Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Závodník předjel v klání plném amatérů 54 aut během jediného kola, hlava nehlava
31.8.2020 | Petr Prokopec
Úzce definované závodní série plné profesionálů jsou jakožto klání špičkových pilotů se srovnatelnou technikou zajímavá, když ale vypustíte na trať různé řidiče s různými auty...
Pokud upravíte jinak sériový silniční vůz, logicky můžete počítat s lepší jízdní dynamikou. Motor, brzdy, podvozek, aerodynamika, hmotnost, zpřevodování, to všechno lze relativně snadno posunout dále a spolu s vyrámováním i dalšími nezbytnými modifikacemi dosáhnout na homologaci kdysi ryze silničního stroje pro závody na okruhu pod záštitou FIA.
Ryze závodní vozy jsou ale přece jen ještě jinde. Jsou od začátku stavěny proto, aby v rámci platných regulí vyplnily každý prostor a disponují tomu uzpůsobenou konstrukcí, motorem nesvázaným tak striktními emisními limity nebo superrychlou převodovkou, která nemusí vydržet 300 tisíc kilometrů běžného ježdění. Pokud k tomu všemu navíc přidáte závodního pilota, který potenciál takového auta umí využít a učiníte tak v závodě se spoustou amatérů s výše popsanými auty, rázem budete mít pocit, že se díváte na klání levharta s želvami.
Přesně tak si musel připadat britský závodník David Pittard, který se svým BMW M6 GT3 vyrazil na jeden z vytrvalostních závodů Nürburgringu, kde se schází opravdu pestrá plejáda aut i pilotů. Během jediného, podle všeho tréninkového kola pak zvládl předjet 54 aut, což je na první pohled neskutečné, je ale třeba dodat, že se bavíme o 25kilometrovém okruhu spojujícím původní Severní smyčku s moderní tratí pro závody Formule 1. Předjížděl tedy „jen” něco přes 1 aut každých 500 metrů.
Nicméně i tak je Pittardova jízda působivá. Zvláště ve chvílích, kdy pomalejší řidiči neuhýbají z cesty tak rychle, jak by bylo záhodno. Britský závodník si totiž nebral servítky a spoustu z nich předjíždí hlava nehlava, klidně i po trávě. Se svým 1,3tunovým strojem poháněným osmiválcovým motorem s 585 koňmi se prodíral „zácpou“ opravdu bravurně, třebaže zrovna při onom předjetí po trávě měl i štěstí a nedopadnout to, šlo by hlavně o jeho chybu. Nakonec, podívejte se na to sami.















Britský závodník David Pittard si na Nordschleife užil nemalého provozu, i proto nakonec během jediného kola předjel 54 aut. Foto: David Pittard Pro Racing Driver@YouTube
Zdroj: David Pittard Pro Racing Driver@YouTube přes Carscoops
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 5 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9.6.2025Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9.6.2025Porsche pro jediného člověka na světě postavilo závoďák z Le Mans homologovaný pro běžný provoz, dotyčnému je 88 let
9.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva