Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW dva měsíce rozhodoval o tom, na čem se ve Fordu domluvili za 15 minut. „Děláš si srandu?” nechápali Němci, co se děje
28.9.2024 | Petr Miler
Je to připomínka jednoho z problémů německých firem obecně, ve Volkswagenu ale zřetelně nabírá až bizarních rozměrů. Kulturní střet zde nemohl být větší, vedení VW si při domlouvání spolupráce s Fordem myslelo, že si z něj generální ředitel modrého oválu utahuje.
Jak to funguje v německých firmách, nám letos v květnu přiblížil Dr. Sebastian Grams, dlouholetý technický manažer Audi a nakonec i ředitel divize Audi Sport. Fungování firmy podle něj nabralo tak absurdních rozměrů, že z ní prostě musel odejít. A velmi dobře mu rozumím - sám bych nebyl schopen přímo ve velkých firmách fungovat pro jejich nekonečnou zkostnatělost, stačí mi ta, se kterou se potýkám jako jejich externí spolupracovník.
Je ale „zkostnatělost” a „zkostnatělost”, v Německu nabírá někdy až bláznivých podob. Pracuji primárně v o dost pružnějším Nizozemsku, kde se často žertuje o tom, že Němci dodnes používají faxy. Bylo by nemístné házet všechny firmy do jednoho pytle, ale někdy to tak skutečně je. Přitom přemýšlím, kdy jsem naposledy poslal fax, muselo to být tak v roce 2004 a už tehdy jsem se divil, že někdo takovou formu komunikace „jede”. V roce 2024 působí požadavek na faxové číslo až poněkud surreálně...
Taková je ale realita a celková zkostnatělost je jistě jedním z důvodů, proč má dnes koncern Volkswagen takové problémy, jaké má. Osobně s ním byl - pro něj zjevně nezapomenutelně - konfrontován také Jim Farley při snaze domluvit s VW spolupráci okolo jeho platformy MEB, na které vznikly modely jako nový Capri. Na kongresu Auto News o tom sám promluvil s tím, že Ford je jako pořád do značné míry rodinná firma schopná velmi pružných rozhodnutí, VW ani omylem.
Němci podle něj potřebovali dva měsíce na to, aby pro spolupráci zajistili souhlas rodiny Piechů a Porsche, německé spolkové země Dolní Sasko a odborů. On sám ale zvládnul vše za 15 minut - stačilo si udělat procházku do kanceláře Billa Forda, prezidenta automobilky a pravnuka jejího zakladatele. Bill Ford prý souhlasil s tím, že tato spolupráce má solidní obchodní základy, takže po rozhovoru s několika dalšími manažery firmy vzal Farley telefon a zavolal lidem z VW: „Tak jo, jsme připraveni se do toho pustit,” řekl. Na druhé straně bylo chvíli ticho a pak se prý někdo z managementu německé firmy zeptal jen: „Děláš si srandu?” A o dva měsíce později se mohly obě strany posunout dál...
Má smysl k tomu něco dodávat? V dnešní době je flexibilita zásadním faktorem pro efektivitu fungování jakékoli firmy, VW Group si o ní zjevně může nechat jen zdát.




Chvíli pusťme z hlavy, že nový Ford Capri je coby pomalu jen přepracovaný VW ID.4 nesmysl. V rozhodování o jeho příchodu měl Ford aspoň hned jasno, VW nebyl schopen k rozhodnutí o spolupráci s modrý oválem dojít po dlouhé dva měsíce. Foto: Ford
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nejnovější články
Jedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
před 43 minutamiAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
před 2 hodinamiNejnovější Mercedes vypadá konečně dobře, přesto odhaluje hlubší problém designu automobilky
před 3 hodinamiNová Honda Prelude se tváří jako sporťák, první testy ale ukazují, že je zoufale pomalá. Tohle nebude fungovat
před 5 hodinamiKolaps elektrických plánů GM si vybírá krutou daň. Firma kvůli nezájmu odepsala 33 miliard, varuje před dalšími ztrátami
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva