Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen ruší plány na 10stupňový automat, je příliš náročný a drahý
17.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Koncern VW upouští od plánu zastavět desetistupňovou převodovku do aut s tří- a čtyřválci vpředu napříč. Máme jiné priority, uvedl zdroj z VW.
Deset stupňů je pro převodovku malého auta příliš, zjistil Volkswagen a uložil plány na takovou skříň do šuplíku. Po více než dvou letech od ohlášení, že koncern VW vyvine desetistupňovou dvouspojku DSG, tak tento německý gigant otáčí. Přitom už příští rok se měla tato nová převodovka objevit v modelech Golf a Polo, ale také v Audi, Seatech a Škodovkách - zkrátka všude tam, kde jsou tří- a čtyřválcové motory umístěné vpředu napříč.
Motivace byla jasná - dále snížit normovanou spotřebu paliva. Jenže „vývoj je velmi drahý, je to velmi náročné,” uvedl zdroj z Volkswagenu na frankfurtském autosalonu. „Museli jsme zvážit priority a některé jiné věci jsou nyní podstatnější a urgentnější, než nová převodovka,” dodal. Pochopitelně; postavit de facto manuální převodovku - DSG je uvnitř velmi podobná manuálu, jen není manuálně ovládaná - s deseti stupni dost malou na to, aby mohla sedět v autě s motorem napříč, určitě není jednoduché ani levné, což by znamenalo mimo jiné vysokou prodejní cenu.
Převodovka měla existovat i ve variantě, ve které by se mohla zastavět do auta s motorem podélně, a měla zvládnout až 500 Nm točivého momentu. To není úplně moc, zejména když leckterý šestiválcový diesel dnes tolik nabídne, a také měla být v nabídce pro Golf R400 s výkonem 420 koní. Tam by tak byl nový desetikvalt nejspíš na hranici svých možností.
Přestože Volkswagen desetistupňovou dvouspojku vzdal, není to nereálná věc. Automobilky Hyundai a Ford na deseti- a jedenáctistupňových skříních také pracují a zatím to nevypadá, že by chtěly s vývojem skončit. Spotřebu paliva pro katalog totiž nejspíš budou schopny snížit a také by mohly být schopny snáze udržet motory v nejvhodnějším pásmu otáček pro jakýkoliv styl jízdy.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.



Desetikvalt by byl příliš drahý, zjišťuje Volkswagen (ilustrační foto)
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa včera 15:35
- Moto2 kořistí lokalmatadora Viettiho, 18. Salač včera 12:54
- V Misanu vyhrál lídr šampionátu Rueda včera 11:38
- Pramac uvažuje: Salač, Ferrandez, Van den Goorbergh? včera 11:14
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash 13.9.2025
Nejčtenější články
„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025
Živá témata na fóru
- IT poradna 09.15. 07:18 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 06:58 - Stepan
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.14. 12:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB