Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby
1.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Rádi byste auto se spotřebou menší než 1 litr nafty na 100 km jízdy? Pokud VW nepřehání, brzy se jej dočkáte. Potvrdil to přímo nejvyšší šéf koncernu.
Tak trochu mimo hlavní pozornost evropských médií se v letos lednu na autosalonu v Kataru představil koncept Volkswagen XL1. Vyznačuje se především kombinovanou spotřebou 0,9 litru nafty na 100 km jízdy, která se na první pohled zdá být uvěřitelná, hned na ten druhý je ale zřejmé, že až tak žhavé to s úsporností tohoto vozu nebude. Jeho koeficient odporu vzduchu (0,186) a minimální čelní plocha s výškou jen 1 184 mm zní úchvatně, hmotnost 795 kg ale dává tušit, že tohle auto za pár deci nafty nepojede.
Není to totiž jen „nafťák” (spíše polonafťák, spalovacím agregátem je polovina motoru 1,6 TDI), ale hybrid s možností dobíjení akumulátorů z běžné elektrické sítě, a tak je zřejmé, že jeho nízké papírové spotřeby je částečně dosaženo stejným trikem jako u Opelu Ampera. VW tedy trochu přehání, ale nic to nemění na tom, že tento vůz jistě bude mnohem úspornější než typická dnešní auta. Jen za onen litr pojede leda prvních pár desítek kilometrů, na které vyrazíte s plně nabitými akumulátory.
Pokud je pro vás i toto řešení atraktivní, budete si jej moci docela brzy pořídit. Není to možná až tak překvapivé, neboť nástupce dřívějších ultraefektivních studií jako 1-Litre a L1 vypadá i přes svůj stále futuristický vzhled o poznání civilizovaněji, jeho posun do sériové výroby ale zprvu vehementně popíral i sám Volkswagen. Tento týden ovšem ústy svého šéfa potvrdil opak: „S výrobou malé prodejní série začneme v roce 2013,” řekl Martin Winterkorn (ano, to je ten pán, co ve Frankfurtu tak podrobně zkoumal Hyundai i30 nebo přeměřoval Hondu Civic) suše v rozhovoru pro Automotive News.
O ceně je zatím předčasné spekulovat, s ohledem na použité technologie a avizovanou omezenou prodejní sérii jistě nebude malá. Vůz by se měl vyrábět v továrně firmy v Drážďanech a i v produkční podobě by jej měla pohánět kombinace naftového motoru a elektromotoru s celkovým výkonem 75 koní. Na další detaily si musíme počkat, že toto auto ale opravdu jezdí můžete seznat i po shlédnutí starších videí s ním.





























Volkswagen XL1 by se do výroby měl dostat v nepříliš pozměněné podobě během dvou let
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
22.12.2025
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Návrat po 78 dnech včera 10:41
- Největší talent superbiků včera 10:00
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
- Zralost Ogury udělala dojem 22.12.2025
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
včera
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
včera
Poté, co se naplno ukázala nesmyslnost nové hybridní 911, zkouší Porsche aspoň zmírnit rozčarování publika
včera
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
včera
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
- BMW Divize 12.23. 10:56 - pavproch
- Volkswagen obecne 12.22. 21:23 - mattonecz
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.22. 20:20 - řidičBOB
- OT - hlukoměr Trotec+stativ 12.22. 15:44 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
