Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Polo Bluemotion s třílitrovou spotřebou končí, nebyl o něj zájem
2.8.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Příplatek za 0,4litrový rozdíl v papírové spotřebě nafty byl příliš vysoký. U nás se Polo TDI Bluemotion neprodávalo ani dříve, teď už se neprodává nikde.
Facelift VW Polo představený poprvé už začátkem loňského roku nebyl jen obvyklým přepudrováním nosu, přinesl několik zásadních novinek. Tou pro nás nejzajímavější nepochybně byla a je verze GTI s větším motorem a manuálním řazením, přišlo ale i několik dalších. Mezi nimi byla také varianta TSI BlueMotion, tehdy vůbec první benzinový model nesoucí toto označení. S litrovým TSI o výkonu 95 koní, manuální převodovkou a vcelku obvyklými úpravami pro superúsporné modely se chlubil normovanou kombinovanou spotřebou 4,1 litru benzinu na 100 km. Pro český trh to podstatná novinka nebyla, Polo Bluemotion se tu neprodává dodnes, na nabídku Volkswagenu ale vliv měla.
Dost možná to byla právě tato verze, která z katalogů VW vystrnadila dieselový Bluemotion. Ten Němci i po faceliftu nabízeli též, s motorem 1,4 TDI o výkonu 75 koní a spotřebou nejprve 3,2 a později dokonce 3,0 litru nafty v kombinaci. To z tohoto Pola dělalo vůbec nejúspornější „lidový vůz” (pomineme-li tedy kosmický XL1), ani taková vlastnost mu ale krk nezachránila. Letos, jen něco málo přes rok po jeho představení jej potichu vyřadila z nabídky.
Důvodem bude nejspíš malý zájem zákazníků, který lze snadno pochopit. „Nebluemotionové” Polo 1,4 TDI se stejným výkonem a spotřebou vyšší pouze o 0,4 litru nafty na 100 km je o 1 300 Eur, tedy asi o 35 tisíc Kč levnější. Pokud by si pro TDI Bluemotion zajel do Německa Čech, při aktuální ceně nafty 31,40 Kč, bude se mu investice do úsporné verze vracet déle než 280 000 km, pokud tedy rozdíl mezi spotřebami obou variant bude platný i v praxi. A pokud o nějaký Bluemotion bude stát, benzinovou verzi může mít za cenu jen o málo vyšší než u obyčejného 1,4 TDI. Obojí udělalo z naftového „BM” dost nezajímavou nabídku
Zákazníci zkrátka počítali, s čím VW asi nepočítal. A tak se... přepočítal. Naftové Polo TDI Bluemotion to tak má spočítané (máme-li zůstat u jednoho slovesa), chybět podle všeho ale bude jen málokomu.
Benzinové Polo TSI Bluemotion zůstává v nabídce TDI už v ní nehledejte. České zastoupení Volkswagenu ale neprodává ani jedno
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva