Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
ATS Sport 1000: konkurent Radicalu je v prodeji, silniční verze vyjde na 1,1 milionu
14.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S italskou plackou se již můžete projet, přičemž model Sport 1000 Street slibuje kombinaci výkonu přes 200 koní a hmotnosti okolo 500 kilogramů.
O reinkarnaci italské značky ATS (Automobili Turismo Sport) jsme se zmiňovali již na konci loňského roku, kdy firma poprvé prezentovala placku zvanou Sport 1000. Nyní jde konkurence britského Radicalu konečně do prodeje, přičemž objednat si ji můžete v závodní nebo silniční verzi. Počítejte však s výrazným cenovým rozdílem, neboť za okruhový model dáte 24 990 Eur (cca 650 000 Kč), zatímco verze schopná legálního provozu vyjde na 43 500 Eur (1 131 000 Kč).
Důvodem tohoto rozpětí ovšem není náročnost homologace a s tím plynoucí obálky určené úředníkům, nýbrž fakt, že ATS Sport 1000 Race v základní výbavě nemá motor (zákazníci si mohou vybrat mezi motocyklovými čtyřválci od Yamahy, Suzuki, Kawasaki, MV Augusty nebo Hondy), zatímco verze Street již počítá s pohonnou jednotkou naladěnou na více než 200 koní, kterou dodala Kawasaki Ninja.
Hmotnost tohoto modelu se přitom odhaduje na nějakých 500 kilogramů, standardní výbava pak v obou případech zahrnuje samosvorný diferenciál Quaife ATB, dvojité lichoběžníky nebo stavitelné tlumiče. Samozřejmostí jsou také přední a zadní stabilizátor, palivová nádrž s opatřením zabraňujícím explozi, přední crash box, deformovatelný sloupek řízení nebo šestibodové bezpečnostní pásy Sparco. To vše pak kryje plastová karoserie vážící pouhých 57 kilogramů, která může i v silniční verzi obsahovat okruhovou výbavu jako třeba enormní zadní křídlo.
o konkrétních údaje o dynamice či jiných podobných detailech se automobilka nezmiňuje, s více než 400 koňmi na tunu ale rozhodně nepůjde o pomalé auto. Je to větší hodnota než u většiny sporťáků s multimilionovými cenovkami a minimálně v nízkých rychlostech by tak ATS mělo být dosti konkurenceschopné.
Datum zahájení prodeje sice prozatím oznámeno nebylo, testovací jízdu si ovšem na stránkách společnosti ATS můžete domluvit již nyní. To je nakonec mnohem více než u dříve ohlášeného kupé 2500 GT, které sice má vlastní podrobnou brožuru, ale jehož vývoj ještě zdaleka neskončil.





Rozdíly mezi silniční a okruhovou verzí jsou již zvenčí patrné na první pohled. Ten zásadní se ale ukrývá v motorovém prostoru, kde model ATS Sport 1000 Street pohonnou jednotku má, zatímco u závodního provedení je třeba motocyklový čtyřválec dokoupit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nakládání Izraelců s elektromobily během konfliktu s Íránem připomíná další z jejich přehlížených rizik
před 2 hodinamiPorsche vyrobilo a pustilo do prodeje dvě drahé „unikátní” 911 se stejným výrobním číslem. Teď říká, že to byl omyl
před 3 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 5 hodinamiZpackaný nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodeje padají k nule v Evropě i za mořem, u nás už tam skoro jsou
včeraVW to u rekordního Golfu, který nikdo jiný jako rekordní neuznává, trochu přehnal s červenou. Auto vypadá jako rtěnka na kolech
včera
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 06.24. 11:17 - Stepan
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales
- Rychlodotazy 06.23. 21:48 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 06.23. 21:43 - Stepan
- Cyklistické vlákno 06.23. 17:08 - HondaMan
- Autopojištění - kalkulace 06.23. 15:01 - Vojta1988
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.23. 12:41 - M.Z.