Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW kvůli Dieselgate neprodá žádnou svou značku, v suchu je vše od Škody po Bugatti
1.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka momentálně nemá důvod, proč by prodávala některou ze 12 sdružených značek. Podle jejího šéfa jsou velmi konkurenceschopné.
Od chvíle, kdy vypukl dieselový skandál Volkswagenu, se prakticky celý svět ptá, jak velká bude cena, kterou německá automobilka bude muset za své podvody zaplatit. A především, kde na úhradu všech možných pokut a účtů za svolávací akce vezme. Záhy tak začaly vzduchem létat spekulace o možném odprodeji některé ze sdružených značek. Nejčastěji se přitom spekulovalo o Bugatti, Lamborghini či výrobci nákladních vozů MAN.
Nové informace ale naznačují, že k takovému kroku rozhodně nedojde. Člen představenstva skupiny VW Andreas Renschler odpovědný za užitkové vozy totiž uvedl, že „nebude třeba žádného bleskového prodeje“. Ačkoliv se sice firemní struktury Volkswagenu musí změnit, není prý důvod panikařit. „Finanční výsledky koncernu Volkswagen jsou dobré, ve světle všeho, co se událo,“ dodává Renschler, podle kterého tak majitele nebudou měnit ani značky nákladních automobilů, mezi které patří také Scania.
Renschlerova slova potvrdil i šéf koncernu Matthias Müller, který o víkendu prohlásil, že „máme dvanáct značek, které jsou velmi konkurenceschopné“. Dá se tedy předpokládat, že veškeré firemní zlato i stříbro zůstane nadále v německém vlastnictví. Samozřejmě za předpokladu, že finální účet za dieselový skandál nebude výrazně vyšší, než se dnes očekává.
Na koncové cifry si ovšem budeme muset nějaký ten pátek počkat, přeci jen aktuálně stále ještě není vyřešena situace v Americe. Odlišný filtrační systém si totiž žádá trochu větší zásah než jen pouhé přehrání softwaru, k němuž dojde ve Evropě. S tím budou jistě souviset i vyšší náklady, na druhou stranu však jde o jen o necelý půlmilion vozů ve srovnání s 8,5 miliony aut, které musí Volkswagen svolat na Starém kontinentu. A Volkswagen vážně není chudá firma...



Volkswagen se momentálně nehodlá zbavit jediné ze sdružených značek, důvodem není ani kauza Dieselgate
Zdroj: Neue Presse
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
- Po léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
před 11 minutami Čas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před hodinouMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva