Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Profíci vyrazili ke klientovi čistit jeho auta. Garáž, kterou objevili, bere dech
26.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Slovo „garáž” je pro označení tohoto místa skoro urážkou. Je to zámek pro nejvýjimečnější auta, která si umíte představit. Výstavba zabrala tři roky.
Pro někoho jsou auta pouhé dopravní prostředky, které jej převezou z místa na místa. Pro jiné jsou ale něčím víc, ať již celoživotní obsesí, tak třeba splněným snem z dětských let. Není proto divu, že v závislosti na svých finančních možnostech jim nestaví ani tak garáže, jakožto spíše vlastní domky či paláce. Dosud jsme mohli nahlédnout do řady z nich, všechny ale blednou ve srovnání s usedlostí, kterou vám ukážeme dnes.
Dozvídáme se o ní díky společnosti Esoteric, která se zabývá detailním čištěním aut. Vozům jednoho ze svých klientů se věnuje již léta, obvykle dvakrát do roka. Když ale jednou vyrazili dělat svou práci, nebyli posláni do míst, které navštěvovali obvykle, ale do zcela nové garáže, kterou sami označují za nejúžasnější místo tohoto druhu na celém světě. A ani moc nepřehání.
Pozoruhodné je, že zástupci firmy se majitelem téměř nestýkají, když jej ale viděli naposledy, získali povolení toto místo nafotit a také pár podstatných informací. Díky tomu víme, že usedlost na čtyřech patrech počítá s užitnou plochou 790 metrů čtverečných. Nad hlavní místností se přitom nachází mezipatro, aby mohl majitel sledovat vybrané kousky - pro největší klenot sbírky je pak určen otočný karusel.
Usedlost se pyšní pozorovatelnou s tajným vchodem. Najdeme tu také dílnu se zvedákem či salónek, kde může majitel se svými přáteli debatovat nad další koupí. Působivé jsou ale i dekorace, neboť kupříkladu na zdech najdeme přes sto ručně zpracovaných skulptur a výjevů z historie dopravy. Ty přitom neukazují jen na automobily, ale i na koňská spřežení.
Koníků ostatně na stěnách najdeme více, hlavně těch vzpínajících se. Ač totiž ve sbírce majitele nechybí třeba Porsche 911 R či různé modely Dodge, prim tu hraje Ferrari. Kromě již zmíněných vozů totiž do sbírky patří i F40 či Enzo. Každý proto asi pochopí, že majitel nechal na jednu stěnu instalovat logo italské značky, jenž dokonce kdysi skutečně zdobilo bránu továrny v Maranellu.
Zmínit pak můžeme ještě audio systém firmy CAT (California Audio Technology), který je protkán celou usedlostí. Není tak vlastně divu, že stavba celé budovy se čtyřmi patry (dvě zřejmě budou podzemní) zabrala tři roky. Její cena odhalena nebyla, nízká ale rozhodně nebude. To je ale plně pochopitelné s ohledem na bohatství, jaké ukrývá - toto všechno musí patřit extrémně bohatému člověku.
Ten si si přitom momentálně nejvíce cení Ferrari LaFerrari Aperta, což ale není až tak překvapivé. Jde sice o nejnovější limitovanou edici, nicméně počet vyrobených kusů je nejnižší ze všech limitek. Značka totiž pustila do světa jen 209 kusů, devět si ale navíc ještě ponechala pro vlastní účely. Aperta je tak rázem vzácnější než 288 GTO, jehož vzniklo 272 exemplářů a jeden z nich se také nachází v této garáži. Podívejte se do ní sami, mnohé pohledy jistě vezmou dech i vám...










































V téhle usedlosti by si nejspíše mnohý dokázal lebedit až do konce života. Určena však není lidem, nýbrž supersportům, zejména pak těm vyrobeným v Maranellu
Zdroj: Esoteric
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před hodinouNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před hodinouŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
před 3 hodinamiMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
před 4 hodinami„Západní” automobilový průmysl je z valné většiny ztracen a musí dostat pořádnou ránu, aby se konečně probral
před 6 hodinamiNejnovější specialita Mercedesu působí opravdu zoufale, oslavuje neexistující tým Formule 1
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva