Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V8 Vantage N430 a DB9 Carbon: zušlechtění Britové míří do Ženevy
19.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Novinky slibují záplavu karbonových vláken. Lépe využít je dokáže osmiválcový model, jehož akcelerace z klidu na 96 km/h klesla na 4,6 s.
O britské automobilce jsme v poslední době slýchali hlavně v souvislosti se zahájením spolupráce s AMG nebo autíčem pro malé nadšence. V Ženevě se ovšem dočkáme také novinek pro dospělé, přičemž ta mohutnější na sebe bere podobu Astonu Martin DB9. Ten bude s výjimkou Ameriky k dispozici po celém světě pod názvy Carbon Black a Carbon White, které plně odhalují podstatu odlišnosti od standardu. V krátkosti se dá říci, že kromě doplňků z uhlíkových vláken nic speciálního nenabízejí.
Až tak rychle ovšem dvanáctiválcové kupé s výkonem 517 koní odbýt nehodláme. I když zvenčí se víceméně jedná pouze o unikátní černou nebo bílou barvu doplněnou karbonovými lištičkami za předními koly, více se toho událo v interiéru, kde kontrastní švy odkazují na barvu venkovních brzdových třmenů. Kromě toho přibyly ozdobné lišty prahů. Ceny jsou k dispozici v dealerstvích „na vyžádání“.
Přesunout se tak můžeme k modelu V8 Vantage N430, který již má cenu jasně danou (od 89 995 GBP/cca 2,97 milionu korun). Ten se nechal inspirovat závodním provedením GT4, k mání však nebude jen jako kupé, ale rovněž v podobě roadsteru. V takovém případě ovšem musíte oželet část speciálního polepu karoserie zvaného Club Sport Graphics Pack, který pro změnu odkazuje na koncepční CC100 Speedster.
Stejně jako v případě předchozího DB9 i zde můžeme počítat s uhlíkovými vlákny, očividně jich však bude o poznání více. V kombinaci s novými desetipaprskovými koly se karbon podílí na snížení hmotnosti o 10 kilo. V interiéru nechybí kevlarová sedadla či standardní šestistupňový manuál. Sáhnout lze ovšem také po příplatkovém automatu, který dorazí s hořčíkovými pádly.
Z dalších doplňků můžeme jmenovat tisíciwattový audio systém Bang Olufsen, který by mohl značně konkurovat jekotu osmiválcového motoru. Ten přitom ze 4,7litrového objemu doluje 436 koní, což díky zmíněné redukci hmotnosti stačí k akceleraci z klidu na 96 km/h za 4,6 sekundy. Nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 306 km/h, přičemž okusit ji můžete od září, kdy začíná prodej.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.





Novinky Astonu naživo v Ženevě
Karbonové provedení Astonu Martin DB9 se od standardní produkce příliš neliší...
...zatímco ovšem V8 Vantage N430 byl přepracován prakticky od podlahy až po strop. Díky 20kilové dietě a 436 koním nyní zvládá akceleraci na 96 km/h za 4,6 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 11 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB