Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW kvůli Dieselgate neprodá žádnou svou značku, v suchu je vše od Škody po Bugatti
1.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka momentálně nemá důvod, proč by prodávala některou ze 12 sdružených značek. Podle jejího šéfa jsou velmi konkurenceschopné.
Od chvíle, kdy vypukl dieselový skandál Volkswagenu, se prakticky celý svět ptá, jak velká bude cena, kterou německá automobilka bude muset za své podvody zaplatit. A především, kde na úhradu všech možných pokut a účtů za svolávací akce vezme. Záhy tak začaly vzduchem létat spekulace o možném odprodeji některé ze sdružených značek. Nejčastěji se přitom spekulovalo o Bugatti, Lamborghini či výrobci nákladních vozů MAN.
Nové informace ale naznačují, že k takovému kroku rozhodně nedojde. Člen představenstva skupiny VW Andreas Renschler odpovědný za užitkové vozy totiž uvedl, že „nebude třeba žádného bleskového prodeje“. Ačkoliv se sice firemní struktury Volkswagenu musí změnit, není prý důvod panikařit. „Finanční výsledky koncernu Volkswagen jsou dobré, ve světle všeho, co se událo,“ dodává Renschler, podle kterého tak majitele nebudou měnit ani značky nákladních automobilů, mezi které patří také Scania.
Renschlerova slova potvrdil i šéf koncernu Matthias Müller, který o víkendu prohlásil, že „máme dvanáct značek, které jsou velmi konkurenceschopné“. Dá se tedy předpokládat, že veškeré firemní zlato i stříbro zůstane nadále v německém vlastnictví. Samozřejmě za předpokladu, že finální účet za dieselový skandál nebude výrazně vyšší, než se dnes očekává.
Na koncové cifry si ovšem budeme muset nějaký ten pátek počkat, přeci jen aktuálně stále ještě není vyřešena situace v Americe. Odlišný filtrační systém si totiž žádá trochu větší zásah než jen pouhé přehrání softwaru, k němuž dojde ve Evropě. S tím budou jistě souviset i vyšší náklady, na druhou stranu však jde o jen o necelý půlmilion vozů ve srovnání s 8,5 miliony aut, které musí Volkswagen svolat na Starém kontinentu. A Volkswagen vážně není chudá firma...
Volkswagen se momentálně nehodlá zbavit jediné ze sdružených značek, důvodem není ani kauza Dieselgate
Zdroj: Neue Presse
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva