Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Audi pokročilo s vývojem podvozku snižujícího spotřebu, vylepší i design
10.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová technologie eROT dokáže generovat elektřinu, jež by jinak byla ztracena ve formě tepla. Tlumiče jsou navíc menší i lehčí a pomáhají fungování podvozku.
Příchod tlumičů, které kromě své obvyklé činnosti také generují elektřinu, ohlásilo Audi již před dvěma roky. Loni se pak značka se čtyřmi kruhy ve znaku pochlubila prvními plody své práce, pročež jsme se dozvěděli, že prototyp na testovacím okruhu zahrnujícím okresky, dálnici a Nürburgring dokáže vygenerovat až 613 wattů elektrické energie. To sice není zrovna enormní množství, nicméně Audi díky tomu dokázalo snížit spotřebu paliva tak, že emise CO2 klesly o dva gramy v průběhu celého průjezdu testovacím okruhem.
Nově tu máme prototyp v pokročilejší fázi, se kterým přišlo také více informací. Můžeme tedy uvést, že elektromechanické tlumiče zvané eROT mají v budoucnu u všech modelů značky nahradit klasické hydraulické. Vůči nim jsou přitom o poznání menší a zároveň váží o podstatných 10 kilogramů méně. To dává větší svobodu designérům, kteří budou moci příští vozy Audi navrhnout méně limitováni současnou konstrukcí odpružení kol.
Tlumiče se od těch standardních zásadně liší konstrukcí. Jejich základním prvkem je alternátor s připojenou převodovkou, na jejíž ose je rameno připevněné ke kolu. Jeho pohyb nahoru a dolů kýve ramenem. tím otáčí vstupní osou převodovky a přes ni roztáčí alternátor. Ten pak produkuje elektrickou energii, jež může být uskladněna v bateriích hybridů, elektromobilů či konvenčních vozů.
„Každá díra, každý hrbol, každé zakřivení povrchu vozovky je zdrojem kinetické energie,“ popisuje princip nové technologie šéf vývoje značky Stefan Knirsch. Ten dále dodává, že „dnešní tlumiče tuto energii mění na teplo, které se následně ztratí do okolí... my jsme se ovšem rozhodli ji zužitkovat.“ Podstatné přitom dle něj je, že tlumiče eROT mohou fungovat také obráceným způsobem.
Součástí tlumičů jsou elektrické regulovatelné odpory, které lze použít pro nastavení tuhosti podvozku. Vzniká tak nový typ adaptivního podvozku, který by mohl vést k ještě zajímavější jízdní dynamice sportovních modelů značky či pohodlí u limuzín. Audi bohužel neuvedlo, kdy by tlumiče eROT mohly debutovat na produkčním voze, nicméně stávající strategie koncernu VW Group favorizující modely s alternativním ústrojím možná jejich příchod uspíší. Je tak dost možné, že značka s nimi začne koketovat již v rámci nové generace A8, která se ukáže příští rok. Ale to už vážně spekulujeme...
Audi odhalilo další podrobnosti nových tlumičů eROT...
...jenž dokážou generovat elektřinu a zároveň s ohledem na menší rozměry a hmotnost přispějí kladně také k budoucímu designu vozů značky. Navíc mohou upravit i chování podvozku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou včera 15:24
- Pole pro Aldeguera, 14. Salač včera 14:52
- PP v Moto3 patří Davidu Alonsovi včera 14:39
- První Pole Position pro Marca Marqueze s Ducati včera 11:36
- Místo Ruedy bude v Jerezu závodit Perez včera 10:00
Nejčtenější články
- Firma předělávající spalovací auta na elektrická se kompletně zhroutila, David Beckham v ní utopil skoro půl miliardy
30.3.2024 - VW představil znak na auto, který má zabránit střetům se zvěří. A přísahá, že nejde o aprílový žert
30.3.2024 - Auto od čínského výrobce mobilů, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, je okamžitě hit
30.3.2024 - Tesla poprvé rozjela velkou reklamní kampaň na sociálních sítích, jejím kvartálním prodejům teče do bot
30.3.2024 - Další důvod vyhnout se Švýcarsku: Žena kvůli jízdě o 8 km/h přes limit málem skončila ve vězení, i když neřídila
30.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva