Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Závodník předjel v klání plném amatérů 54 aut během jediného kola, hlava nehlava
31.8.2020 | Petr Prokopec
Úzce definované závodní série plné profesionálů jsou jakožto klání špičkových pilotů se srovnatelnou technikou zajímavá, když ale vypustíte na trať různé řidiče s různými auty...
Pokud upravíte jinak sériový silniční vůz, logicky můžete počítat s lepší jízdní dynamikou. Motor, brzdy, podvozek, aerodynamika, hmotnost, zpřevodování, to všechno lze relativně snadno posunout dále a spolu s vyrámováním i dalšími nezbytnými modifikacemi dosáhnout na homologaci kdysi ryze silničního stroje pro závody na okruhu pod záštitou FIA.
Ryze závodní vozy jsou ale přece jen ještě jinde. Jsou od začátku stavěny proto, aby v rámci platných regulí vyplnily každý prostor a disponují tomu uzpůsobenou konstrukcí, motorem nesvázaným tak striktními emisními limity nebo superrychlou převodovkou, která nemusí vydržet 300 tisíc kilometrů běžného ježdění. Pokud k tomu všemu navíc přidáte závodního pilota, který potenciál takového auta umí využít a učiníte tak v závodě se spoustou amatérů s výše popsanými auty, rázem budete mít pocit, že se díváte na klání levharta s želvami.
Přesně tak si musel připadat britský závodník David Pittard, který se svým BMW M6 GT3 vyrazil na jeden z vytrvalostních závodů Nürburgringu, kde se schází opravdu pestrá plejáda aut i pilotů. Během jediného, podle všeho tréninkového kola pak zvládl předjet 54 aut, což je na první pohled neskutečné, je ale třeba dodat, že se bavíme o 25kilometrovém okruhu spojujícím původní Severní smyčku s moderní tratí pro závody Formule 1. Předjížděl tedy „jen” něco přes 1 aut každých 500 metrů.
Nicméně i tak je Pittardova jízda působivá. Zvláště ve chvílích, kdy pomalejší řidiči neuhýbají z cesty tak rychle, jak by bylo záhodno. Britský závodník si totiž nebral servítky a spoustu z nich předjíždí hlava nehlava, klidně i po trávě. Se svým 1,3tunovým strojem poháněným osmiválcovým motorem s 585 koňmi se prodíral „zácpou“ opravdu bravurně, třebaže zrovna při onom předjetí po trávě měl i štěstí a nedopadnout to, šlo by hlavně o jeho chybu. Nakonec, podívejte se na to sami.
Britský závodník David Pittard si na Nordschleife užil nemalého provozu, i proto nakonec během jediného kola předjel 54 aut. Foto: David Pittard Pro Racing Driver@YouTube
Zdroj: David Pittard Pro Racing Driver@YouTube přes Carscoops
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda