Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Akcie Tesly dostaly tvrdý zásah, zájem o její auta na klíčovém trhu se propadá
4.6.2021 | Petr Miler
Americká automobilka ve výsledku nepoznává nic jiného než řada jejích konkurentů, pro málokterého z nich ale znamená jediný trh tolik, co pro Teslu. V Číně přišla o polovinu objednávek.
Koncem dubna se Tesla dostala do nezáviděníhodné situace. Na svém klíčovém trhu v Číně začala být skloňována v negativních souvislostech kvůli bezpečnosti svých aut a řešení stížností zákazníků. A jakkoli jinde by si s tím nelámala hlavu, za velkou zdí se začala omlouvat. Nepomohlo to a na její auta si brzy posvítila i policie, která začala majitelům zakazovat vjezd na dálnici a ani samotní majitelé nebyli dvakrát nadšeni, když kamerami začali natáčet prostor pedálů, aby při nehodě Tesla nemohla tvrdit, že údajné selhání brzd byla jejich chyba.
Popravdě nevíme, co přesně - a zda vůbec něco podstatného - se v Číně děje, možná to bylo celé jen divadlo mající sebrat Tesle vítr z plachet a připomenout jí, že je „imperialistickou automobilkou” podnikající v Číně „z vůle lidu”. A pokud nebude „hodná”, může se ona vůle lidu obrátit pro ní. Pokud toto bylo cílem, pak čínští komunisté zabodovali na jedničku.
Agentura Bloomberg s odvoláním na sanfranciskou firmu The Information informuje, že objednávky nových Tesel v Číně se z 18 000 v dubnu razantně propadly na asi 9 800 v květnu. Jinými slovy - firma v reakci na výše zmíněné přišla skoro o polovinu objednávek nových aut, což vzhledem k její stále omezené velikosti (statisíce aut za rok, i Dacia jich prodává víc) obrovský zásah do její bilance.
Akcie firmy se v reakci na tuto zprávu podobně razantně propadly a ztratily během chvíle okolo 5 %. Celkově tak včera spadly o 5,3 % a jsou o 30 % níže pod svým lednových vrcholem. Přispívá tomu nejen dění v Číně, ale celkově složitější situace, v níž se Tesla nachází - musí bojovat s konkurencí, která jí přestává platit miliardy za jakési emisní povolenky.
Dan Levy, analytik Credit Suisse, k tomu dodává, že podíl Tesly na světových prodejích elektrických aut se propadá celkově a vedle toho, že ztrácí půdu pod nohama v Číně, je dole také v USA, Evropské unii a v Norsku prohrává už i s Fordem Mustang Mach-E. Nic z toho pochopitelně nemusí být navěky, lehké to ale americká automobilka v nadcházejících měsících a letech mít nebude.






Tesla Model 3 je stále klíčovým produktem značky, i o něj zájem v poslední době jen klesá. Foto: Tesla
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
Nejnovější články
Prodeje elektromobilů v USA se s koncem dotací zhroutily o 60 procent, říká analýza. Tolik k udržitelnosti „elektrické revoluce”
před 2 hodinami
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
včera
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
včera
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
