Jde tak po marných 9:01,3 sekundy zaznamenaných Peugeotem o konečně pořádný rekord, který se zřejmě jen tak někomu překonat nepodaří.
Je to úctyhodný výkon? Jistě ano, dosvědčuje, že i elektromobil „může jet”, však jde o čas na úrovni řady respektovaných sporťáků. Znamená ale Smyčkobijec něco pro vývoj a použitelnost elektromobilů pro běžný život? Jistě ne, neboť limitem elektromobilů jsou, byly a zřejmě ještě dlouho budou akumulátory, které mají zoufalý poměr energetické kapacity, hmotnosti a doby potřebné pro dobití. Však baterky tohoto vozu tvoří okolo 40 procent jeho hmotnosti, dobíjet z běžné zásuvky byste je museli desítky hodin a s vozem bude možné na jedno nabití kroužit po Nordschleife maximálně 2-3 kola, tedy nějakých 20 minut jízdy.
Přesto všechna čest konstruktérům Toyoty, nejrychlejší elektrické auto prostě pro tuto chvíli udělali oni a to se počítá. Rádi se podíváme i na video z celého výkonu, kterým se automobilka v nejbližších dnech určitě ráda pochlubí.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva