Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ultima Evolution protáhla svých 1 034 koní na prvním videu, jede přes 386 km/h
10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské kupé s výkonem přes tisíc koní a hmotností pod tisíc kilo zvládá stovku za pouhých 2,3 sekundy. A sáhnout můžete i po otevřené variantě.
Novou Ultimu Evolution jsme si mohli představit již v dubnu. Nyní ovšem novinka britské malosériové automobilky míří do prodeje, což se značka snaží umocnit dynamickým videem. Na něm si přitom naplno můžeme vychutnat řev osmiválcového motoru LS z produkce Chevroletu. Ten je možné pořídit v patnácti výkonových úrovních, přičemž základ počítá s 350 koňmi. To sice není zrovna enormní výkon, kombinován však je s nadmíru působivou aerodynamikou a hlavně hmotností pouhých 930 kilogramů.
Nás ovšem více zajímá vrcholné provedení, které dostalo 1 034 koní a 1 246 Nm točivého momentu. S tak početným stádem se britské kupé zvládá rozjet z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) za pouhé 2,3 sekundy, a to navzdory přítomnosti šestistupňové manuální převodovky od Porsche, pohonu zadních kol a hmotnosti zvýšené o dvacet kilo. Mimo to lze počítat s akcelerací z nuly na 160 km/h za 4,9 sekundy, nejvyšší tempo pak má překročit 386 kilometrů v hodině.
Kromě kupé nabízí Ultima rovněž otevřenou verzi, přesná jízdní dynamika však v jejím případě zveřejněna nebyla. Dá se však předpokládat, že lišit se bude jen nepatrně, pokud vůbec. U obou variant je přitom možné již v základu počítat s jednodílnými kovanými 18palcovými koly, která obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 o rozměru 245/35 vpředu a 335/30 vzadu. Ve všech rozích je pak možné očekávat dvojité lichoběžníky a kotoučové brzdy, jejichž účinek lze nastavit.
Tím můžeme naše rekapitulační představení uzavřít, v případě ceny vrcholného britského supersportu s americkým motorem a německou převodovkou se budete muset obrátit přímo na výrobce. Nízká ovšem nebude, neboť základní verze s oněmi 350 koňmi vychází na 38 000 GBP (cca 1 416 000 Kč). V takovém případě ovšem nedostanete hotový vůz, nýbrž stavebnici.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nejnovější články
Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte
před hodinouZbavit se zbytečných zaměstnanců nakonec pro Mercedes nebylo tak těžké. Stačilo jim nabídnout 13 milionů a jdou sami
před 3 hodinamiDosud neznámá firma ukazuje Porsche, jak znovu dělat žádoucí auta podle jeho vlastního receptu
včeraReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva