Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Další dvojčata na obzoru: Audi R4 a Porsche Cayman
18.11.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Spojování automobilek za účelem společného vývoje není nic nového a budeme se s ním v budoucnosti setkávat čím dál tím častěji. Nyní se objevily zprávy o spolupráci, která by se dala nazvat překvapivou. Porsche a Audi spojily síly a výsledkem mají být dvě nová kupé - Audi R4 a Porsche Cayman.
Informace o spojení dvou automobilek při vývoji tak exkluzivní záležitosti, jakou je dvousedadlové kupé s uprostřed uloženým motorem, nejsou zrovna obvyklé. Přesto je tomu tak a Audi pracuje na kupé R4, zcela novém sportovním modelu, který bude postaven na nové platformě sdílené s další generací dvojice Porsche Boxster/Cayman.
Byť si pak budou na trhu konkurovat, má zmíněné spojení svou logiku. Sníží náklady na vývoj a přesto zachová možnost významné individualizace výsledného auta. Audi bude zcela jistě chtít těžit z pověsti modelu R8 a proto bude R4 vybavena firemním pohonem všech kol quattro, kdy bude za normálních podmínek vyšší část výkonu (60 %) přenášena na zadní kola. To Porsche zůstane u tradičního pohonu čistě zadní nápravy.
Sdíleny by také měly být některé z motorů. Protože bude R4 v nabídce Audi posazena nad modelem TT, nejslabší motorizací bude starý známý 2,0 TFSI naladěný na výkon 272 k. Následovat má nový pětiválec 2,5 TFSI přeplňovaný kombinací mechanického kompresoru a turbodmychadla, jehož výkon dosahuje 335 k a který si svou premiéru odbude v modelu TT RS. Vyloučena není ani možnost zástavby některého z firemních šestiválců a možná i dieselových motorů. A právě první dva motory se mohou objevit i u Porsche. Důvodem je potřeba snížit celkové emise produkované automobilkou a k tomu se výborně hodí „maloobjemové” přeplňované motory s přímým vstřikováním.
Otázkou je sdílení dalších technických vymožeností, ale pro R4 se počítá s magnetickými tlumiči s nastavitelnou charakteristikou a systémem Drive Select, jehož prostřednictvím lze upravit chování řízení, podvozku a reakce plynu. Standardem má být 6° manuální převodovka, 7° dvouspojkový S-tronic bude za příplatek.
Samozřejmě, v dnešní době se nelze spolehnout, že se vyvíjené modely opravdu dočkají produkce, vzpomeňme si třeba na CS koncept od BMW. Je otázkou, jaký vliv bude mít na vývoj R4/Boxsteru zvýšení vlivu Porsche v koncernu VW, ale očekává se, že bude spíše pozitivní. Potvrdí-li se tato domněnka, R4 by mohla na trh dorazit v roce 2011, tedy krátce po nové generaci Boxsteru a Caymanu.
Zdroj autoexpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 9 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 10 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
dnes - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
dnes - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
dnes
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz