Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané skutečné začali prodávat auto jedoucí 312 km/h jen za 1,39 milionu Kč
16.8.2019 | Petr Prokopec
Jsou chvíle, kdy by člověk chtěl žít v USA a současnost je jednou z nich. Nová Corvette je z hlediska hodnoty za peníze zázrak dekády - u nás se jistě bude prodávat též, ale ne tak levně.
Pokud bychom měli zvolit sportovní novinku tohoto roku a možná i dekády, velmi pravděpodobně vyneseme úplně nejvýše osmou generaci Chevroletu Corvette. V případě tohoto vozu se totiž pojí nemožné se skutečným. Americká automobilka opravdu přesunula motor až za hlavy cestujících a zároveň navýšila počet exotických materiálů. Přidala rovněž i na kvalitě, Corvette C8 tak snadno může soupeřit i s vrcholnou evropskou ligou. Vůči ní však stojí skoro pakatel, Chevrolet totiž hned při premiéře oznámil, že startovat se bude pod 60 tisíci dolary (1,39 milionu Kč).
Bylo samozřejmě otázkou, jak hluboko pod danou hranici budete moci zajít, nicméně i kdyby šlo o jediný dolar, stále by Corvette C8 byla naprosto výjimečným vozem. Nikdo jiný totiž takřka 500 koní zabalených do tak působivé karoserie nenabízí. Ve výsledku bychom tak Chevroletu tleskali i ve chvíli, kdyby novinka byla klidně i o 10 tisíc dolarů (232 tisíc Kč) dražší. Původně se totiž spekulovalo, že díky přesunutí motoru zpředu doprostřed dojde k opravdu razantnímu zdražení a nová Corvette pod 100 tisíci dolary (2,3 mil. Kč) rozhodně startovat nebude.
Nyní ale můžeme všem neoficiálním informacím zatnout tipec. Chevrolet totiž vyrukoval s oficiálním ceníkem, a je to ještě zajímavější počtení, než si kdokoliv myslel. Corvette C8 totiž startuje na úrovni 1LT na 59 995 dolarech (1 395 000 Kč). Pod onu hranici 60 tisíc dolarů se tedy nějak výrazně nešlo, nicméně s tím skutečně nikdo nepočítal. A jak jsme zmínili, stále je to bezkonkurenční cena, za kterou dostáváte 6,2litrový osmiválec LT2 naladěný na 497 koní a 630 Nm točivého momentu či osmistupňový automat.
V rámci samotné výbavy je pak možné počítat s brzdami Brembo, pneumatikami Michelin Pilot Sport, sedadly GT1 čalouněnými kůží či 12palcovým digitálním přístrojovým štítem a multimédii doplněnými osmipalcovou obrazovkou. Úroveň 2LT pak přihazuje třeba head-up displej či bezdrátové dobíjení mobilů, zatímco se stupněm 3LT jsou spojena sedadla GT2 či kvalitnější kůže. Ceny přitom stoupají na 67 295 dolarů (1 564 000 Kč), respektive na 71 945 USD (1 673 000 Kč).
Snad nejzajímavější je ale pohled na příplatkovou výbavu, ve které figuruje paket Z51 Performance. Ten lze spárovat i s úrovní 1LT, přičemž zahrnuje sportovní výfuk, větší brzdy a pneumatiky, zadní spoiler či elektronický diferenciál. Díky onomu výfuku je přitom možné počítat s navýšením výkonu a točivého momentu na 502 koní a 637 Nm, což vede ke zrychlení z klidu na stovku za méně než 3 sekundy. Vůči předchůdci tak jde o zlepšení o sekundu.
Chevrolet si za paket Z51 účtuje pouze 5 tisíc dolarů (116 000 Kč), což znamená, že za 64 995 USD (1 511 000 Kč) dostáváte vrcholnou Corvette C8. Tedy samozřejmě bez oněch pozlátek, jenž nabízí úrovně výbavy 2LT a 3LT, ovšem se vším potřebným k životu, a navíc s vyšším výkonem i lepší akcelerací. Jedinou stinnou stránkou je tak vlastně snížení maximálky z 312 na 296 km/h, za čímž stojí navýšení přítlaku o zhruba dvě stě kilo.
Abychom tedy vše zrekapitulovali, nová Corvette je k mání od 1,4 milionu korun, za které nabízí nejvyšší rychlost 312 km/h, což je něco neuvěřitelného - na takovou dynamiku potřebujete v Evropě o hodně víc peněz a pokud se bude muset jednat o sporťák s motorem uprostřed, pak několikanásobně víc. Jak toto Chevrolet dokázal, zůstává záhadou, je o skoro nesmysl - i s vyššími cenami by auto bylo označeno za levné.


Chevrolet vyrukoval s oficiálním ceníkem...
...který z Corvette C8 dělá zázrak této dekády
Zdroj: Chevrolet
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 7 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch