Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Crash testy: Audi A6, BMW X3, Hyundai i40, VW Jetta ad.
25.8.2011 | Miro Mihálik, Petr Miler | Přidat příspěvek
Rovnou deset aut tentokrát nabourali U Euro NCAP. Výsledky ale více než na cokoli jiného ukazují na limity metodiky současných crash testů.
Přehled kapitol
Citroën DS5
Letošní srpnové výsledky nárazových testů se zdají být značně monotónní, čímž předznamenáváme, že k opravdovému zakopnutí nedošlo ani u nejnovějšího přírůstku značky Citroën, modelu DS5.
Neprošel ovšem zcela bez ztráty květinky. Euro NCAP píše, že ochrana před bočním nárazem na sloup je „nepřesvědčivá“. Klasický boční a frontální náraz auto ustálo se ctí, před poraněním krční páteře při nárazu zezadu ale chrání jen průměrně.
O nějaké body Citroën DS3 přišel i za ochranu tříletých dětí při čelním a bočním nárazu. Pravděpodobně se ale jednalo o ne příliš významné zvýšené hodnoty přetížení, protože zpráva se tímto výsledkem nijak podrobně nezabývá. S kvalitou informací na nálepkách a štítcích byli komisaři spokojeni.
Různorodé výsledky přinesla prověrka schopností vozu co nejméně poranit chodce. Nárazník byl v naprostém pořádku a ani střed přední hrany kapoty se nejeví jako nebezpečné místo. Hned vedle této oblasti ovšem hrozí zvýšené riziko, aby opět postupem do stran mírně opadlo. Něco podobného platí také pro plochu kapoty. Uprostřed se nachází relativně bezpečná zelená zóna, nicméně vpravo, vlevo a ve spodní části předního okna byste hlavou už narazit rozhodně nechtěli.
Citroën DS5 je oceňován Euro NCAP, pokud jde o elektronické „berličky“, včetně systému tísňového volání a lokalizace v případě nehody.
Tabulka s klíčovými výsledky Citroën DS5
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu na stránkách EuroNCAP.
Hyundai i40
Ani tento korejský automobil podrobený nárazovému testu Euro NCAP nezklamal, naopak, nové Hyundai i40 se svými výsledky v tomto kole zařazuje mezi ty lepší stroje.
Pokud se podíváte na grafické znázornění figuríny, v její barvě nepřevládá ideální zelená ale žlutá, což ovšem pořád znamená adekvátní ochranu. Ve zprávě k tomuto vozu se objevuje zmínka o tom, že sloupek volantu by za jistých okolností mohl představovat potenciální riziko, ale zbytek palubní desky posádku nijak neohrožuje.
A protože za ochranu krční páteře a celého těla při bočním nárazu a dokonce i při srážce se sloupem se i40 vůbec nemusí stydět, celkově si odváží za ochranu dospělých 92 procent.
Při čelním nárazu na deformovatelnou překážku byl zaznamenán poněkud větší pohyb vpřed figuríny simulující tříleté dítě, ale snímače to nevyhodnotily jako nepřiměřenost, a protože při bočním nárazu byly obě „děti“ udrženy na svém místě v rámci normy, jeví se nový Hyundai jako bezpečný vůz i pro ně.
Pokud by chtěli něco takového slyšet i chodci, museli by se dostat do kontaktu pouze s nárazníkem, levým rohem přední kapoty a její střední částí. Všude jinde kolem jsou žluté, ale hlavně červené zóny.
Tabulka s klíčovými výsledky Hyundai i40
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu na stránkách EuroNCAP.
Chevrolet Aveo
Nejdříve se sluší napsat, že Euro NCAP vysoce oceňuje snahu Chevroletu za významné zlepšení bezpečnosti tohoto modelu. Jeho předchůdce byl vláčen v médiích, protože za ochranu dospělých získal pouhé dvě hvězdičky. Dnes se ale situace radikálně obrací a Chevy může s hrdostí ohlásit, že nové Aveo to má za pět.
Komisaři v první části zaměřené na ochranu dospělé posádky při frontálním nárazu konstatují vesměs stejná pozitiva, jako v případě Audi a BMW, a to samé se událo i při zkoušce odolnosti zboku. Velmi příjemně ovšem Aveo překvapilo také při bočním nárazu na sloup, kdy hodnotící zpráva doslovně konstatuje, že „hrudník byl adekvátně ochráněn“, a to je lepší výsledek, než zaznamenala A6 nebo X3.
Bez jakýchkoli nepříjemných následků skončila také prověrka ochrany dětí, a to nejen těch tříletých - Aveo bere vysoké hodnocení i za ty menší. Důvodem je i fakt, že Chevy má zcela blbuvzdorné etikety informující řidiče, co dělá přední airbag se sedačkou otočenou proti směru jízdy, pokud jej nevypnou.
Nohy chodců chrání Aveo „docela dobře“, hrana kapoty zase „převážně špatně“. Samotná plocha kapoty umí poskytnout slušnou ochranu v místech, kde by podle předpokladu mohla dopadnout hlava dítěte, ale docela špatné to je s oblastmi nárazu hlavy dospělých.
Ačkoli v momentě nárazu ESP již nerozhoduje o přežití posádky, Euro NCAP jej beztak do celkového bodového součtu započítává. A protože Aveo stabilizací má, v Chevroletu si můžou spokojeně vydechnout. Ještě méně smyslu dává omezovač rychlosti, nicméně i ten může vozu přinést plusové body. Chevy jím sice nedisponuje, ale tentokrát se odměňovalo za systém varování při překročení zvolené rychlosti. A protože tu nechybí ani signalizace nezapnutých pásů vpředu i vzadu, tentokrát budou v Chevroletu spokojeni.
Tabulka s klíčovými výsledky Chevrolet Aveo
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu na stránkách EuroNCAP.
Chevrolet Orlando
Konstruktéři Chevroletu budou po svém chlebodárci patrně požadovat dvojnásobnou dávku šampaňského, aby mohli spláchnout také úspěch nového vanu (nebo možná spíše crossoveru) Orlando.
Pokud jde o bezpečnost dospělých vpředu, větší Chevrolet dostal naprosto stejný počet bodů (34), což je 95 procent ze všech možných, a rovněž to znamená, že zřejmě ustál i náročný náraz na sloup, ačkoli zrovna tohle zpráva nezmiňuje.
Při ochraně dětí se bodové ohodnocení poněkud snížilo, ale slídilové Euro NCAP nezaznamenali žádné závažné nedostatky, dokonce ani v jejich oblíbené oblasti „etikety, piktogramy, nálepky“.
Ani v oblasti ochrany chodců Orlando nijak zásadně nezaostává za svým menším sourozencem a v celkovém součtu ztratilo v této části testu oproti Aveu pouze jeden bod. Bylo to za méně „vstřícnější“ nárazník a vysoko umístěnou hranu kapoty, která hrozí kontaktem s kyčlí nebo pánví. Ani hlava dospělého nedopadne do měkkého, a tak jediné plusové body sbírá velká kapota Chevroletu za slušnou ochranu hlavy dětí.
Naopak ty se braly za chybějící omezovač rychlosti a absentující signalizaci nezapnutých pásů cestujících na zadních sedadlech.
Tabulka s klíčovými výsledky Chevrolet Orlando
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu na stránkách EuroNCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 5 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Red Bull Rookies Cup v Jerezu 10:00
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
Nejnovější články
- V prodeji se objevily díly na vzácnou ostrou verzi legendárního McLarenu F1, na tohle jsme všichni chudí
před 3 hodinami - Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
před 4 hodinami - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 5 hodinami - Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před 6 hodinami - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.29. 13:28 - petr_riha
- Cyklistické vlákno 04.29. 12:56 - pavproch
- Politický koutek 04.29. 12:01 - mattonecz
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB