Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aspoň ten motor: Nejnovější Mercedes je znovu kýč jako hrom, zákazníkům ale dává to, co chtějí
19.8.2024 | Petr Prokopec
Jak málo nakonec v dnešní době stačí? V momentě, kdy ani relativně bohatým zákazníkům prestižních značek výrobci neplní jejich přání v oblasti motorů a převodovek, stačí jednou udělat „ústupek” a rázem se o vůz strhne mela. I když jinak spíš budí rozpaky.
Během uplynulého týdne se značná část automobilového světa sjela do amerického Monterey, kde se novinkami chlubili hlavně výrobci luxusních a sportovních aut. Rimac tak přivezl rozpačitou Neveru R, zatímco Lamborghini ukázalo podobně rozpačitého nástupce desetiválcového Huracánu. Elektromobil podtrhující nesmyslnost sportovních elektromobilů a zjevně zbytečně hybridní Temerario nebyly přehlédnuty, v očích mnohých je ale do kapsy snadno strčí nové Mercedesy, konkrétně novinky jeho divize Maybach.
Je to trochu paradox, neboť ani odhalení nového SL680 Monogram se neobešlo bez rozpaků. Ty se ale týkají zejména kýčovitého pojetí vozu, které ale nakonec bude řadě bohatých lidí blízké. Pokud jde o techniku, Mercedes vyslechl jejich zkazky a dala jim najevo, že když skutečně nechtějí elektromobilitu ani hybridy, ale velké spalovací motory, bude prostě po jejich.
SL tedy dostalo do vínku ryzí čtyřlitrový osmiválec, zatímco S680 Edition Nordic Glow disponuje dokonce šestilitrovým dvanáctiválec. Ten s pomocí dvojice turbodmychadel produkuje 612 koní a 900 Nm, což dnes nejsou hodnoty, ze kterých by si kdokoli sednul na zadek. Tedy ve sportovním segmentu. V tom luxusním ovšem na výkonu a točivém momentu až tak moc nezáleží, majitelé limuzín sedící povětšinou vzadu nehodlají být rychlejší než zvuk či světlo. Na čem jim ovšem záleží, to je jistá prestiž.
Tu přitom mají spojenou hlavně s motory V12, i proto, že objemné jednotky mají sil na rozdávání, pročež je jízda s nimi sametově hladká, podpořená jemně dramatický zvukem. Navíc si je nemůže dovolit každý, což napomáhá pocitům výjimečnosti. A jakkoli je pochopitelně nelze považovat za vyloženě úsporné, když už si můžete dovolit Maybach, máte i na jeho spotřebu. Klíčové je, že jakmile řidič vyprázdní nádrž, nemusí sjíždět z cesty a hledat dobíjecí stanici, u které strávíte hodiny. Místo toho vše vyřeší zastávka na pár minut u běžné benzinky.
Jde pak sice o ústrojí v plně standardní formě, ale protože jej automobilka používá už jen pro Maybachy, není to problém. A problém zjevně není ani to, že celé auto je vyvedeno v poněkud kýčovitém provedení (třebaže ne až tak jako u SL Monogram) včetně svérázného unikátního laku. Varianta Edition Nordic Glow totiž počítá s dvoubarevným lakem párujícím odstíny Northern Lights Violet Metallic a Moonlight White Metallic, jenž mají navodit pocit Polární záře. Spojeny byly s 21palcovými litými koly, v jejichž případě byl tvar paprsků inspirován sklenkami na šampaňské.
V podobném duchu se nese interiér, kde automobilka spárovala kůži Nappa s obložením z tmavého ořechového dřeva. Vše pak korunují plaketky na středové konzoli, na kterých není jen název nové edice, nýbrž i nápis „1 of 50“. Dvanáctiválcová limuzína totiž dorazí jen v padesáti kusech, přičemž nás ani nepřekvapí, že je většina produkce už zamluvená, a to přes cenu startující na 339 000 USD (cca 7,8 mil. Kč). Dvanáctiválce dnes prodávají jako máloco jiného, tedy ve sférách zákazníků Maybachu je to tak.


















S680 Edition Nordic Glow páruje dvanáctiválec s exteriérem a interiérem, jejichž vzhled byl inspirován Polární září. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 8 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 39 minutamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 2 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 3 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 5 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva