Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q5 2012: facelift předčasně odhalen
21.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno 25.4.) Velká kumulace novinek má za následek velkou kumulaci úniků. Ani odhalení faceliftu Q5 jsme v této době nečekali, světu se ale ukáže již za pár dnů.
Doplněno 25. 4.: Naše informace získané v předstihu byly docela obsáhlé, jak jsme ale po zveřejnění oficiální tiskové zprávy Audi zjistili, ne stoprocentně přesné a úplné. Spolu s dalšími dvěma zveřejněnými snímky tak vše doplňujeme do původního textu.
O chystaném faceliftu Audi Q5 jsme psali už dvakrát. Nejprve se k nám donesla zpráva o budoucím modelu SQ5 TDI, později jsme z dalších zdrojů dali dohromady i celkem solidní informace o faceliftu celé řady. Jak uvidíte za chvíli, daleko od pravdy tyto zprávy nebyly, jen naše předpoklady o místě a čase odhalení Q5 2012 byly realitě na hony vzdáleny - vůz se totiž představil krátce po začátku pekingského autosalonu (ačkoli přímo v Pekingu vidět není) a nikoli až na sklonku léta v Paříži. A tak se už teď můžeme podívat na to, co facelift přinese.
Vizuálně prošla Q5 v souladu s očekáváními pouze drobnými změnami, přesto je nelze přehlédnout. Z prvních dostupných snímků je zjevný lehce přepracovaný nárazník s novým řešením prostoru v okolí mlhových světel, jinak tvarovaná maska chladiče s odlišným žebrováním a hlavní světlomety s upravenou vnitřní grafikou.
Jestli se vám tyhle změny zdají být nevýznamné, pak se raději ani nedívejte na fotku zádě. Tam se toho totiž změnilo ještě méně - lehce upravený nárazník s jinými koncovkami výfuků snad ani nestojí za řeč a nebýt opět pozměněných světel, ani byste si nevšimli, že jde o inovovanou verzi.
Součástí mezigenerační modernizace jsou dále čtyři nové odstíny laků, tři nové barvy interiéru, tři nová látková čalounění a rovněž tři druhy kvalitnější kůže. K Audi Q5 patří také nová aplikace Audi music stream pro mobilní telefony, která nabízí až 5 000 internetových rádií, které si může řidič přes rozhraní WLAN a systém MMI pouštět na audiu ve voze. Pohled do interiéru tedy neodhalí žádnou divočinu - na první pohled zůstalo vše při starém.
Jestliže vizuální změny jsou nepodstatné, po technické stránce se změnilo kde co. Automobilka uvádí, že k drobným změnám došlo v nastavení tlumičů a pružin, provedeným v zájmu zvýšení komfortu jízdy. Kromě toho hydraulický posilovač řízení byl nahrazen elektro-hydraulickou jednotkou. Největší rošády se ale odehrály pod kapotou, i když ne až takové, jak jsme původně očekávali.
Motory 2,0 TDI tak nemají výkon 150 a 190 koní, ale nakonec zůstávají na původních parametrech. Slabší agregát disponuje 143 koňmi a 320 newtonmetry. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol má udávanou papírovou spotřebu 5,3 l/100 km a ve spojení se 75litrovou nádrží Audi uvádí dojezd až 1 400 km. Výkonnější TDI nabízí 177 koňských sil a 380 newtonmetrů při průměrné spotřebě (s quattrem a S tronikem) 6,0 l/100 km.
U nejsilnějšího dieselu 3,0 TDI platí, co jsme původně napsali, tedy nepatrné posílení z 240 na 245 koní, při významném zvýšení točivého momentu z 500 na 580 newtonmetrů. Takto vybavené Q5 nyní dokáže ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou akcelerovat na stovku za 6,5 sekundy a tabulkově jezdit za 6,4 litru nafty.
Kromě základního zážehového dvoulitru s turbodmychadlem o výkonu 180 nebo 211 koní přibyla jeho třetí varianta. Ta disponuje maximálním výkonem 225 koní a 350 newtonmetry, přičemž ve spřežení s manuálem se ve srovnání s nejslabší motorizací snížila jeho spotřeba z 8,4 na 7,6 l/100 km.
K nové jednotce 3,0 TFSI s kompresorem (272 k a 400 Nm) nahrazující původní atmosférický šestiválec 3,2 FSI doplňujeme základní dynamické parametry - z 0 na 100 to má za 5,9 vteřiny a maximálka činí 234 km/h, při průměrné spotřebě 8,5 l/100 km.
Audi tvrdí, že ačkoli hodně motorů má vyšší výkon, průměrná spotřeba modelu Q5 po faceliftu klesla o patnáct procent. O to se ale zasloužily také nové nebo upravené převodovky. Pro nový, nejsilnější zážehový dvoulitr TFSI je za příplatek k mání nová osmistupňová automatická převodovka, kterou majitel Q5 3,0 TFSI dostane ve standardu. Bez doplácení je u všech verzí také čtyřkolka, kromě základního motoru 2,0 TDI s výkonem 143 koní.
Abychom nezapomněli, v prodeji zůstává také hybridní verze se zážehovým agregátem 2,0 TFSI (211 k a 350 Nm) ve spojení s elektromotorem (54 k a 210 Nm). Ingolstadt naměřil kombinovaný výkon 245 koní, 480 Nm, akceleraci na stovku za 7,1 s, maximálku 225 km/h a spotřebu 6,9 l/100 km.
Abychom byli úplní, spotřebu paliva minimálně v očích evropských norem snížuje systém start and stop, který je nyní standardem pro všechny motorizace.
Motory pro chystané verze SQ5 a SQ5 TDI zatím automobilka neodhalila. Víme ale, že naftové provedení s jednotkou 3,0 TDI s dvojitým přeplňováním a výkonem 313 bude odhalena v červnu při příležitosti čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, „čistá” SQ5 s motorem 3,0 TFSI s 333 koňmi by se pak měla, či spíše mohla představit do konce roku. Zde zatím není nic jisté.










Facelift Q5 je překvapivý spíše tím, kdy přichází, než s čím přichází. Změny jsou obecně decentní, na druhou stranu nechávají inovace málokterou část vozu nedotčenou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 5 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 7 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 8 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 10 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
