Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 | Petr Prokopec
Že by se omezený zájem projevil tak rychle po premiéře? Je to docela dobře možné, neboť jsme očekávali, že pouze elektrické provedení vydrží v prodeji aspoň měsíce. Nebude tomu tak.
Z nové Lancie Ypsilon odvaření opravdu nejsme. A rozhodně nejsme sami, neboť italský hatchback dostal do vínku vskutku rozporuplný vzhled. Oko dráždící jsou hlavně čelní partie, které působí, jako by na nic pracovalo pár desítek lidí, z nichž každý měl právo prosadit si alespoň jeden detail do výroby. V důsledku toho zde ovšem máme ještě horší dort, než jaký upekl pejsek s pomocí kočičky. Navíc s náplní, která je též kontroverzní - pohon mělo totiž dosud na starosti jen elektrické ústrojí.
Sám bateriový pohon tedy u takového auta nutně problematický není, když se ale zadíváte na parametry italské novinky, plesat nadšením budete jen stěží, zvláště pak v kontextu s cenou. Ta u úvodní edice Ypsilon Edizione Limitata Cassina, na které Lancia spolupracovala s italským výrobcem luxusního nábytku, vyšplhala na 40 tisíc Eur (cca 1 011 000 Kč). Už proto není reálně, že by se z tohoto vozu stal hit, zvlášť když za víc jak milion dostáváte baterie o kapacitě jen 51 kWh. To je ekvivalent asi 13litrové nádrže na naftu se vším, co z toho vyplývá - ujet s tímhle autem v praxi přes 300 km na jedno nabití bude náročné.
Přesto jsme čekali, že Lancia u nabízení jen tohoto provedení chvíli setrvá, ale nestalo se. Lidé z automobilky si zřejmě problematičnost výše zmíněného rychle uvědomili a pouhý měsíc po premiéře čistě elektrického provedení posílají do prodeje také daleko smysluplnější spalovací variantu pouze s drobnou elektrickou výpomocí. Tedy mild-hybrid podobný tomu, který je k dispozici pro dosluhující model stejného jména.
Nová verze se po stránce vzhledové liší jen minimálně, vpředu totiž přibyly otvory zásobující vzduchem chladič, zatímco dozadu se nastěhovala koncovka výfuku. Ve srovnání s elektromobilem jsou čelní partie ještě kontroverznější, na druhou stranu to podstatné se skrývá za nimi. Lancia totiž spárovala 1,2litrový tříválec se 48voltovým mild-hybridním systémem a šestistupňovým automatem. Výsledkem je pak 100 koní mířících dopředu.
Oproti elektromobilu (156 koní) tu máme citelný pokles výkonu, a tak nepřekvapí, že zrychlení z klidu na stovku zabere 9,3 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 190 km/h, zatímco u elektromobilu raději ani nebyla zmíněna. Klíčovými parametry jsou však objem palivové nádrže a spotřeba, přičemž v prvním případě tu máme 44 litrů, ve druhém pak 4,6 l/100 km. Teoretický dojezd se tak blíží tisícovce kilometrů, elektromobil je tak překonán dvakrát několikanásobně.
Protože navíc hybridní verze váží o podstatných 300 kilo méně, dá se předpokládat, že k udávanému číslu se přiblíží mnohem pravděpodobněji. Hlavně je ovšem o několik úrovní levnější, ve stejné limitované edici totiž startuje na 28 000 Eur (asi 708 tisíc Kč). I to je daleko více, než kolik bylo třeba zaplatit za dosluhující provedení, pořád je to ale o stovky tisíc levnější vůz. Jak moc to zláká klientelu, je v tuto chvíli ve hvězdách, na vítězství elektrické verze v prodejních statistikách bychom si ale nevsadili ani haléř.
Hybridní Ypsilon se oproti tomu elektrickému liší hlavně vzduchovými otvory na přídi a koncovkou výfuku vzadu. Obojí koresponduje s odlišným pohonem. Ve výsledku ale dostáváte prakticky stejné auto s násobně lepší použitelností za výrazně nižší cenu. Foto: Lancia
Zdroj: Lancia
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 2 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou včera 15:24
- Pole pro Aldeguera, 14. Salač včera 14:52
- PP v Moto3 patří Davidu Alonsovi včera 14:39
- První Pole Position pro Marca Marqueze s Ducati včera 11:36
Nejnovější články
- Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
před 57 minutami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 2 hodinami - Tesla vyhodila i neuvěřitelně oddané zaměstnance, jeden z nich dokonce spal na parkovišti a myl se v práci, aby jí dal maximum
před 3 hodinami - O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz