Alespoň jedna značka nejde s davem, z nabídky modelu škrtá všechny menší motory

Pokud v poslední době dojde na omezování nabídky motorů pro tu či onu verzi, obvykle jde o ty největší a nejzajímavější agregáty, po nichž zbydou už jen ty menší a turba. Ne tak u Chevroletu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alespoň jedna značka nejde s davem, z nabídky modelu škrtá všechny menší motory

7.4.2021 | Petr Prokopec

Alespoň jedna značka nejde s davem, z nabídky modelu škrtá všechny menší motory

/

Foto: Chevrolet

Pokud v poslední době dojde na omezování nabídky motorů pro tu či onu verzi, obvykle jde o ty největší a nejzajímavější agregáty, po nichž zbydou už jen ty menší a turba. Ne tak u Chevroletu.

Šestá generace Chevroletu Camaro přišla na svět v roce 2015. O dvě léta později pak americká automobilka vyrukovala s verzí 1LE, jejíž modifikace se soustředily na zlepšení aerodynamiky či podvozku. Kromě toho jsou jeho součástí také masivnější brzdy či lepivější pneumatiky. Vše má přitom jeden jediný účel, vylepšit schopnosti vozu při ostré jízdě. V souladu s tím se Chevrolet rozhodl, že pouze provedení 1LE znamená tovární záruku i ve chvílích, kdy auto vytáhnete na závodní okruh.

Toto provedení bylo postupně k dispozici se všemi motory, tedy pro ty šesti- i osmiválcové a čtyřválcové turbo. To startuje na 25 995 dolarech (cca 567 000 Kč), přičemž v provedení 1LE se bavíme o ceně nejméně o 4 500 USD (asi 98 tisíc Kč) vyšší. U základní varianty tedy pochopitelně nejde o nízkou částku, s osmiválcem 1LE koupíte od 42 000 dolarů (cca 916 000 Kč), což je sice pořád sympatická, ale zdaleka ne tak nízká částka.

Leckdo by si tak mohl pomyslet, že slabší verze půjdou na odbyt dobře, ale nikoli. Chevrolet nyní uvedl, že poptávku eviduje hlavně po výbavovém stupni LT1, který je již k dispozici pouze s osmiválcem a jenž nyní tvoří hned čtvrtinu veškerých prodejů. A tak se automobilka vydala vskutku neobvyklým směrem - z nabídky verze 1LE vyřadila čtyřválcové turbo i atmosférický šestiválec a vůz bude nakonec k dispozici jen s motorem V8. A vzhledem k celkovému poměru prodejů bychom se nedivili, kdyby tomu tak nakonec bylo i u ostatních variant.

Někteří toto rozhodnutí kritizují, neboť jen čtyřválcové verze disponují rozložením hmotnosti v poměru 50:50, pro nás ale zmíněná redukce nabídky osvěžující změnu. Pro jednou jde o krok, za kterým stojí poptávka, dnes poněkud opomíjené slovo, žádný byrokratický diktát tlačící automobilka tím nebo oním směrem. Něco takového se na starém kontinentu dávno nevidí, jednotlivá portfolia jsou nyní skládána podle emisí. Na trh tak míří nemastná neslaná auta, u nichž je důraz kladen na spotřebu bez ohledu na to, zda někdo taková chce. A platí to i u sportovních aut, kde hrají hlavní roli při výběru trochu jiné parametry.


Alespoň jedna značka nejde s davem, z nabídky modelu škrtá všechny menší motory - 1 - Chevrolet Camaro 2017 1LE paket 01Alespoň jedna značka nejde s davem, z nabídky modelu škrtá všechny menší motory - 2 - Chevrolet Camaro 2017 1LE paket 02Alespoň jedna značka nejde s davem, z nabídky modelu škrtá všechny menší motory - 3 - Chevrolet Camaro 2017 1LE paket 03Alespoň jedna značka nejde s davem, z nabídky modelu škrtá všechny menší motory - 4 - Chevrolet Camaro 2017 1LE paket 04Alespoň jedna značka nejde s davem, z nabídky modelu škrtá všechny menší motory - 5 - Chevrolet Camaro 2017 1LE paket 05Alespoň jedna značka nejde s davem, z nabídky modelu škrtá všechny menší motory - 6 - Chevrolet Camaro 2017 1LE paket 06
Chevrolet Camaro 1LE už není k dispozici se čtyřválci a šestiválci, lidé chtěli hlavně osmiválce. Foto: Chevrolet

Zdroj: Chevrolet

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.