Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Slavný moderátor popsal, co si prožil s Porsche za desítky milionů, nebyl to jen med
29.11.2020 | Petr Prokopec
Může se zdát, že život s podobným autem je splněný sen od rána do večera, stačí ale málo a stane se tak trochu noční můrou. Ovšem, trpělivost i zde nakonec nese své ovoce, jak dokladuje Jay Leno.
Porsche Carrera GT je jedním z nejobdivovanějších supersportů všech dob. A z řidičského úhlu pohledu možná ten vůbec nejlepší. Automobilka svého času vložila do jeho projektu veškeré své know-how a výsledkem je nejen působivý design exteriéru a pozoruhodná kabina, ale především výjimečná technika korunovaná desetiválcovým motorem s neopakovatelným zvukovým projevem. Porsche totiž na počátku milénia vzkřísilo projekt vozu pro Le Mans a přeměnilo jej na silniční vůz, přičemž mu nechalo i vysokootáčkový desetiválec.
Při výčtu všech těchto pozitiv, mezi něž patří i manuální řazení ovládané pákou s hlavicí z balzového dřeva není překvapivé, že Carrera GT od počátku okouzlovala mnoho sběratelů. Mezi ně patří i slavný americký moderátor Jay Leno, který si tento supersport pořídil jako nový v roce 2004. Zpočátku se ovšem zdálo, že místo vysněného vozu dorazila noční můra. Carrera totiž zpočátku poskakovala z jednoho pruhu do druhého, za čímž dle následné inspekce stály špatné tlumiče, které musely být vyměněny.
Problémy tím překvapivě neskončily, dalším zádrhelem se ukázal být špatně uchycený kabel baterie. Leno přitom na závadu přišel v nejhorším možném okamžiku, a sice při rychlém průjezdu zatáčkou, kdy se vypnul 5,7litrový atmosférický desetiválec. Na druhou stranu, moment, kdy při rychlosti 307 km/h ztratil kontrolu a skončil v mnoha hodinách, byl rozhodně hrůzostrašnější. Naštěstí na daný incident došlo na uzavřené trati, přičemž Leno nakonec dokázal zastavit bez nehody.
Trvalo dlouho, než na autě byly vychytán všechny dětské nemoci a začalo fungovat tak, jak od začátku mělo a leckdo by s ním ztratil trpělivost. Slavného moderátora ale ani tyto nedonutily k tomu, aby se vozu zbavil a dnes si jeho vlastnictví vychutnává daleko více než kdy dříve. „Je prostě fantastické. Je to opravdu fascinující vůz na řízení, který rozhodně působí, že má více než 612 koní,“ říká Leno s tím, že Carrera GT de facto přebíjí i Ford GT či McLaren P1, které rovněž vlastní. Stojí za tím přitom nejen kvalita jízdy, ale především zvuk, který je přímo „omamný“.
Jeho dobrým pocitům jistě propívá i jiná věc. Jako nové jej Porsche GT vyšlo na 440 tisíc dolarů (cca 9,67 milionu korun), což byla svého času extrémní suma. Za tu Leno nedostal vrchol kvality, se kterým jsou zuffenhausenská auta obvykle spojovaná, ale nedotažený vůz, s nímž si užil své. Dnes ho to trápit nemusí - po šestnácti letech od koupě se tento supersport prodává minimálně za 1 milion dolarů (22 milionů Kč), a to jde obvykle o velmi jeté exempláře s nezajímavou historií. Měně jetý kousek se slavným prvním majitelem a pozoruhodným „životním” příběhem bude ještě podstatně cennější.









Porsche Carrera GT je považováno za poslední analogový supersport. Má totiž atmosférický vysokootáčkový motor, manuální převodovku a pohon zadních kol. Zároveň je extrémně lehké a prosté mnoha dnes obvyklých elektronických berliček. Ilustrační foto: Porsche
Zdroj: Jay Leno's Garage@YouTube
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejčtenější články
- Prodeje Škody se dál rychle propadají, napravit je má nová Octavia PRO
16.12.2020 - Nové nejrychlejší auto světa je venku, s 1842 koňmi prý skutečně pokoří 500 km/h
16.12.2020 - Poslední ryzí sporťák Alfy Romeo končí bez nástupce, možná ani nevíte, že se pořád vyrábí
16.12.2020 - Číňané posílají do Evropy další nové SUV, začínají na trhu s největšími dotacemi
16.12.2020 - Muž provozující Teslu jako taxi se podělil o své zkušenosti, reálný dojezd je tragický
16.12.2020 - Clarkson trpí kvůli úřadům, auto, které si zamiloval, musí být sešrotováno
16.12.2020 - Němci otestovali dieselovou Octavii III s 200 tisíci km, zůstala jim jen hořkost v ústech
16.12.2020 - Firma, která i v ČR prodávala velmi levné, sportovní sedany, šla i proti Dacii, pak ale přišel krach
16.12.2020 - Dvojnásobný mistr světa F1 se tváří jako nováček, ten čtyřnásobný říká, že je to cirkus
16.12.2020 - Dacia Duster jako Renault pro Evropu ukázala interiér, vypadá o hodně líp než ta „naše”
17.12.2020
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 18:16 - Lachende Bestien
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- První auto - Focus mk2 13:34 - haras
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan
- Yaris GR - co na něj říkáte? 21:13 - M.Z.