Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Mercedes W196: Fangiův závoďák z roku 1954, se prodal za rekordních 588 milionů
15.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Šest dekád starý vůz dovezl Fangia ke dvěma vítězstvím, navíc jako první monopost Mercedesu používal atmosférický motor.
Až dosud jsme se v souvislosti s letošním Festivalem rychlosti v Goodwoodu zmiňovali především moderní stroje jako Škodu Octavia RS, Jaguar Project 7, Bentley Continental GT3 nebo naposledy třeba Sin R1. Nyní nám ovšem dovolte jeden návrat do minulosti. Součástí celé show byla totiž také aukce síně Bonhams, ve které se objevil závodní Mercedes-Benz W196. Tedy vůz, se kterým Juan Manuel Fangio a Stirling Moss v roce 1954 získali ve 12 závodech 9 vítězství, 9 nejrychlejších kol a 8 pole position.
Rekordy se ovšem právě v souvislosti s tímto vozem přepisovaly i v Goodwoodu. Za monopost, který jako první v historii stříbrných šípů hostil pod kapotou atmosférický motor (2,5litrový osmiválec o výkonu 261 koní), bylo totiž anonymním kupcem zaplaceno 19 601 500 GBP. V přepočtu se tedy jedná o neskutečných 588 045 000 Kč, což je nejvyšší částka zaplacená na aukcích za jakýkoli z modelů třícípé hvězdy.
Za tuto sumu přitom nový majitel získal vůz, který Fangio popisoval jako „trochu náročný na řízení, s náhlou tendencí k přetáčivým smykům“. A to navzdory v té době pokročilé technice, jež počítala s prostorovým šasí, nezávislým zavěšením ve všech rozích, nebo designu Rudolfa Uhlenhauta (známého především modelem Uhlenhaut Coupé, založeným na bázi Mercedesu 300SLR, jež pokořil v 50. letech rychlostní rekord 290 km/h na veřejných dálnicích)
Novému vlastníkovi tak nezbývá než závidět. Právě s jeho exemplářem se totiž Fangiovi povedlo v roce 1954 vyhrát Velkou cenu Německa a Velkou cenu Švýcarska, přičemž v prvním podniku získal jednu ze zmiňovaných pole position, zatímco v té druhé nejrychlejší kolo. Zajímavé přitom je, že ani v jednom závodu ovšem nepoužíval startovní číslo 12, které vůz nosí nyní. V Německu to totiž byla osmnáctka, zatímco ve Švýcarsku čtyřka...










Ačkoliv Juan Manuel Fangio s tímto konkrétním Mercedesem W196 skutečně závodil, monopost nosí jiné startovní číslo, než jaké pětinásobný mistr světa při Velké ceně Německa a Švýcarska užíval
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 5 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Prodeje elektrických aut v USA po letech růstu razantně klesají, některé značky už je prodávají po kusech měsíčně
před 2 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 4 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 5 hodinamiUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 6 hodinamiTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.17. 17:44 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 16:10 - řidičBOB
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB