Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Bentley s motorem TDI je hotové, teď už si jen vesele chrochtá
10.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Na začátku byla dvě auta: VW Phaeton 3,0 TDI a Bentley Conti GT W12. Po přestavbě tu máme Conti GT 3,0 TDI. A volný W12.
Možná si vzpomenete na Bentley Continental GT W12, který v Nizozemsku procházel náročnou přestavbou, při níž bylo dvanáctiválcové srdce vozu měněno za jinou pohonnou jednotku. Na tom nebylo nic až tak zvláštního, však také výjimečná auta jako Bentley si někteří majitelé nechávají významně upravovat, jenže podstatou této úpravy nebylo dostat pod kapotu něco ještě potentnějšího. Naopak, původní motor byl měněn za jiný, objemově i počtem válců poloviční. A také dieselový. Pod kapotu britského luxusního křižníku se stěhoval třílitrový šestiválec z Volkswagenu Phaeton.
Technicky to jde, do Phaetonu se také montoval šestilitrový motor W12, třebaže oproti Continentalu ve slabší inkarnaci. Zkombinovat tahle dvě auta tedy bylo vážně náročné, ale nikoliv neproveditelné. Dozvěděli jsme se, že tahle změna probíhala u firmy Dutch Build na přání majitele Bentley a samozřejmě se ho firma také ptala na důvod.
Jsou dva a jsou jednoduché - údržba a spotřeba paliva. Majitel Bentley údajně pracuje v oblasti umění a najezdí ohromné porce kilometrů. Bentley Continental GT byl pro takové používání stvořen, ovšem co tomu úplně nenapomáhá, je spotřeba 20 litrů benzínu na sto a také nákladná údržba, pokud vám po finanční stránce není všechno jedno.
Právě kvůli údržbě byl zvolen třílitrový šestiválec TDI a nikoliv pětilitrová V10 TDI. Její údržba je také náročná, třebaže by se do auta statutu Continentalu GT hodila lépe než značně plebejský třílitr. A také její parametry, 313 koní a 750 Nm, by velkému kupé seděly lépe než 225 koní a 450 Nm třílitru.
Tedy, přestavba začala letos zjara a skončila před pár týdny, první start motoru proběhl již v půlce srpna. Byla to skutečně náročná práce a co všechno obnášela, nejlépe ilustrují přiložené fotografie, kterých je celkem 158. Třílitr je menší než 6,0 W12, takže musela být řada dílů upravena, např. silentbloky motoru a také některé příslušenství. Tohle prostě nebyl snadný úkol.
Výsledek si také můžeme prohlédnout a poslechnout na již zmíněných videích níže. Není vysloveně ostudný, chrochtání typické pro motory 1,9 TDI to není, nicméně sametový hukot šesti litrů benzínového dvanáctiválce, který si můžete poslechnout na videu úplně dole, to též není. Je to prostě trochu noblesnější chrochtání naftové V6, nic více a nic méně. Výsledek ovšem bude plnit svou funkci a asi ji bude plnit velmi dobře.
Dalším aspektem téhle výměny motoru ovšem také bylo mít něco, co nikdo jiný nemá, zažít trochu dobrodružství. Totiž, bylo by jistě levnější vyměnit Continental GT za dieselový Phaeton nebo Audi A8, ale takové auto si může koupit každý. A jak říká dále firma Dutch Build, která prováděla výměnu motoru, nebylo to všechno - majitele Bentley napadlo namontovat tu šestilitrovou W12 do Golfu VII GTI.
Jestli bude také tenhle nápad realizován, je zatím ve hvězdách, mohl by ale být velmi zajímavý - i brutální Golf s motorem V10 biturbo by před takovým strojem musel smekat. Však by možná vzniklo něco jako kdysi z Golfu GTI přímo ve fabrice...






























































































































































Na začátku byla dvě celá auta, na konci je dieselové kupé Bentley
Zdroj: Dutch Build
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejnovější články
Mercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
před 9 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 11 hodinamiPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včeraŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring