Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Mercedes W196: Fangiův závoďák z roku 1954, se prodal za rekordních 588 milionů
15.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Šest dekád starý vůz dovezl Fangia ke dvěma vítězstvím, navíc jako první monopost Mercedesu používal atmosférický motor.
Až dosud jsme se v souvislosti s letošním Festivalem rychlosti v Goodwoodu zmiňovali především moderní stroje jako Škodu Octavia RS, Jaguar Project 7, Bentley Continental GT3 nebo naposledy třeba Sin R1. Nyní nám ovšem dovolte jeden návrat do minulosti. Součástí celé show byla totiž také aukce síně Bonhams, ve které se objevil závodní Mercedes-Benz W196. Tedy vůz, se kterým Juan Manuel Fangio a Stirling Moss v roce 1954 získali ve 12 závodech 9 vítězství, 9 nejrychlejších kol a 8 pole position.
Rekordy se ovšem právě v souvislosti s tímto vozem přepisovaly i v Goodwoodu. Za monopost, který jako první v historii stříbrných šípů hostil pod kapotou atmosférický motor (2,5litrový osmiválec o výkonu 261 koní), bylo totiž anonymním kupcem zaplaceno 19 601 500 GBP. V přepočtu se tedy jedná o neskutečných 588 045 000 Kč, což je nejvyšší částka zaplacená na aukcích za jakýkoli z modelů třícípé hvězdy.
Za tuto sumu přitom nový majitel získal vůz, který Fangio popisoval jako „trochu náročný na řízení, s náhlou tendencí k přetáčivým smykům“. A to navzdory v té době pokročilé technice, jež počítala s prostorovým šasí, nezávislým zavěšením ve všech rozích, nebo designu Rudolfa Uhlenhauta (známého především modelem Uhlenhaut Coupé, založeným na bázi Mercedesu 300SLR, jež pokořil v 50. letech rychlostní rekord 290 km/h na veřejných dálnicích)
Novému vlastníkovi tak nezbývá než závidět. Právě s jeho exemplářem se totiž Fangiovi povedlo v roce 1954 vyhrát Velkou cenu Německa a Velkou cenu Švýcarska, přičemž v prvním podniku získal jednu ze zmiňovaných pole position, zatímco v té druhé nejrychlejší kolo. Zajímavé přitom je, že ani v jednom závodu ovšem nepoužíval startovní číslo 12, které vůz nosí nyní. V Německu to totiž byla osmnáctka, zatímco ve Švýcarsku čtyřka...










Ačkoliv Juan Manuel Fangio s tímto konkrétním Mercedesem W196 skutečně závodil, monopost nosí jiné startovní číslo, než jaké pětinásobný mistr světa při Velké ceně Německa a Švýcarska užíval
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
dnesČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 5 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 7 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 8 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 10 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva