Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Zakladatel Koenigseggu si po 27 letech koupil zpět své úplně první auto
2.4.2019 | Mirek Mazal
Christian von Koenigsegg nepochází z chudých poměrů, a tak jeho první vůz nebyl zrovna Trabant. I tak je jeho čin sympatický, zpět odkoupené auto má daleko k tomu, co vyrábí dnes.
Asi to nelze zobecnit, ale příklady přicházející ze Švédska naznačují, že tamní průmyslníci jsou skromní lidé. Zakladatel obchodního řetězce Ikea by si mohl dovolit snad cokoliv z moderní produkce, přesto jezdil roky ve starém Volvu. Podobně k běžnému provozu přistupuje rodina Koenigseggů. Majitel manufaktury vyrábějící jedny z nejrychlejších vozů planety by si jistě mohl nechat postavit něco exkluzivního, přesto si on i jeho žena vlastní praktičtěji zaměřené modely obyčejnějších značek.
Každý vyrobený Koenigsegg se nakonec dostane do rukou zákazníků, rodina majitelů nevlastní jediný. Žena vlastníka a zakladatele, Halldora von Koenigsegg, používá Volvo XC90 a Porsche 911 Targa. Christian von Koenigsegg zase dává přednost Tesle Model S P85. K té před několika měsíci přidal Mazdu MX-5, ale ne je tak obyčejnou. Jde o vůbec první vůz, který kdy vlastnil a v roce 1992 s ním ve svých 19 letech poznal svou budoucí ženu Halldoru.
V té době měl budoucí automobilový vizionář tělo sportovce, které přesně zapadalo do lehkonohé Miaty. Roadster po několika výletech putoval k jinému majiteli, přesto na něj Christian nikdy nezapomněl. Kruh osudu se uzavřel zhruba před osmi měsíci, kdy se jeden ze zaměstnanců automobilky vydal navštívit sraz na ostrově Öland v Baltském moři.
Christian to popisuje s úsměvem na tváři, neboť vůz na srazu stál s cedulkou „bývalý vůz Christiana von Koenigsegga“ a zaměstnanec si to nemohl nechat pro sebe. Pak už to šlo rychle - slovo dalo slovo, Christian se s majitelem dohodl a mohl se vrátit do svých mladých let, kdy ještě ani netušil, že peníze vydělané prodejem kuřat investuje do vývoje vlastních supersportů.
„Trochu jsem přeplatil, abych auto získal zpět, ale teď si ho můžu vychutnat v teplých letních dnech. Je ve skvělé kondici a je pořád tak příjemné, jak jsem si pamatoval,“ rozvášnil se Christian na téma staronové Mazdy ve své garáži.
Obratný roadster prý dokonale vystihuje filozofii aut s logem Koenigseggu. „Lidé je většinou uznávají kvůli síle, ale v mnoha ohledech to není naše hlavní priorita. Chci říct, že dáváme mnohem větší přednost zábavě za volantem a vzrušující jízdě, ale to vše je zastíněno bláznivým výkonem, který také dodáváme. Přesto si myslím, že MX-5 je dobrým příkladem toho, jak se můžete bavit s autem bez téměř jakéhokoli výkonu,“ myslí si autor vozu zrychlujícím z klidu na stovku za 2,8 sekundy.
Dnes 46letý šéf automobilky na Mazdu často vzpomínal, dokonce si podle japonského modelu konfiguroval Regeru v modro-žluté kombinaci. První automobil, který si šéf značky pořídil spolu se svou tehdejší přítelkyní - a nyní manželkou a provozní ředitelkou - Halldorou se vrátil ke svému pánovi, který neudělá stejnou chybu dvakrát. Benzínovou vzpomínku na své mládí si prý ponechá až do konce svých dnů.
Christian von Koenigsegg si znovu koupil svoji tehdejší Mazdu MX-5, která prý přesně vystihuje filosofii švédské automobilky
Von Koenigsegg dnes i se svým otcem Jeskem a stále stejnou ženou, nyní manželkou Halldorou
Zdroj: Road and Track
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda