Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Z Hyundai se stává značka milionářů
13.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Když si představíte typického zákazníka Hyundai v České republice, jistě vás nenapadne žádný chudák, ale opravdu bohatý člověk zřejmě též ne. Ve Spojených státech je ale i v těchto kruzích značka velmi úspěšná.
Na otázku ohledně automobilových preferencí opravdu bohatého člověka odpovíte zřejmě jmenováním některé ze značek německé „prémiové” trojky, švédského Volva, japonských firem jako Lexus či Infiniti, popřípadě něčím dotýkajícím se nabídky exkluzivních automobilek typu Bentley, Ferrari, Lamborghini, Porsche Rolls Royce a jim podobných. Že by se do této společnosti mohlo dostat korejské Hyundai, které ještě před pár lety mlátilo slámu i mezi zákazníky ze středních společenských vrstev, to by vás zřejmě ani nenapadlo.
Jenže právě o tom hovoří zprávy, které čerstvě dorazily zpoza oceánu. Podle Wall Street Journal totiž nejbohatší z Američanů volí vozy značky Hyundai stejně často jako Audi. Jak k tomuto závěru za velkou louží došli? Základem se stala statistika společnosti American Express, která vydává prestižní platební kartu Centurion (zvanou též „černá karta”). Jestliže už utíkáte od monitoru do banky si ji také pořídit, zvažte svou finanční situaci - tato karta je vydávána pouze lidem s ročním příjmem přes 1,3 milionu dolarů (necelých 22 milionů Kč) a majetkem v hodnotě alespoň 16,3 milionu dolarů (cca 273 milionů Kč). Když tedy hovoříme o bohatých lidech, je v tomto případě řeč o opravdové smetánce, majetek přes čtvrt miliardy korun má nesporně málokdo.
Plných 6 % z těchto lidí pak vlastní vozy značky Hyundai, což je číslo srovnatelné nejen s již zmíněným Audi, ale třeba i s Bentley. Jak je to možné? V prvé řadě je třeba říci, že nabídka Hyundai je v USA poněkud odlišná resp. stojí na trochu jiných modelech. Dozajista nemá svůj základ v příměstských mini či malých MPV, ale spíše ve větších SUV a sedanech jako je racionálně pojatá i40 nebo opravdu luxusní model Genesis, jenž je dodáván i s pětilitrovým motorem. U nás se krom i40 (nejde ale o úplně stejné auto jakým je Sonata či Elantra) prodává z amerického portfolia jen Genesis Coupe, na odbytu ale velký podíl jistě nemá. A tak zatímco i10 si bohatý člověk zřejmě nekoupí ani jako psí boudu, u Genesis je již situace jiná.
Druhým a dost možná ještě podstatnějším aspektem ke zvážení je, komu tyto vozy vlastně slouží. Že si nějaký dobře situovaný člověk Hyundai pořídí ještě neznamená, že s ním i jezdí. Nemyslíme přitom nyní ani tak na charitu či služebnictvo, ale spíše na ratolesti dotyčných. Synovi či dceři jistě z mnoha důvodů neuškodí, když svou automobilovou kariéru začne za volantem kupé Genesis než ve Ferrari či Lamborghini.
Nemáme ale v úmyslu tím význam zmíněného čísla bagatelizovat, však i spousta Audi TT nebo BMW Z4 skončí v rukou dcer a synů dobře postavených lidí a Hyundai vedle nich jistě neplní roli auta za trest. Korejské značce se zkrátka daří přesvědčovat i náročnou klientelu, že umí vyrobit auto srovnatelné s renomovanější konkurencí. Jsme zvědavi, jak moc nás přesvědčí právě kupé Genesis, které pro vás brzy otestujeme.









Hyundai Genesis se bohatým lidem zamlouvá, u nás se bohužel neprodává
Zdroj: Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
včera
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Pokud máte Hondu s tímto typem kol, raději byste s ní měli okamžitě přestat jezdit
11.11.2025
Další nová Kia je další designový bizár navazující na jednu z největších ohavností posledních let
11.11.2025
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Než se u Jaguaru zbláznili, tohle byl jejich plán. Měli hotové jiné auto připravené na kdeco, prozradil tehdejší šéfdesignér
11.11.2025
Ford začal předělávat svá dealerství spíš na jídelny Ikey, asi tak chce dát zapomenout na mizérii svých aut
11.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
