Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi překvapilo sportovní vlajkovou lodí, dostala zbrusu nový V8 na benzin
2.7.2019 | Petr Prokopec
Pokud Audi v poslední době představilo nový sportovní model, dostal dieselový motor. Sportovní verze vlajkové lodi čtyř kruhů je ale výjimkou, nová generace S8 má hybridní benzinový osmiválec.
Audi v posledních měsících překvapilo návratem k dieselovým motorům. Ty se nastěhovaly pod kapotu modelů SQ5, S4, S5, S6, S7 i SQ8, odkud v některých případech dokonce vystrnadily benzinové agregáty. Za tímto krokem stojí hlavně stále přísnější regulace spotřeby resp. emisí CO2 ze strany EU, se kterým si TDI rozumí lépe. Vonnější výpary jsme tak u sportovních derivátů čtyř kruhů příliš nečekali, alespoň tedy ne u takových, jenž nejsou ozdobeny dvojicí písmen RS. Automobilka však s novou variantou S8 dokázala překvapit.
Německá novinka dostala do vínku čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, se kterou dorazil 48voltový mild hybridní systém. Součástí soustavy je i lithium-iontová baterie umožňující rozšířené využití systému start-stop či „plachtění“, dále je možné počítat s deaktivací válců. Tato koncepce by automobilce měla napomoci v snížení spotřeby a tedy i emisí CO2, konkrétní data však zmíněna nebyla. I po stránce dynamické pak momentálně víme pouze tolik, že omezovač přichází ke slovu při tradičních 250 km/h.
O výkonu či točivém momentu se Audi naštěstí rozepsalo, pohonná jednotka tak dává k dobru 570 koní a 800 Nm točivého momentu. To jsou působivější čísla, než s jakými je spárováno třeba Bentley Continental GT V8, které se navíc musí obejít bez hybridizace. Přesto zvládá stovku za rovné 4 sekundy. Novinka čtyř kruhů by tak mohla zamířit ještě o nějakou tu desetinku níže, zvláště když její hmotnost bude přibližně stejná jako v případě britského kupé.
Motorový prostor ale již opusťme a podívejme se, co se skrývá pod ním. S8 totiž disponuje tzv. prediktivním aktivním zavěšením, které adaptivní vzduchový podvozek páruje s elektromechanickými regulátory. V každém rohu tak může dojít k nezávislému zvednutí či poklesnutí zavěšení, čímž jsou zredukovány náklony karoserie. A co více, i přes přitvrzení a snížení podvozku je na tom prý Audi S8 v rámci komfortu stejně jako regulérní limuzína A8.
Automobilka dále přivedla do hry již ve standardní výbavě zadní sportovní diferenciál, natáčení zadní nápravy a vektorování točivého momentu mezi zadními koly. Mimo to mohou zákazníci objednávat za příplatek také karbon-keramické kotouče či až 21palcová litá kola. S těmi přitom dorazila čtveřice koncovek výfuku, které jsou víceméně jediným dalším poznávacím znamením tohoto provedení. Tedy pokud pomineme všudypřítomná loga S8.
Kabina se dočkala vylepšených sedadel limuzíny, jejichž boky lze dofouknout kvůli zlepšení bočního vedení. Pohodlí dále umocňuje aktivní potlačení ruchu z ulice a větrného hluku, za čímž stojí audio systém. Zachovány byly veškeré aktivní řidičské systémy, kromě toho palubní menu profituje z napojení na dopravní systém v mnoha městech, kdy je na displeji zobrazeno odpočítávání semaforu.
Tím dostupné informace končí, o cenách se německá automobilka zatím nezmiňuje. Dá se však předpokládat, že Audi S8 bude mít výstavní premiéru na frankfurtské motor show. Nejpozději na podzim se tak veškerá chybějící data dozvíme, první exempláře by pak k zákazníkům mohly dorazit ještě před Vánoci.






Audi S8 nakonec počítá s čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo v mild hybridní verzi. Pohonná jednotka produkuje 570 koní a měla by zajistit sprint na stovku pod 4 sekundy
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 11 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 7 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 8 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 8 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 11 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva