Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Slavný moderátor popsal, co si prožil s Porsche za desítky milionů, nebyl to jen med
29.11.2020 | Petr Prokopec
Může se zdát, že život s podobným autem je splněný sen od rána do večera, stačí ale málo a stane se tak trochu noční můrou. Ovšem, trpělivost i zde nakonec nese své ovoce, jak dokladuje Jay Leno.
Porsche Carrera GT je jedním z nejobdivovanějších supersportů všech dob. A z řidičského úhlu pohledu možná ten vůbec nejlepší. Automobilka svého času vložila do jeho projektu veškeré své know-how a výsledkem je nejen působivý design exteriéru a pozoruhodná kabina, ale především výjimečná technika korunovaná desetiválcovým motorem s neopakovatelným zvukovým projevem. Porsche totiž na počátku milénia vzkřísilo projekt vozu pro Le Mans a přeměnilo jej na silniční vůz, přičemž mu nechalo i vysokootáčkový desetiválec.
Při výčtu všech těchto pozitiv, mezi něž patří i manuální řazení ovládané pákou s hlavicí z balzového dřeva není překvapivé, že Carrera GT od počátku okouzlovala mnoho sběratelů. Mezi ně patří i slavný americký moderátor Jay Leno, který si tento supersport pořídil jako nový v roce 2004. Zpočátku se ovšem zdálo, že místo vysněného vozu dorazila noční můra. Carrera totiž zpočátku poskakovala z jednoho pruhu do druhého, za čímž dle následné inspekce stály špatné tlumiče, které musely být vyměněny.
Problémy tím překvapivě neskončily, dalším zádrhelem se ukázal být špatně uchycený kabel baterie. Leno přitom na závadu přišel v nejhorším možném okamžiku, a sice při rychlém průjezdu zatáčkou, kdy se vypnul 5,7litrový atmosférický desetiválec. Na druhou stranu, moment, kdy při rychlosti 307 km/h ztratil kontrolu a skončil v mnoha hodinách, byl rozhodně hrůzostrašnější. Naštěstí na daný incident došlo na uzavřené trati, přičemž Leno nakonec dokázal zastavit bez nehody.
Trvalo dlouho, než na autě byly vychytán všechny dětské nemoci a začalo fungovat tak, jak od začátku mělo a leckdo by s ním ztratil trpělivost. Slavného moderátora ale ani tyto nedonutily k tomu, aby se vozu zbavil a dnes si jeho vlastnictví vychutnává daleko více než kdy dříve. „Je prostě fantastické. Je to opravdu fascinující vůz na řízení, který rozhodně působí, že má více než 612 koní,“ říká Leno s tím, že Carrera GT de facto přebíjí i Ford GT či McLaren P1, které rovněž vlastní. Stojí za tím přitom nejen kvalita jízdy, ale především zvuk, který je přímo „omamný“.
Jeho dobrým pocitům jistě propívá i jiná věc. Jako nové jej Porsche GT vyšlo na 440 tisíc dolarů (cca 9,67 milionu korun), což byla svého času extrémní suma. Za tu Leno nedostal vrchol kvality, se kterým jsou zuffenhausenská auta obvykle spojovaná, ale nedotažený vůz, s nímž si užil své. Dnes ho to trápit nemusí - po šestnácti letech od koupě se tento supersport prodává minimálně za 1 milion dolarů (22 milionů Kč), a to jde obvykle o velmi jeté exempláře s nezajímavou historií. Měně jetý kousek se slavným prvním majitelem a pozoruhodným „životním” příběhem bude ještě podstatně cennější.
Porsche Carrera GT je považováno za poslední analogový supersport. Má totiž atmosférický vysokootáčkový motor, manuální převodovku a pohon zadních kol. Zároveň je extrémně lehké a prosté mnoha dnes obvyklých elektronických berliček. Ilustrační foto: Porsche
Zdroj: Jay Leno's Garage@YouTube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 9 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva