Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi končí s tvrdými podvozky, nová A8 bude prý stejně pohodlná jako Mercedes S
23.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na základě přání zákazníků u Audi přestanou klást důraz na tvrdé naladění podvozku. Rekalibrací řízení pak chtějí řidiče více vtáhnout do hry.
Nová generace Audi A8 přišla na přetřes vcelku nedávno, když německá automobilka částečně odhalila její interiér. V jeho případě mají zákazníci očekávat zejména vylepšené dotykové displeje, jež budou disponovat haptickou odezvou. Kromě toho vůz nabídne i virtuálního osobního asistenta, který se v průběhu času bude učit zvyklostem řidiče a následně mu uzpůsobí palubní menu tak, že nabídne kupříkladu zkratky vedoucí k nejčastěji užívaným funkcím.
K tomu všemu se má přidat komfort, jenž bude minimálně konkurovat Mercedesu třídy S, tedy v daném ohledu králi segmentu. Za vším přitom má stát nová technologie podvozku založená na adaptivních tlumičích. Mimo to dorazí i překalibrované elektrické posilovače řízení, které má přispět jak k úspoře paliva (byť samozřejmě minimální), tak ke zlepšení jízdní agility. V tomto ohledu lze samozřejmě čekat pomoc i od zmíněného podvozku.
Audi přitom tímto způsobem reaguje na kritiku, která dlouhodobě míří na charakteristiku jízdy. Německá automobilka totiž dosud vždy favorizovala spíše „sportovní“, tedy tvrdší nastavení podvozku, nicméně zákazníci zejména na dálnicích a především u výše postavených modelů vyžadují pravý opak. Zároveň však touží také po větším vtáhnutí do hry, což má pro změnu zajistit ona rekalibrace posilovače řízení.
Počítá se přitom s tím, že vylepšené technologie v obou výše uvedených oblastech - tedy u podvozku i řízení - následně zamíří také k ostatním modelům značky. Na větší komfort by se přitom měli těšit majitelé budoucích generací A1 a A3, kteří netouží po sportovním svezení, zatímco klientela variant S a RS bude profitovat z lepších zážitků za volantem.
Zda ale tento příslib skutečně dojde naplnění, na to si musíme počkat. Zatím si můžete prohlédnout novou ilustraci možné podoby vozu, která ale překvapí podobně jako Audi sama. Přesto nebo spíše právě proto bude nejspíše blízká realitě, posuďte sami...

Nové Audi A8 se ukázalo na neoficiální ilustraci, která realitě nemůže být příliš vzdálená
Už proto, že stejně jako skutečný vzešla z konceptu Prologue
Zdroj: Autocar, Ilustrace: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 10 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha