Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ariel Nomad: Britové míří do terénu, stále jen s pohonem zadních kol
25.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhý model značky dostane vyšší světlou výšku, ochranný rám či čelní okno. Hmotnost naroste na 700 kg, poradit si s ní má 2,4litrový motor od Hondy.
Ariel Atom asi netřeba nějak zvlášť představovat, jeho unikátní trubkový rám nahrazující běžnou karoserii se od roku 1996, kdy byl představen první exemplář, stal klasikou. Britská automobilka od té doby pustila do světa bezpočet verzí, mezi něž patřil i model osazený osmiválcem a schopný zrychlení z klidu na stovku za méně než 2,3 sekundy. Pokaždé se však jednalo víceméně jen o změny v motorovém prostoru, s nimiž souvisel jinak naladěný podvozek a lepší či horší aerodynamika.
V lednu však Ariel na autosalonu Autosport International v Birminghamu uvede zcela nový model Nomad, jehož domovem nebudou ani tak závodní okruhy, jakožto spíše terén. Vůz totiž dostane větší světlou výšku, tlumiče s větším zdvihem, off-roadové pneumatiky a nový ochranný rám. Na něj je pak navázané čelní okno, díky čemuž se již novinka začíná mnohem více přibližovat pojetí klasického automobilu.
Stále tu ovšem máme relativně otevřený dvoumístný kokpit, kde mohou cestující počítat s těmi samými ovladači, sadou pedálů a elektrickými rozvody, jaké najdou také v modelu Atom. Zachován pak zůstal i samotný žebřinový rám, který je ručně svařován za pomocí bronzu, značka ale přistoupila k jeho zásadnímu přepracování a hlavně zpevnění. Zavěšení je nadále nezávislé, pozměněna však byla geometrie.
Zajímavé je pak zachování pohonu zadních kol, což možná vozu způsobí v náročném terénu těžkosti. Ariel Nomad totiž prozatím prošel testy zejména na tratích rallye a lesních cestách, kde se sice počítá s horším povrchem, nikoliv však s extrémním bahnem nebo velkými kameny. Britové však hodlají svou novinku protáhnout i těmito cestami-necestami, pročež bude zajímavé sledovat, k jakému závěru dospějí.
Momentálně je známo tolik, že schopnosti vozu zásadně ovlivňuje volba kol a pneumatik. Většina testů přitom byla uskutečněna s patnáctipalcovými ráfky, jež obouvaly pneumatiky o rozměru 235/70. Dá se tedy předpokládat, že půjde o standardní a doporučovanou kombinaci, zadní nápravu ale již nebude zásobovat výkonem dvoulitrový čtyřválec od Hondy jako u standardního Arielu Atom.
Nomad místo toho bude používat 2,4litrový agregát stejného výrobce, se kterým se bude pojit větší točivý moment v nižších otáčkách. Tím by měl být usnadněn onen pohyb v terénu. Výkon přesahující 200 koní si pak dozajista poradí s hmotností, která oproti okruhovému sourozenci naroste o nějakých 150 kilogramů na 700 kg. Finální specifikace však prozatím nejsou k dispozici.
Jisté je ovšem tolik, že standardem bude šestistupňová převodovka, jíž bude asistovat mechanický samosvorný diferenciál. Za příplatek zřejmě bude k dispozici i ten elektronický, stejně jako si budete moci přikoupit třeba specifickou barvu těch několika málo karosářských dílů. Objednávky by Ariel měl začít přijímat již v lednu, základ přitom nemá stát ani 30 000 GBP (1,05 mil. Kč).


Nomad je teprve druhým modelem značky Ariel. Namísto závodních okruhů zamíří do terénu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včeraPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nejčtenější články
Silniční stíhačka s nejsilnějším motorem V12 historie se ukázala hotová, s obrovským výkonem chce pokořit rychlost 450 km/h
9.7.2025Bugatti přiznalo, že svá auta dodává zákazníkům už ojetá, navíc se s nimi před předáním ani trochu nemaže
9.7.2025Nové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
10.7.2025Čtyřválcový Mercedes C63 AMG je pro první majitele takové finanční fiasko, že skoro začíná být lákavý jako ojetina
10.7.2025Studie ukázala, kolik kapacity baterií ztrácí elektromobily postupem času. Tragickou bilanci někteří zkouší podat jako dobrou zprávu
10.7.2025
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 08.09. 22:16 - Zajda
- Pneu koutek 08.09. 19:02 - Brus
- whitelist & blacklist 08.09. 17:33 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.09. 09:24 - řidičBOB
- Politický koutek 08.08. 20:53 - jerry
- Onboard videa 08.08. 16:36 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 08.08. 10:00 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.08. 08:03 - pavproch