Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby
1.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Rádi byste auto se spotřebou menší než 1 litr nafty na 100 km jízdy? Pokud VW nepřehání, brzy se jej dočkáte. Potvrdil to přímo nejvyšší šéf koncernu.
Tak trochu mimo hlavní pozornost evropských médií se v letos lednu na autosalonu v Kataru představil koncept Volkswagen XL1. Vyznačuje se především kombinovanou spotřebou 0,9 litru nafty na 100 km jízdy, která se na první pohled zdá být uvěřitelná, hned na ten druhý je ale zřejmé, že až tak žhavé to s úsporností tohoto vozu nebude. Jeho koeficient odporu vzduchu (0,186) a minimální čelní plocha s výškou jen 1 184 mm zní úchvatně, hmotnost 795 kg ale dává tušit, že tohle auto za pár deci nafty nepojede.
Není to totiž jen „nafťák” (spíše polonafťák, spalovacím agregátem je polovina motoru 1,6 TDI), ale hybrid s možností dobíjení akumulátorů z běžné elektrické sítě, a tak je zřejmé, že jeho nízké papírové spotřeby je částečně dosaženo stejným trikem jako u Opelu Ampera. VW tedy trochu přehání, ale nic to nemění na tom, že tento vůz jistě bude mnohem úspornější než typická dnešní auta. Jen za onen litr pojede leda prvních pár desítek kilometrů, na které vyrazíte s plně nabitými akumulátory.
Pokud je pro vás i toto řešení atraktivní, budete si jej moci docela brzy pořídit. Není to možná až tak překvapivé, neboť nástupce dřívějších ultraefektivních studií jako 1-Litre a L1 vypadá i přes svůj stále futuristický vzhled o poznání civilizovaněji, jeho posun do sériové výroby ale zprvu vehementně popíral i sám Volkswagen. Tento týden ovšem ústy svého šéfa potvrdil opak: „S výrobou malé prodejní série začneme v roce 2013,” řekl Martin Winterkorn (ano, to je ten pán, co ve Frankfurtu tak podrobně zkoumal Hyundai i30 nebo přeměřoval Hondu Civic) suše v rozhovoru pro Automotive News.
O ceně je zatím předčasné spekulovat, s ohledem na použité technologie a avizovanou omezenou prodejní sérii jistě nebude malá. Vůz by se měl vyrábět v továrně firmy v Drážďanech a i v produkční podobě by jej měla pohánět kombinace naftového motoru a elektromotoru s celkovým výkonem 75 koní. Na další detaily si musíme počkat, že toto auto ale opravdu jezdí můžete seznat i po shlédnutí starších videí s ním.





























Volkswagen XL1 by se do výroby měl dostat v nepříliš pozměněné podobě během dvou let
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
včera
Řidič si zkoušel hrát na Jamese Bonda trikem se značkou, místo potlesku sklidil pokutu, trestné body a nominaci v anketě Fušer roku
8.12.2025
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
7.12.2025
Nejnovější články
K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi TDI za 290 tisíc. Co na tom, že to je nechtěná verze s nechtěným motorem, výbavou i barvou
před 9 hodinami
Technik popsal půlrok života s autem od „zrádců Tesly”. Hořel pro něj nadšením, teď už ho nechce ani vidět
před 10 hodinami
Ford Mondeo v novém se začal prodávat a je tak levný, že automobilka radši tají, jak výhodná nabídka to je
včera
Už se provalilo, že první elektrický Rolls-Royce je propadák, ne hit. Prodeje i ceny dál padají, slevy jdou do milionů
včera
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 12.10. 00:13 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 12.09. 22:18 - řidičBOB
- BMW Divize 12.09. 19:34 - Spectral
- Policejní kontroly a měření 12.09. 18:17 - řidičBOB
- SUV / Terénní vůz se sv. výškou 200mm+ k prodeji 12.09. 09:27 - Snowman000
- Politický koutek 12.08. 12:18 - Brus
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
