Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW vypustil nové detaily k 10stupňovému automatu, zvládne až 500 Nm
10.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mnoho novinek k nové převodovce tedy nemáme, víme ale, že si poradí také se silnými agregáty a bude připravena pracovat v autech s motorem podélně i napříč.
Největší novinkou letošního Vienna Motor Symposium ze strany Volkswagenu bylo odhalení nového třílitrového dieselu Audi, který jsme vám představili už včera. Krom této oficiální události ale došlo i na poněkud méně strojené rozhovory médií s jednotlivými zástupci koncernu. Šéf jeho vývoje, Hans-Jakob Neusser, pak řekl pár dosud neslyšených slov k nové 10stupňové automatické převodovce, kterou německá firma chystá.
To samo o sobě není nic nového, neboť o ní automobilka otevřeně na stejném místě hovořila už minulý rok. Věděli jsme, že dostane deset stupňů, které by měl na trh premiérově dostat Hyundai, bude mít dvojici spojek a má se stát zásadní novinkou, která pomůže Němcům splnit (oprostěme se nyní od toho, zda fakticky, nebo papírově) nové limity spotřeby EU pro rok 2022. Tak trochu jsme ale předpokládali, že podobně jako dosavadní devítistupňový automat ZF známý třeba z Range Roveru Evoque bude v možnostech svého použití citelněji omezen, to se ale prý stát nemá.
Neusser kolegům z Autocaru prozradil, že novinku bude možné použít jak v modelech s motorem umístěným podélně, tak v těch sázejících na uložení motoru napříč vzhledem k podélné ose vozu. Dále uvedl, že převodovka zvládne přenést točivý moment až 500 Nm, což dohromady značí široké použití prakticky ve všech modelech značky. Dočkat by se jej tak mohly budoucí kompakty i sporťáky.
Neusser dále potvrdil brzký příchod nového dvoulitrového motoru TDI biturbo, který má do budoucna nabízet až přes 270 koní, v novém Passatu, který se představí letos v Paříži (už jsme jej ale mohli vidět v Číně...), ale zatím nabídne „jen” 240 koní. To jsou všechno zajímavé novinky, na další detaily nás ale VW ještě nechá chvíli čekat...



Pádly pod volanty Volkswagenů si brzy budete moci pořádně zacvakat, a to i ve výkonných modelech
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 8 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position získal Marco Bezzecchi 11:32
- Marc Marquez před trojicí Italů včera 16:33
- Filip Salač přímo do Q2 včera 15:30
- David Almansa nejlepším v Moto3 včera 15:00
- Honda Fest 2025: z Frymburku až do Mariazell včera 13:15
Nejnovější články
Ford už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před 2 hodinamiČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
před 4 hodinamiNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
před 5 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 7 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva