Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Trabant z Guinessovy knihy rekordů točí až 9 000 otáček, stovku dá za 3,2 sekundy
9.10.2019 | Mirek Mazal
Auto proslulé svou mizernou dynamikou se pod rukama jednoho německého nadšence změnilo k nepoznání. Místo stovky za 21 sekund teď zvládá totéž skoro o 18 s rychleji.
Lidově řečeno BMV alias Bakelitové Motorové Vozidlo, pro ostatní prostě Trabant s dvouválcem a duroplastovou karoserií, zůstává symbolem motorismu v NDR. Výroba hustě kouřícího plastového stroje probíhala dlouhých 27 let ve východoněmeckém závodu VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau. Cenově dostupné auto pro masy zažilo v prostředí prakticky bez existující konkurence jistý komerční úspěch, ale pokud jde o výkon, nebyl to žádný závoďák.
Pohon standardně obstarával napříč umístěný dvoudobý motor o objemu 0,6 litru s výkonem 19 kW (26 koní). Pohotovostní hmotnost sice díky duroplastové konstrukci zůstala u 600 kilogramů, v plném nasazení škytající Trabant přesto v oblaku dýmu zrychloval na stovku za dlouhých 21 sekund. Původně brzda provozu se v rekordně upravené verzi změnila k nepoznání a prohání soupeře na vrchařských soutěžích.
Německý závodník Ronny Urland ukrajuje vteřiny časomíry v kompletní přestavbě Trabantu 610S. Široký rozchod odlehčených kol a masivní bodykit s velkým křídlem doplňují zásadní vylepšení motorové jednotky. Dýchavičný řadový dvouválec předu totiž vystřídal upsotřed umístěný agregát Honda H22 s omezovačem otáček u parádní hodnoty 9 000 ot./min.
Hlasitý prototyp nyní váží 860 kilogramů, ale vpřed jej žene 201 kW (274 koní) výkonu. To stačí na sprint z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a v závislosti na zpřevodování maximální rychlost až 235 km/h. To je od roku 2010 stvrzené a dodnes nepřekonané maximum v Guinessově knihy rekordů. Kdo by čekal, že v ní kdy něco takového najdeme...








Trabant Ronnyho Urlanda dělá dobrou reklamu plastovému modelu z NDR. Po kompletní přestavbě a osazení bezmála 300koňového motoru zvládá stovku za 3,2 sekundy
Majitel zásadně přestavěného provedení 610S navštěvuje závody do vrchu, kde se s takto upraveným strojem rozhodně neztrácí
Zdroje: Drive Tribe, Tag 24, HillClimb Monsters@Youtube
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 6 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Legendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 2 hodinamiPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
před 4 hodinamiŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
před 5 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 6 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva