Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Absurdní čtyřválcový Mercedes C63 AMG je propadák všude. Ani o 1,1 milionu levněji než u nás se ho nedaří prodávat
9.11.2024 | Petr Miler
Jak dlouho bude ještě Mercedes trvat na tom, že tohle je cesta, kterou se měl a dál bude ubírat? Otylý a bezcharakterní vůz nebere vážně nikdo soudný a další a další marné pokusy ho prodat pod cenou mu k lepší image rozhodně nepomohou.
Od chvíle, kdy Mercedes odhalil novou generaci ostrého Céčka od AMG, jen nevěřícně kroutíme hlavou. Je to jeden z mnoha obrazů neschopnosti automobilek, zjevně i těch prestižních, pochopit, proč si její auta lidé kupují. Vlastně vůbec nechápeme, jak k tomu přesně došlo, většina výrobců aut ale v určité chvíli podlehla dojmu, že lidem může nabídnout cokoli a oni to s tím správným marketingem za zády stejně koupí. Drobné prohřešky jim procházely, což je jen utvrdilo v tom, že jsou na správné cestě. Až jim to procházet přestalo.
Téměř všechny elektromobily od tradičních značek jsou toho nejlepším důkazem, zmíněný Mercedes ale ukazuje, že ani nemusíte zajít tak daleko, abyste určitý model doslova oddělali. Třícípá hvězda tomuto „áemgéčku” sebrala jeho nejvíce definující prvek, tedy mohutný osmiválcový motor, poslední takovou „globální” nabídku svého druhu ve střední třídě. Kdyby místo něj použila motor V6 nebo R6, možná by to prošlo, ale nasazení pouhého dvoulitrového čtyřválce v plug-in hybridní formě byl totální přešlap.
Tohle auto prostě nefunguje jako C63 od AMG v žádném směru. Nezní tak, nemá jeho charakter, nechová se stejně, je extrémně těžké a výkonově nestálé. A ještě ke všemu je nesmyslně drahé. Není tedy divu, že prodejně jde o nevídané fiasko od bodu 0 - auto téměř nikdo nechtěl od prvních dnů jeho přítomnosti na německém trhu. A pak už bylo jen hůř. Dnes si můžeme říci, že tento vůz dealeři marně prodávají i se slevami 35 procent, jeho ceny tak dál jen klesají, což ale ve výsledku znamená jen to, že dnes už může stát i míň než jeho roky starý předchůdce. Tohle je popis reality v Evropě, je ale jinde jiná? Zjevně ne.
„Pokud potřebujete důkaz, že auto je o víc než jen číslech, podívejte se na nový Mercedes-AMG C63,” říkají kolegové z Motor1 ve stínu vývoje za Atlantikem. Ani tam toto auto neberou vážně, prodává se tam ale ve stejně nesmyslné formě jako u nás. Zájem se tedy i tam limitně blíží nule, což znamená jediné - další slevy.
I když tedy auto za oceánem stojí ceníkově už jen 87 200 USD, asi 2,05 milionu Kč (pro srovnání - v Česku dnes po všech slevách od 2 871 330 Kč), dealeři musí dávat slevy dalších až 10 000 dolarů, tedy bezmála čtvrt milionu korun, aby auto poslali do světa. Vůz se tedy za mořem prodává o 1,1 milionu Kč levněji než u nás. A hit to přesto není. Protože čtyřválcové C63 AMG nikdo nechce, nikdy ho nikdo nechtěl. To se jen Mercedes zas jednou zapomněl lidí zeptat. Anebo se jich zeptal a na odpovědi kašlal, ani to by bohužel nebylo nové.



Mercedes se zapomněl zákazníků na jejich přání zeptat nejen v případě elektrických modelů EQ, ignoroval je i v případě absurdního čtyřválcového hybridního C63. Je to hezké auto, to ano, ale na úspěch na trhu to nestačí. Lidé ho milovali kvůli jeho motoru V8, ten už ale nemá a nic lepšího místo něj nenabízí. Prodejně nefunguje v Evropě, prodejně nefunguje ani v USA. Foto: Mercedes-Benz
Zdroje: Motor1, Mercedes-Benz
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
Provokace: Porsche zajelo rekord okruhu mezi silničními auty s vozem, který už 6 let nevyrábí
3.3.2025Smutný rekordman Formule 1 si „na důchod” pořídil nové bydlení, nešetřil na sobě ani trochu
3.3.2025Nekupujte si elektromobily, stejně už je nebudete mít jak nabíjet, zní z Nizozemska. Dosáhly 5 procent podílu na autech v provozu
3.3.2025K mání je „nákupní taška” od BMW, která na semaforech znejistí i frajery s Bugatti. Za cenu dvou výměn oleje v jejich autech
3.3.2025EU je definitivně k smíchu. Její „úleva” automobilovému průmyslu je ještě trapnější, než kohokoli soudného napadlo
4.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva