Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aspoň ten motor: Nejnovější Mercedes je znovu kýč jako hrom, zákazníkům ale dává to, co chtějí
19.8.2024 | Petr Prokopec
Jak málo nakonec v dnešní době stačí? V momentě, kdy ani relativně bohatým zákazníkům prestižních značek výrobci neplní jejich přání v oblasti motorů a převodovek, stačí jednou udělat „ústupek” a rázem se o vůz strhne mela. I když jinak spíš budí rozpaky.
Během uplynulého týdne se značná část automobilového světa sjela do amerického Monterey, kde se novinkami chlubili hlavně výrobci luxusních a sportovních aut. Rimac tak přivezl rozpačitou Neveru R, zatímco Lamborghini ukázalo podobně rozpačitého nástupce desetiválcového Huracánu. Elektromobil podtrhující nesmyslnost sportovních elektromobilů a zjevně zbytečně hybridní Temerario nebyly přehlédnuty, v očích mnohých je ale do kapsy snadno strčí nové Mercedesy, konkrétně novinky jeho divize Maybach.
Je to trochu paradox, neboť ani odhalení nového SL680 Monogram se neobešlo bez rozpaků. Ty se ale týkají zejména kýčovitého pojetí vozu, které ale nakonec bude řadě bohatých lidí blízké. Pokud jde o techniku, Mercedes vyslechl jejich zkazky a dala jim najevo, že když skutečně nechtějí elektromobilitu ani hybridy, ale velké spalovací motory, bude prostě po jejich.
SL tedy dostalo do vínku ryzí čtyřlitrový osmiválec, zatímco S680 Edition Nordic Glow disponuje dokonce šestilitrovým dvanáctiválec. Ten s pomocí dvojice turbodmychadel produkuje 612 koní a 900 Nm, což dnes nejsou hodnoty, ze kterých by si kdokoli sednul na zadek. Tedy ve sportovním segmentu. V tom luxusním ovšem na výkonu a točivém momentu až tak moc nezáleží, majitelé limuzín sedící povětšinou vzadu nehodlají být rychlejší než zvuk či světlo. Na čem jim ovšem záleží, to je jistá prestiž.
Tu přitom mají spojenou hlavně s motory V12, i proto, že objemné jednotky mají sil na rozdávání, pročež je jízda s nimi sametově hladká, podpořená jemně dramatický zvukem. Navíc si je nemůže dovolit každý, což napomáhá pocitům výjimečnosti. A jakkoli je pochopitelně nelze považovat za vyloženě úsporné, když už si můžete dovolit Maybach, máte i na jeho spotřebu. Klíčové je, že jakmile řidič vyprázdní nádrž, nemusí sjíždět z cesty a hledat dobíjecí stanici, u které strávíte hodiny. Místo toho vše vyřeší zastávka na pár minut u běžné benzinky.
Jde pak sice o ústrojí v plně standardní formě, ale protože jej automobilka používá už jen pro Maybachy, není to problém. A problém zjevně není ani to, že celé auto je vyvedeno v poněkud kýčovitém provedení (třebaže ne až tak jako u SL Monogram) včetně svérázného unikátního laku. Varianta Edition Nordic Glow totiž počítá s dvoubarevným lakem párujícím odstíny Northern Lights Violet Metallic a Moonlight White Metallic, jenž mají navodit pocit Polární záře. Spojeny byly s 21palcovými litými koly, v jejichž případě byl tvar paprsků inspirován sklenkami na šampaňské.
V podobném duchu se nese interiér, kde automobilka spárovala kůži Nappa s obložením z tmavého ořechového dřeva. Vše pak korunují plaketky na středové konzoli, na kterých není jen název nové edice, nýbrž i nápis „1 of 50“. Dvanáctiválcová limuzína totiž dorazí jen v padesáti kusech, přičemž nás ani nepřekvapí, že je většina produkce už zamluvená, a to přes cenu startující na 339 000 USD (cca 7,8 mil. Kč). Dvanáctiválce dnes prodávají jako máloco jiného, tedy ve sférách zákazníků Maybachu je to tak.


















S680 Edition Nordic Glow páruje dvanáctiválec s exteriérem a interiérem, jejichž vzhled byl inspirován Polární září. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak Razgatlioglu: „Pokud mi bude chybět mistrovství světa superbiků, vrátím se.“ včera 20:17
- Nováček na superbiku Mattia Rato (20) byl ohromen 6.12.2025
- Věci se vyvinuly úplně jinak: Bláznivá sezóna MotoGP 2025 6.12.2025
- KTM: První test 850cc v Jerezu 5.12.2025
- Alberto Surra nemohl říct ne mistrovství světa superbiků 5.12.2025
Nejnovější články
Systém na výrobu elektřiny přímo „ze silnice” s pomocí brzdících kamionů je žhavý kandidát na cenu Leštěný prd roku
před 10 hodinami
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Někdo spočítal přesný počet log na nejvíc kolotočářském Mercedesu dneška a výsledek bere dech
včera
Západní politici se báli čínských elektromobilů, světový trh s auty ale zatím začínají ovládat docela jiné vozy
včera
Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.07. 21:20 - řidičBOB
- Politický koutek 12.07. 21:16 - řidičBOB
- BMW Divize 12.07. 14:30 - pavproch
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
