Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulia dostane novou verzi motoru 1,8 TBi, nabídne až 300 koní
1.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Maloobjemový agregát budou dopovat dvě turbodmychadla. Při pohledu na zrychlení na stovku za 6 sekund ale „čicháme“ nadváhu či dlouhé převody.
Pokud v posledních měsících a vlastně i letech přišla řeč na Alfu Romeo, pak jsme vám mohli víceméně předložit jen sliby Sergia Marchionneho, že bude lépe. To se sice s příchodem kupé 4C vyplnilo, jedna vlaštovka ovšem hejno nedělá. A ani dvě, pokud poukážete na existenci Spideru. Nicméně s příchodem nového sedanu, který by měl být odhalen 24. června u příležitosti oslav 105. výročí existence značky, již můžeme o světlých zítřcích hovořit. Zvláště při pohledu na technické parametry.
Dosud jsme přitom věděli tolik, že italský sedan bude k mání se čtyřválcovými i šestiválcovými benzinovými i dieselovými motory. Ty vrcholné, na nichž zapracovalo Ferrari, by se přitom měly pyšnit výkonem přesahujícím 500 koní. Tento výkon navíc - s ohledem na použitou platformu Giorgio - zamíří na zadní, případně na všechna čtyři kola, což naše nadšení jen zvyšuje. I když se tedy již dopředu dá předpokládat, že manuál u toho asistovat nebude.
Ručně řazenou převodovku pak nejspíše nenajdeme ani na druhé straně nabídky. Momentálně totiž na světlo světa pronikla fakta, jež se týkají motoru 1,8 TBi. Ten má svůj základ v pohonné jednotce v úvodu zmíněného kupé, pročež i v případě chystaného sedanu bude spřažen s dvouspojkovým automatem TCT. Výkon 240 koní ovšem nabídne jeho slabší verze, která počítá s jedním turbodmychadlem.
Jak asi s ohledem na předchozí větu očekáváte, výkonnější provedení přeplňované jedna-osmičky dostane do vínku turba dvě. Jedno malé bude zapojeno do hry v nízkých otáčkách, druhé větší pak ke slovu přijde v těch středních a vyšších. Kromě toho lze počítat s variabilním časováním sacích a výfukových ventilů či s plněním emisních norem Euro 6. Více než to je ale zajímavý výkon a jízdní dynamika.
Kolem horké kaše již dlouho chodit nebudeme a rovnou zmíníme, že pohonná jednotka nabídne 300 koní v 5 600 otáčkách a 400 Nm při 3 800 ot./min. To jsou na daný objem parametry vskutku působivé, což lze na první pohled říci také o sprintu na stovku za šest sekund. Nicméně Alfa Romeo 4C na danou disciplínu potřebuje jen 4,5 sekundy, a to si vystačí s oním 240koňovým stádem.
Pravda, malé kupé neváží ani tunu, přesto je daný rozdíl mezi oběma vozy s ohledem na uváděné výkony propastný. Dá se proto předpokládat, že sedan dostane do vínku buď hůře zpřevodovaný automat, nebo podstatně vyšší hmotnost. Či případně obojí, což by byla ta nejhorší varianta, neboť při snaze o dynamickou jízdu by obsah nádrže zmizel rychleji než pára nad hrncem.
V takové chvíli bychom se samozřejmě o budoucnost Alfy mohli obávat i nadále, neboť vůz, který „žere jak protržený“ si i při působivém vzhledu a výkonu koupí jen málokdo. Takovému černému scénáři ale nebudeme předbíhat a raději si počkáme na samotné představení a následný test. Nyní tak jen dodáme, že nejvyšší rychlost verze s 300 koňmi bude omezena na 245 km/h.
Novinka Alfy Romeo se má ukázat v červnu. Zda se tak ovšem stane a jestli vzhled bude odpovídat neoficiálním ilustracím, to je nyní ve hvězdách
Zdroj: VidiAuto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
před 11 hodinami - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
včera - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
včera - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva