VW kvůli Dieselgate neprodá žádnou svou značku, v suchu je vše od Škody po Bugatti

Německá automobilka momentálně nemá důvod, proč by prodávala některou ze 12 sdružených značek. Podle jejího šéfa jsou velmi konkurenceschopné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW kvůli Dieselgate neprodá žádnou svou značku, v suchu je vše od Škody po Bugatti

1.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW kvůli Dieselgate neprodá žádnou svou značku, v suchu je vše od Škody po Bugatti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá automobilka momentálně nemá důvod, proč by prodávala některou ze 12 sdružených značek. Podle jejího šéfa jsou velmi konkurenceschopné.

Od chvíle, kdy vypukl dieselový skandál Volkswagenu, se prakticky celý svět ptá, jak velká bude cena, kterou německá automobilka bude muset za své podvody zaplatit. A především, kde na úhradu všech možných pokut a účtů za svolávací akce vezme. Záhy tak začaly vzduchem létat spekulace o možném odprodeji některé ze sdružených značek. Nejčastěji se přitom spekulovalo o Bugatti, Lamborghini či výrobci nákladních vozů MAN.

Nové informace ale naznačují, že k takovému kroku rozhodně nedojde. Člen představenstva skupiny VW Andreas Renschler odpovědný za užitkové vozy totiž uvedl, že „nebude třeba žádného bleskového prodeje“. Ačkoliv se sice firemní struktury Volkswagenu musí změnit, není prý důvod panikařit. „Finanční výsledky koncernu Volkswagen jsou dobré, ve světle všeho, co se událo,“ dodává Renschler, podle kterého tak majitele nebudou měnit ani značky nákladních automobilů, mezi které patří také Scania.

Renschlerova slova potvrdil i šéf koncernu Matthias Müller, který o víkendu prohlásil, že „máme dvanáct značek, které jsou velmi konkurenceschopné“. Dá se tedy předpokládat, že veškeré firemní zlato i stříbro zůstane nadále v německém vlastnictví. Samozřejmě za předpokladu, že finální účet za dieselový skandál nebude výrazně vyšší, než se dnes očekává.

Na koncové cifry si ovšem budeme muset nějaký ten pátek počkat, přeci jen aktuálně stále ještě není vyřešena situace v Americe. Odlišný filtrační systém si totiž žádá trochu větší zásah než jen pouhé přehrání softwaru, k němuž dojde ve Evropě. S tím budou jistě souviset i vyšší náklady, na druhou stranu však jde o jen o necelý půlmilion vozů ve srovnání s 8,5 miliony aut, které musí Volkswagen svolat na Starém kontinentu. A Volkswagen vážně není chudá firma...


VW kvůli Dieselgate neprodá žádnou svou značku, v suchu je vše od Škody po Bugatti - 1 - VW Group portfolio 01VW kvůli Dieselgate neprodá žádnou svou značku, v suchu je vše od Škody po Bugatti - 2 - VW Group portfolio 02VW kvůli Dieselgate neprodá žádnou svou značku, v suchu je vše od Škody po Bugatti - 3 - VW Group portfolio 03
Volkswagen se momentálně nehodlá zbavit jediné ze sdružených značek, důvodem není ani kauza Dieselgate

Zdroj: Neue Presse

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.