Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Stelvio představena i v základu, s dieselem nemá ani 4x4
10.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV jménem Stelvio si zatím můžete pořídit v jediném provedení, to se ale brzy změní. Známe už kompletní parametry dvou dostupnějších.
Nová Alfa Romeo Stelvio se již nějakou dobu prodává také v Česku, zatím však její nabídka nebyla zrovna bohatá. Obsahovala pouze verzi First Edition, která sice nabízí bohatou výbavu, dvoulitrový turbobenzín naladěný na 280 koní, osmistupňový automat a pohon všech kol, jenže s cenou 1 460 000 Kč nemusí být po chutí každému.
Přestože se na tomto stavu ještě chvíli nezmění, alespoň se můžeme podívat na parametry ostatních motorizací. Začneme u méně výkonné varianty celohliníkového dvoulitru, který se pyšní karbonovou hřídelí a přímým vstřikováním paliva o tlaku 200 barů. Je naladěn na 200 koní a 330 Nm od 1 750 otáček. V kombinaci s automatickou převodovkou a pohonem Q4 (tak Italové nazývají svůj pohon 4x4) SUV zvládá sprint z klidu na stovku za 7,2 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 215 km/h. Jeho spotřeba bohužel zveřejněna nebyla.
O poznání sdílnější je značka v případě naprostého základu v řadě, tedy u verze osazené 2,2litrovým turbodieselem disponujícím 180 koňmi a 470 Nm (opět při 1 750 ot./min.). Na motor opět navazuje osmistupňový automat a pohon pouze zadních kol. Akcelerace na 100 km/h mu zabere 7,6 sekundy, nejvyšší rychlost činí 210 km/h a spotřebový průměr klesá díky benevolenci evropského normovaného až na pouhých 4,7 l/100 km. V případě tohoto modelu jde nejen o nejméně výkonnou, ale také o nejlehčí variantu, váží 1 604 kilogramů.
Dalším stupněm v nabídce motorů bude benzinový motor s 280 koňmi a také turbodiesel naladěný na 210 koní. Také u nich bude standardem spolupráce s automatem, s manuálem tedy opravdu nelze počítat, ale s tím se Alfa už nějakou dobu netají.
Na vrcholu pyramidy samozřejmě bude provedení QV. To disponuje 2,9litrovým přeplňovaným šestiválcem s 510 koňmi a 600 Nm, s ním má být nejrychlejším SUV na Nordschleife. S časem 7 minut a 57 sekund prý porazilo Porsche Cayenne Turbo S o pouhých 0,74 sekundy.
Novinkou pro interiér je čokoládové provedení, jehož součástí jsou hliníkové dekory, kůží obšitý volant či vyhřívaná přední sedadla stavitelná v šesti směrech. Pokud vás zajímají ceny, musíme vás bohužel odkázat na pozdější dobu. Snad si s nimi a příchodem dalších variant na trh Alfa nebude příliš dávat na čas.







Alfa Romeo Stelvio se pochlubila novými fotkami modelu Stelvio v bílé barvě
Předchozí opravdu rozsáhlá sada odhalovala červené a šedé provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1